TL-tråden - v2 !

Akke

Sur på utsidan o Glad på insidan
Gick med
12 Jul 2005
Hoj
SUZUKI TL1000S -97
behövdes inte du skrev det så bra själv :D

jomenvisst jag fick precis hem en 1/5.5th lite större lite bättre skulle man kunna säga :yoparty

SÅ du kommer ihåg när du fick åka min långa "ba..e" eftersom du vet om att den är lång :tummenupp

Man kan ju nästan tro att du bor tillsammans med KOHAI eller vad det KO:N I HAN i norrland eftersom ni har såå tråkigt att sperma här ja menar spamma här :slicka

tl1000larsson

varför eller hur ?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
bygger på en TL1000s banhoj
SÅ du kommer ihåg när du fick åka min långa "ba..e" eftersom du vet om att den är lång :tummenupp

Man kan ju nästan tro att du bor tillsammans med KOHAI eller vad det KO:N I HAN i norrland eftersom ni har såå tråkigt att sperma här ja menar spamma här :slicka

bara för att man ligger med varan så behöver man inte bo ihop :tungan

Gummianka

Ny medlem
Gick med
13 Apr 2005
Hoj
Kawasaki z750
handlat prylar

nu har jag beställt mina galfer skivor fram och bak, galferklossar och galfer braklines.... mums...

hoppas nu att dom ssmjyyyyyygggger igenom tullen bara:huvet

Thelinski

Nu ännu drygare
Gick med
28 Oct 2005
Hoj
Spräckt ram :(
Någon i stockholm som vill hjälpa mig att justera TPS:en? Efter att tittat på instruktionsvideon som finns länkad i början av denna tråd inser jag att jag nog ska hålla tassarna borta... Givetvis får ni ersättning

Vill få bort avgasknallandet som sker vid gassläpp...

Gummianka

Ny medlem
Gick med
13 Apr 2005
Hoj
Kawasaki z750
Någon i stockholm som vill hjälpa mig att justera TPS:en? Efter att tittat på instruktionsvideon som finns länkad i början av denna tråd inser jag att jag nog ska hålla tassarna borta... Givetvis får ni ersättning

Vill få bort avgasknallandet som sker vid gassläpp...

Kan vara bra och titta över avgaspackningarna istället för det är dom som är knas... har haft felet själv

Thelinski

Nu ännu drygare
Gick med
28 Oct 2005
Hoj
Spräckt ram :(
Kan vara bra och titta över avgaspackningarna istället för det är dom som är knas... har haft felet själv

Tack för svar, menar du packningen vid cylindern eller? Jag är ingen mekaniker precis... :rodnar

Eller packningen vid slipon:et? Vet inte ens om det finns packning där...

Octofinger

Tokfan
Gick med
20 Oct 2005
Hoj
Röd TL1000S -97
Slänger in en bild till... en bild med mycket ban-känsla :tummenupp

Lito-kurvan på Ring Knutstorp. (Alla bilder från den dagen finns på Fastbikes.se)
Jäklar så skön bild. Undrar hur många decennier det kan ta innan de har byggt klart banan här mellan Uppsala och Enköping. :va

Octofinger

Tokfan
Gick med
20 Oct 2005
Hoj
Röd TL1000S -97
Sen har jag en sak att erkänna, vet inte riktigt hur jag skall säga det...:rodnar

Det är lugnt. Lasse har också kommit ut ur garderoben, men han får va med oss ändå. :pannkyss

prova att "bara" byta plattan först och testa du har väll en av van´s plattor eller hur borde inte va den men lättast att testa innan du byter tillbaks hela skiten :huvet

Yepp. Ska börja med det. Sen ska jag riva ur och se om nåt kanske är felmonterat eller om nåt inte ser rätt ut.
Hittar jag inget så ska jag montera tillbaks 5'an och får se om det hjälper. Hoppas bara att jag har kvar tryckstången... Vet inte om jag tossade den för att den var så sliten. :gnissla

skall försöka skicka en bild :) nr 6 bytade vi för att bli av med pang pang ljuden :pannkyss
Det är inte helt ovanligt att 3 i bypassen mellan systemhalvorna läcker också

Last edited:

Gummianka

Ny medlem
Gick med
13 Apr 2005
Hoj
Kawasaki z750
Det är lugnt. Lasse har också kommit ut ur garderoben, men han får va med oss ändå. :pannkyss

Yepp. Ska börja med det. Sen ska jag riva ur och se om nåt kanske är felmonterat eller om nåt inte ser rätt ut.
Hittar jag inget så ska jag montera tillbaks 5'an och får se om det hjälper. Hoppas bara att jag har kvar tryckstången... Vet inte om jag tossade den för att den var så sliten. :gnissla

Det är inte helt ovanligt att 3 i bypassen mellan systemhalvorna läcker också

WORD eller werhmm ORD!!!

Tack så mycket Gummianka, får nog ta och testa det först! Bra att vi Helsingborgare hållerihop när det är såhär pass avancerade tekniska problem! :) :tummenupp

helt klart

word

ehh

ORD!!!

Last edited:

thebeardninja

Kuro-Obi
Gick med
9 Jun 2007
Hoj
2004 XT660R
Har det tagit så lång tid för dig att komma fram till det Akke. Vi andra har vetat om Lasses tillstånd lääänge:)

Sen är man inte gay för att man ger... I'm a giver not a taker...

Har renoverat upp mina kolfiberburkar. Böt stoppning och lackade upp dom med ny klarlack... Fan vad bra det blev, nu låter det inte som en symaskin igen...

:arsele

Akke

Sur på utsidan o Glad på insidan
Gick med
12 Jul 2005
Hoj
SUZUKI TL1000S -97
Har det tagit så lång tid för dig att komma fram till det Akke. Vi andra har vetat om Lasses tillstånd lääänge:)

Sen är man inte gay för att man ger... I'm a giver not a taker...

Ja jag förstod att du ger röv, ja vad säger man smaken är som baken.

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln