TL-tråden - v2 !

Akke

Sur på utsidan o Glad på insidan
Gick med
12 Jul 2005
Ort
Uppsala
Hoj
SUZUKI TL1000S -97
Oh, yes. Kom hem igår. :)
Nu ska jag bara meka lite hoj och sen ställa på den igen innan det blir mera åka.


Kontakten är den lilla vita i den här bilden och den ska bryggas med en kabel så ska du se TPS-justeringen i displayen.

dealer_plug_tls.jpg

Så va det ja :tummenupp
Vad ska du pilla på hojen nu då? Förresten hur gick besiktningen?
 

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
läckert putte :tummenupp men varför tog du av svingen :confused: det är ju bara 2 skruvar per sida byt på 10 minuter :D

:smasha

2 skruvar och en mutter...

+ Suzukis "var vänlig och rör inte denna muttern för då är du fucked for life" (aka "kronbulten" till svingen). Men Robban hade ju en nyckel till den. Ca 1500 kr billigare än den man kan köpa från Suzuki... :hihi
 

Octofinger

Tokfan
Gick med
20 Oct 2005
Ort
Muppsala
Hoj
Röd TL1000S -97
Så va det ja :tummenupp
Vad ska du pilla på hojen nu då? Förresten hur gick besiktningen?

Ska byta blinkersar och fixa nån form av godkänd regplåtsbelysning inför besiktningen, men det är inte nån panik med.

Däremot ska jag riva kopplingen igen för att byta tillbaks till min gamla 5-fjädrade för att se om det är den nya kopplingen som vibrerar så förbannat... Fast ska börja med att bara byta till orginaltryckplattan.

Besiktning av min hoj har jag i början av augusti. För två veckor sen besiktade jag Annas hoj som gick igenom utan anmärkning. :)
 

Akke

Sur på utsidan o Glad på insidan
Gick med
12 Jul 2005
Ort
Uppsala
Hoj
SUZUKI TL1000S -97
Ska byta blinkersar och fixa nån form av godkänd regplåtsbelysning inför besiktningen, men det är inte nån panik med.

Däremot ska jag riva kopplingen igen för att byta tillbaks till min gamla 5-fjädrade för att se om det är den nya kopplingen som vibrerar så förbannat... Fast ska börja med att bara byta till orginaltryckplattan.

Besiktning av min hoj har jag i början av augusti. För två veckor sen besiktade jag Annas hoj som gick igenom utan anmärkning. :)

okej. man får väl ta o mysa i garaget snart o fixa tps då...
 

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Ort
Värmdö
Hoj
S1000RR
Tyvärr inte på en S. Det är bara R-modellen som mår bättre av att man slänger bort den.
På S-modellen gör man bäst i att köpa en bättre (och snyggare). Gummiramen behöver tyvärr fortfarande styrdämparen även om man fixar till inställningarna. :hihi

:hej

Måste erkänna att jag faktiskt trodde fackverksramen på TL-hojarna var bra! Måste nog köpa en 1098s i alla fall...:tungan Har faktiskt en liten söt öhlinare för styret, införskaffad på Ebay (trodde ni inte va? :D ) Måste bara fräsa ned fästet i styrkronan, annars slår dämparen i kåpstaget som går från sida till sida om ni förstår vad jag menar... :rolleyes:

Riktigt snyggt Peter Pan!!:tummenupp
Bara en tanke.. Hade det inte varit ännu snyggare med en clear alternativs led baklampa med vitt glas?

Inte helt fel tänkt... har införskaffat blinkers bak, med klart glas, som jag tänkte fälla in i bakkutsen. Sen modda om skylten, kapa bort öglorna för packremmar. Ska fundera på det där med ledlampa bak! :tummenupp

Stiligt! :yoparty Ska du sätta dit TL-dekaler också?

Ja, det blir nog de enda dekalerna som ska på. Den svarta 98:ans dekaler fram på sidorna, men bara "TL1000S", inte den där undertexten...

Färgerna blir rätt; "TL" i rött och "1000s" i grått/karbonfärg. :tummenupp
 
Last edited:

tl1000larsson

varför eller hur ?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
BRO
Hoj
bygger på en TL1000s banhoj
Inte helt fel tänkt... har införskaffat blinkers bak, med klart glas, som jag tänkte fälla in i bakkutsen.

tänk bara på att du måste ha minst 18cm mellan blinkersarna bak för att kunna besikta hojen och få den godkänd :)

typ samma bredd som nummerplåten
 

Thelinski

Nu ännu drygare
Gick med
28 Oct 2005
Ort
Kälvesta
Hoj
Spräckt ram :(
Avgasknall vid gassläpp

Någon som har tips på hur man blir av med avgasknallar vid gassläpp? Givetvis väldigt effektfullt men det händer att tillochmed jag blir skämd!:skrämd
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
måste bara meka bort lite grejjer först :huvet men jag hoppas att jag hinner idag :)
Sån panik är det inte, jag ska hem till pappsen o stjäla en hylsa nästa helg, innn dess måste jag veta vad jag ska stjäla bara. :hihi

Någon som har tips på hur man blir av med avgasknallar vid gassläpp? Givetvis väldigt effektfullt men det händer att tillochmed jag blir skämd!:skrämd
Ibland måste man justera TPS, men oftast räcker det o täta avgssystemets skarv under.
 
Last edited:

Akke

Sur på utsidan o Glad på insidan
Gick med
12 Jul 2005
Ort
Uppsala
Hoj
SUZUKI TL1000S -97
Någon som har tips på hur man blir av med avgasknallar vid gassläpp? Givetvis väldigt effektfullt men det händer att tillochmed jag blir skämd!:skrämd

Använda öronpluggar som mig så slipper du allt oväsen :D

Nämen allvarlig ska nog bli en TPS justering för mig i allafall.
 
Last edited:

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
Ekoooo Ekooo ekooo ekooo

Lite tomt här på senaste tiden!? :tråkad


bowdowntlr.gif
 

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Ort
Värmdö
Hoj
S1000RR
Vi kan fylla tråden med något vackert !

...som min hoj tex. Nu e den f-n snyggast ! :tungan Bara TL-dekalerna som skall till fram på sidorna nu...:)
 

Bifogat

  • Stripes1.JPG
    Stripes1.JPG
    97.4 KB · Visningar: 90
  • Stripes2.JPG
    Stripes2.JPG
    89.4 KB · Visningar: 76
  • Stripes3.JPG
    Stripes3.JPG
    91 KB · Visningar: 76
Last edited:

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Ort
Värmdö
Hoj
S1000RR
Meh... Skryt lagom. :)

Fast det det blev jäkligt snyggt med röda randen.

Ah, Octo! Det var ett tag sen, trevligt! :tummenupp Ska jag va ärlig så har jag faktiskt stripat tank o rumpa också. Ska ju lackas ordentligt sen, men det får bli den mörka årstidens jobb...

Du, har du kontakt med den där killen vi mötte i Waxholm som hade likadana V&H som jag. Skulle vilja ha en bild på hur hans insatser ser ut. Måste bygga nåt o stoppa in i dem. Får laga mina plomber varannan vecka som de är nu :D
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top