TL-tråden - v2 !

Rickar

Lyft blicken :-)
Gick med
2 Sep 2006
Ort
I hus
Hoj
BMW F800R-11 och en klassiker GSXR 1100 - 87
1098

Grattis PP

If you gotta go... GO IN STYLE !!! :tummenupp

/

Rickar
 

Octofinger

Tokfan
Gick med
20 Oct 2005
Ort
Muppsala
Hoj
Röd TL1000S -97
Förresten, Peter... Får man fråga vad den där kostade och vad de gav i inbyte för din TLS?

Var det samma hojaffär som du pratade om i Vaxholm? ;)
 

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Ort
Värmdö
Hoj
S1000RR
Grattis peter pan!!!
Du kommer inte bli missnöjd!
Jag var på Falkenbergsbanan i onsdags och såg 3 st
1098:eek:r köra dom gick väldigt bra:yoparty
...................Där var även en Ducce som wheelade hej vilt på långrakan!!
Nä jag säger bara V-twinnar is da shiit!!!!!!!!:tummenupp

Ska försöka hålla fanan högt för twinnarna, ska till Gelleråsen nästa helg, sk bli j-vligt spännande o se hur det känns med 1098:an när man inte behöver bry sig om bilar och träd...:)

du behöver inte tilltala mig något mere för jag kommer inte att svara :glömdet :död :4skrika

:D ...tycker om dig ändå :pannkyss
 
Last edited:

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Ort
Värmdö
Hoj
S1000RR
Gaddäm... :Bugar :tuttar :Bugar

Och du som precis fått ihop tillisen?

...ja vet :rolleyes: , kändes inte helt bra att lämna in den. Jag har lagt mycket tid på den, o en hel del pengar också. Den kändes kanon när jag körde den till butiken för att lämna in den i byte :(

Ja, det var samma hojaffär som vi pratade om, den jag provkörde för ett par veckor sedan.
Jag betalade 160 för Duccen + min sköna TLS i inbyte. Nypris är 215 normalt (Stockholm 219 :rolleyes: ). Men det var deras demohoj som gått 400 mil ca, varav ca 50 som demo o resten som tjänstehoj för en av de anställda, så det tog ned priset också.
Det fanns ett par liknande för ca 185 på blocket, men ingen svart S :yoparty - och det var helt avgörande för köpet över huvud taget kan jag erkänna. Svart med röd ram:kär
Köpet var till 95% känsla o 5% förnuft. O de där 5% förnuft lyckades jag förtränga :D


Sen har jag lite grejer över, som en del förstått redan (fick ett par PM ganska kvickt).
Jag skall ta lite bilder, för en del grejer, inte minst motordelar vet jag knappt va de e :tungan
Men 6-kolvsok ink nya packningar, 1/5 gashandtagsgrejen e kvar, Öhlinsstyrdämpare (måste dock svarva ned fästet i styrkronan) mm, mm. Återkommer med mer detaljer om nån här e intresserad.
 
Last edited:

Torbjörn Gartsjö

Radical Riders
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Trelleborg
Hoj
Honda Pan European
Jag läste någonstans att TLen kan skjuta ur sig kylarvätska vid lite mer inspirerad körning men nu kan jag inte komma ihåg var jag läste det.
Någon som vet?
Eller är det någon som kan berätta lite om det här, vilka årsmodeller är drabbade av detta? Är det alla? Kan man i så fall åtgärda? Jag vill minnas att i den texten jag läste så stod det att man inte skulle ha mer kylarvätska än max upp till min-strecket.
 

Octofinger

Tokfan
Gick med
20 Oct 2005
Ort
Muppsala
Hoj
Röd TL1000S -97
Jag läste någonstans att TLen kan skjuta ur sig kylarvätska vid lite mer inspirerad körning men nu kan jag inte komma ihåg var jag läste det.
Någon som vet?
Eller är det någon som kan berätta lite om det här, vilka årsmodeller är drabbade av detta? Är det alla? Kan man i så fall åtgärda? Jag vill minnas att i den texten jag läste så stod det att man inte skulle ha mer kylarvätska än max upp till min-strecket.
Inget jag kan komma på att jag hört nåt om...
 

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Ort
Värmdö
Hoj
S1000RR
Jag läste någonstans att TLen kan skjuta ur sig kylarvätska vid lite mer inspirerad körning men nu kan jag inte komma ihåg var jag läste det.
Någon som vet?
Eller är det någon som kan berätta lite om det här, vilka årsmodeller är drabbade av detta? Är det alla? Kan man i så fall åtgärda? Jag vill minnas att i den texten jag läste så stod det att man inte skulle ha mer kylarvätska än max upp till min-strecket.

Även om du har mer kylarvätska än till översta linjen så rinner överskott ut genom slang ner på gatan.
 

Akke

Sur på utsidan o Glad på insidan
Gick med
12 Jul 2005
Ort
Uppsala
Hoj
SUZUKI TL1000S -97
maxhastighet?

Någon som har "maxat" sin hoj i hastighet:
som original?
moddad/trimmad?
skillnader?
årsmodell?
vilken hastighet?
TLS/TLR?






*Får se om någon av dem gamla vanliga ska bajsa ner den här frågan också*
 

Octofinger

Tokfan
Gick med
20 Oct 2005
Ort
Muppsala
Hoj
Röd TL1000S -97
Någon som har "maxat" sin hoj i hastighet:
som original?
moddad/trimmad?
skillnader?
årsmodell?
vilken hastighet?
TLS/TLR?






*Får se om någon av dem gamla vanliga ska bajsa ner den här frågan också*
-97 TLS - 260km/h enl mätarn.
Vad det är i praktiken har jag ingen aning om. :)
 

namnlös

Ny medlem
Gick med
16 May 2008
Ort
Vendelsö
Hoj
CB900,FZR1000,CBR 929,TL1000S,F6S S2R
Jag läste någonstans att TLen kan skjuta ur sig kylarvätska vid lite mer inspirerad körning men nu kan jag inte komma ihåg var jag läste det.


Vad jag vet så var det -97 som sköt ut olja vid kraftigt pådrag, åtgärdades på garanti. Att den skjuter kylvätska har jag inte hört eller märkt
 

thebeardninja

Kuro-Obi
Gick med
9 Jun 2007
Ort
Boden
Hoj
2004 XT660R
Röd TLS från 1997. Portad och Slipon. Pilot på 106kg.

två fem fem km/h på mätaren i går, raksträckan tog slut mätaren ökade segt....

Men jag kommer inte över 9000 varv på högsta växeln, om den skulle orka varva ur så...
 
Last edited:

Akke

Sur på utsidan o Glad på insidan
Gick med
12 Jul 2005
Ort
Uppsala
Hoj
SUZUKI TL1000S -97
Röd TLS från 1997. Portad och Slipon. Pilot på 106kg.

två fem fem km/h på mätaren i går, raksträckan tog slut mätaren ökade segt....

Men jag kommer inte över 9000 varv på högsta växeln, om den skulle orka varva ur så...

260 är väl annars helt original eller?
 

Torbjörn Gartsjö

Radical Riders
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Trelleborg
Hoj
Honda Pan European
-97 TLS - 260km/h enl mätarn.
Vad det är i praktiken har jag ingen aning om. :)


TL1000S -00:
260 km/h vid strax över 8500 varv.

Jag misstänker att man kan få den att toppa ungefär samma med neddrevning men då på ett högre varvtal. På så sätt vinner man lite i acc.
Ska fundera på det, men det är ganka gött att puttra fram i 140 på knappa
5k varv. med orginaldrevning.
 
Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Top