TL-tråden - v2 !

Krille-B

Ny medlem
Gick med
22 May 2005
Ort
Huddinge
Hoj
TL1000R -00 "SportKombi"
Micke240sx kul att du fått ordning på hojen.
Jag vågade inte stanna ni såg ju så himmla tuffa ut där ni satt :tungan eller så var det så att jag inte såg er.
 

Akke

Sur på utsidan o Glad på insidan
Gick med
12 Jul 2005
Ort
Uppsala
Hoj
SUZUKI TL1000S -97
Deppa inte :pannkyss -de enda de här killarna gillar att diskutera e alla fel de hittar! De har inget annat att göra ute på landet :D

Pratade häromdagen med en butik som har sålt Suzuki i massor av år, och förutom rotationsdämparen så upplevde han inte TL som någon problemhoj. De hade bytt in flera stycken sista året, och sålt dem direkt ! :tummenupp
ÄVEN 97:OR.

Jag som satt nere i garaget och tröstade Tillisen hela natten med filt.... :krama :hihi
 

tl1000larsson

varför eller hur ?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
BRO
Hoj
bygger på en TL1000s banhoj
nu ska jag se om jag inte kan meka av lite grejer och fixa ett mått till dig Ricken :) pm:r senare idag
 

thebeardninja

Kuro-Obi
Gick med
9 Jun 2007
Ort
Boden
Hoj
2004 XT660R
Han är Fet, Ful och Femtio (snart)....det vet ju alla som har radiotäckning där man bor :tungan

Ääääh, ni jävfla nollåtter och ståkkhålmsfjollor håller uppe käften där ni sitter bakom tangentbordet men när det väl kommer till kritan så törs ni inte längre än till Uppsala för efter Uppsala så kommer ju 'farliga vilda norrland' exotiskt värre.

Visste inte att gamla gubbjävlar som du kunde hantera ett tangentbord Fågelberg...
tappasbok3.jpg


















:D :arsele :D
 

Micke240sx

Noob
Gick med
21 Aug 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha R6- 01 Aprilia Tuono V4r aprc abs -14 Suzuki Tillis -97
Ahhh...lite produktutveckling på R-motorn alltså :)
Olja-luft är inte en dålig kombination det heller, men olja vatten har ju ett par fördelar, kompakt, kan sitta innanför en helkåpa och värmer oljan till arbetstemp. Och vatten har ju bättre förmåga att överföra värme.
Dock så får ju vattenkylaren på en sån både kyla vatten och olja. så på en bil med lite mer pulver så är det den första delen man tar bort och sätter dit en fin 12raders setrab luft-olje kylare :)
 

thebeardninja

Kuro-Obi
Gick med
9 Jun 2007
Ort
Boden
Hoj
2004 XT660R
För att octo har rätt: Rött är den bästa färgen...
20080721012.jpg


och för att Peter Pan ska få tummen ur, logga in på E-Gay och beställa ett clear alternatives bakljus...
20080721014.jpg


Beställde för övrigt ljuddämpar packning från lockners och packade om mina ljuddämpare idag. Trodde kolfiberdämparna var körda men nu kan man lugnt säga. The beast is back!!! Passade på att klarlacka dom oxå, blev bra:D
 

thebeardninja

Kuro-Obi
Gick med
9 Jun 2007
Ort
Boden
Hoj
2004 XT660R
Japp det är LED men det sitter som att det var två lampor i det... Dvs två runda kretskort med dioder. Inte dom där fula där hela lampan lyser upp med inbyggd blinkers.

Ricken: Det är en illusion, hela bakdelen sitter snett. Har inte orkat ta itu med det ännu. Därför jag ska tjöpa en undertail. Bättre än bakskärmen och nummerskyltshållaren som satt där förut... En skärm som satt fast i svingen och satt över hjulet som en jag vet inte vad...
 

Täppas

Guest
Ääääh, ni jävfla nollåtter och ståkkhålmsfjollor håller uppe käften där ni sitter bakom tangentbordet men när det väl kommer till kritan så törs ni inte längre än till Uppsala för efter Uppsala så kommer ju 'farliga vilda norrland' exotiskt värre.

Visste inte att gamla gubbjävlar som du kunde hantera ett tangentbord Fågelberg...

Tangentbord :va menar du skrivmaskinen framför TV:n :confused:

Vilda norrland föresten :fyllisar det är där man dricker sig blind på skogsstjärnan och jag har redan problem med synen :näsblod

Dessutom har jag har förstått att man måste väga minst 100 pannor och behärska 3-4 olika sorters Kung Fu för att överleva björnattackerna så jag håller mig söder om dalälva för det mesta :D

Sen har jag lärt mig att det är bättre att vara kaxig i förväg... för efteråt är det svårt :tungan
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top