TL-tråden - v2 !

Ulfbåge

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
TL1000S yadayada ed.
Packboxen var hel, visade det sig vid nedtagningen, det är den där sprinten som släppt innanför benet. Jag tänkte montera ihop skiten igen, men frågan är:

Vad jag ska hälla i för olja, och hur mycket?
Hoppas det duger med nåt ur OKQ8s sortiment, måste besikta skiten innan slutet av månaden och lokala månglarna har ju heller inga packboxar på hyllan...

Cheers,
Andreas

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
Är det någon i den här tråden som överhuvudtaget ÅKER hoj?
Mycket snack och mycket verkstad MEN inget hoj åkande! :tungan

Skulle det bli någon träff eller vad?!

:7peta

Nej, men jag KÖR hoj :tungan

2008_juli_DSC00129.jpg

Meh fan... Måste ta och meka isär min koppling igen och hitta vibrationen. Har som tappat motivationen efter att efter ha monterat en massa bling och funktion så har jag dragit en marksyning och har världens vibrationer vid 5000 rpm. :(

Inte helt på topp nu.

:krama

Det fixar du Octo. :)

Last edited:

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Packboxen var hel, visade det sig vid nedtagningen, det är den där sprinten som släppt innanför benet. Jag tänkte montera ihop skiten igen, men frågan är:

Hoppas det duger med nåt ur OKQ8s sortiment, måste besikta skiten innan slutet av månaden och lokala månglarna har ju heller inga packboxar på hyllan...

Cheers,
Andreas

Man måste mäta hur mkt man ska hälla på. Man häller på och mäter avståndet upp till kanten, men jag kommer inte ihåg vad det skulle vara... :gnissla

Någon som har serviceboken lätttillgänglig??

Octofinger

Tokfan
Gick med
20 Oct 2005
Hoj
Röd TL1000S -97
:
:krama

Det fixar du Octo. :)
Tack. Jo, jag gör nog det, bara jag får tummen ur att fixa det. Gillar iofs att meka, men det är lite trist när det inte blir bra. Jag ska lösa det här på nåt sätt.

Har du lessnat på dina sharkskins eller har du bestämt dig för att fighta hojen?

Nån som har en kopplingstryckstång från TLS att låna mig? Jag pratar den som sitter längst ut till vänster innanför kopplingsarmen. Jag slängde uppenbarligen min gamla. :huvet Lasse?

Cheers,
Andreas
3,1 liter om du inte byter filter. 3,3 liter om du bytt filter.

Tips är att hälla i ett par deciliter för lite och sen kolla oljenivån. Häll inte över max oljenivå även om du bara fått i den 2,9 liter.

Vilken olja som helst som passar MC kan du ta. Ta inte en bil-olja med antifriktionstillsatser, det kan pajja din koppling. De flesta välsorterade mackar har alltid nån mc-olja.

Last edited:

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Tack. Jo, jag gör nog det, bara jag får tummen ur att fixa det. Gillar iofs att meka, men det är lite trist när det inte blir bra. Jag ska lösa det här på nåt sätt.

Har du lessnat på dina sharkskins eller har du bestämt dig för att fighta hojen?

Jo, jag kan den känslan. Man fixar och trixar med hojen, och allt är fint, 1 dag eller så sedan går något sönder. Kul första gågnen, men inte 4:de... :gnissla
Men, man tar en bira, eller 5, och sover på saken och drar på mekhanskarna och skitar ner sig igen och fixar felen. :) :rock

Det är ju TLR/R (War Eagle) kåpor jag har.
Jag, velar faktiskt fram och tillbaka på om jag ska ha dem eller inte på. Så fort jag sätter på dem går ju något sönder, och nu vill jag inte meka mer, så jag demonterade alla fästen så det ser mindre "krashat" ut.

Annars så har jag funderingar på att antingen "fajta" till den, eller "Caféa" till den - Till VINTERN...
(men till vintern så hittar jag oftast på någt annat, så mek-timmarna blir få... :gnissla Men något år ska väll bli det första som jag får tummen loss i november..)

:hej

Tips är att hälla i ett par deciliter för lite och sen kolla oljenivån. Häll inte över max oljenivå även om du bara fått i den 2,9 liter.

Vilken olja som helst som passar MC kan du ta. Ta inte en bil-olja med antifriktionstillsatser, det kan pajja din koppling. De flesta välsorterade mackar har alltid nån mc-olja.

Var det inte hur mkt olja som i gaffelbenen som han undrade över?? :va

3.3 liter låter lite mycket att hälla i ett gaffelben, tror det blir rätt hårt då :hihi :tungan

Last edited:

Ulfbåge

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
TL1000S yadayada ed.
Sorry om jag var otydlig. Det gäller vilken olja man kan slå i framgaffeln, tänkte om det fanns nåt halvfabrikat som funkade från macken.

Suzuki L01 heter den man ska ha enl. boken, men finns det något annat som funkar från OKQ8 tror ni?

Octofinger

Tokfan
Gick med
20 Oct 2005
Hoj
Röd TL1000S -97
Var det inte hur mkt olja som i gaffelbenen som han undrade över?? :va

3.3 liter låter lite mycket att hälla i ett gaffelben, tror det blir rätt hårt då :hihi :tungan

:huvet

Sorry om jag var otydlig. Det gäller vilken olja man kan slå i framgaffeln, tänkte om det fanns nåt halvfabrikat som funkade från macken.

Suzuki L01 heter den man ska ha enl. boken, men finns det något annat som funkar från OKQ8 tror ni?
Okej, nytt försök...
Manualen specar 488ml per gaffelben, men det viktiga är att oljenivån är 100mm från yttre rörets övre kant.
Det ska mätas med kollapsat gaffelben och fjädern urplockad.

Olja... En 10W gaffelolja borde räcka bra, men där har nog andra mer koll än jag...

Last edited:

thebeardninja

Kuro-Obi
Gick med
9 Jun 2007
Hoj
2004 XT660R
Pan din Räka! Såg att du vill köpa en kylare till en -06 Mille?!?

VAAAAAAD HAAAAAAAR DUUUUUU GJOOOOORT?????????????

:va

Ulfbåge

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
TL1000S yadayada ed.
Det löste sig med gaffelhistorian, OKQ8 ftw. :)
Nu på med originaldämparna och imorgon 07.00 besikta.

Cheers alla

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
S1000RR
Pan din Räka! Såg att du vill köpa en kylare till en -06 Mille?!?

VAAAAAAD HAAAAAAAR DUUUUUU GJOOOOORT?????????????

:va

Noop, den var inte till mig. En polare som gav upp på att hitta en kylare till en svart -06:a, så jag la in en förfrågan på aprilia-tråden o fick napp på 4 timmar! Klart lyckat.

Vad har jag gjort då...hmmm, de säger att en bild säger mer än tusen ord. Kanske den förlåter mitt brott något, och mildrar er dom en aning... Återkommer under morgondagen :)

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono

Cheers,
Andreas
Sprinten har ju släppt av en anledningen, jag hade bytt allt på en gång.
Det finns ju en butik uppe i Odenskog som pysslar med lager o packboxar. Mellan Meca o Beijer, vänster sida ifrån meca. Typ 2-4 huset på vänster efter rondellen.

Packboxarna kostar inte många kronor.
Men nu har du ju förmodligen skruvat ihop redan?

Jag såg dig i tidningen, lt, och dig har jag ju faktiskt träffat.

Jag körde lotsning åt Erik, han körde karlstad om jag inte minns fel.
Så jag lastade hos er nästan varje tisdag.

tl1000larsson

varför eller hur ?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
bygger på en TL1000s banhoj
Nån som har en kopplingstryckstång från TLS att låna mig? Jag pratar den som sitter längst ut till vänster innanför kopplingsarmen. Jag slängde uppenbarligen min gamla. :huvet Lasse?

tyvärr har bara som sitter monterat

Noop, den var inte till mig. En polare som gav upp på att hitta en kylare till en svart -06:a, så jag la in en förfrågan på aprilia-tråden o fick napp på 4 timmar! Klart lyckat.

Vad har jag gjort då...hmmm, de säger att en bild säger mer än tusen ord. Kanske den förlåter mitt brott något, och mildrar er dom en aning... Återkommer under morgondagen :)

blev det en ducce eller :confused:

Last edited:
Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept