Tänk på att olja på skivor belägg skadar bromsverekan kraftigt.mm vet ju det att den inte arbetar riktigt och blir väldig mjuk i fjädringen, men är det farligt för gaffeln? känns ju inte som om den skulle ta skada bara den inte blir helt torr, med ingen olja kvar i gaffeln.
Ok gänget nu har jag bytt belägg.
Ett problem återstår dock i med bromsolja och lufta.
Först går det ju en slang från bromsvätskebehållaren till ena oket (bromsOK1) sen vidare till nästa (bromsOK2)
När jag luftar spelar det någon roll vilket brommsoK jag börjar med (pratar frammbromsar).
Puss
Richard
Ingen dum ide faktiskt.Kanske onödigt jobbigt, men jag luftade TLS-oken varannan gång. Pumpade upp tryck, släppte på ena och stängde den igen, sen likadant på andra, osv till handtaget blev stumt.
PP
Någon som kan ge bra tips på vad man ska ha för bromsbelägg fram till Tiller???
De börjar ta slut....
Hallo!! Jag har lite svårt att förstå kritiken när det gäller stötdämparna på TLR,n. Jag har kört min på bana och riktigt kurviga goa landsvägar. Jag har lagt ner den till ytterkanten på däcken i uppåt 200knyck. Min går klockrent med originaldämpare. Den är hur stabil som helst och visar ingen tendens till gung eller dylikt. Förvisso så körde den jag köpte den av en del bana och kanske har han ställt in den därefter. Jag könner inget behov av att köpa nån Öhlinare. Hör till är att jag väger en 90 kilo.
Jag har haft min tiller sedan 2005 och jag är så jävla nöjd. Idag körde jag en 45mil och jag blev inte ens trött. Det känns som att köra i smör när den klyver vinden. Kåpan är grym på att få bort fartvinden tycker jag. Jag har dock ett bubble glas på hojen.
Det enda jag skulle vilja göra är att modda luftburken och bänkköra den. Funderar på att lämna bort den till någon som är duktig på detta.
En Tl är inte värst på nått vis men den är nåt visst med denna maskin som gör den så läcker.
Jag provade biltemas, inte nöjd alls. Dåligt grepp o skriker vid hårdare bromsning. Men jag köpte dom för att jag har planer på o byta skivorna, då ska jag ha både skivor o belägg, det var tanken iallafall.Jag kör med Biltemas. Bra effekt men man får ta i en del, det fick jag dock även med sbs-beläggen som satt på innan.
Helicoil
Finns inget tråg o byta, det är blockbyte isåfall.
2-del, helicoil funkar, kolla upp det.
Det finns verkstäder som har sånt o an ordna det åt dig. Det kanske inte är ekonomiskt försvarbart o köp grejerna för ett tillfälle. Men betala en verk för jobbet så ordnar det sig.
Jag provade biltemas, inte nöjd alls. Dåligt grepp o skriker vid hårdare bromsning. Men jag köpte dom för att jag har planer på o byta skivorna, då ska jag ha både skivor o belägg, det var tanken iallafall.
Beläggen måste bytas innan nästa helg, skivorna får nog vara kvar.
Mina gnäggar när jag nyper ordentligt.
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |