TL-tråden - v2 !

Dempen

Ja e de bästa ja vet
Gick med
2 Oct 2007
Hoj
Honda CBR1000RA
Tja ba...

De var inte TLR här ifrån som passerade ett gäng hojar utanför Jönåker som stod längs vägkanten...:confused:

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
mm vet ju det att den inte arbetar riktigt och blir väldig mjuk i fjädringen, men är det farligt för gaffeln? känns ju inte som om den skulle ta skada bara den inte blir helt torr, med ingen olja kvar i gaffeln.
Tänk på att olja på skivor belägg skadar bromsverekan kraftigt.
Jag har kört med ingen olja alls i ena benet, men det vara bara för att ta mig hem. Se till o laga, inga nöjesturer innan du har lagat det.

Det är inte värt om det skullehända nåt.

San Quentin

KICKASS!!!
Gick med
24 Mar 2008
Hoj
Tolv bitars
Ok gänget nu har jag bytt belägg.
Ett problem återstår dock i med bromsolja och lufta.
Först går det ju en slang från bromsvätskebehållaren till ena oket (bromsOK1) sen vidare till nästa (bromsOK2)

När jag luftar spelar det någon roll vilket brommsoK jag börjar med (pratar frammbromsar).

Puss
Richard

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
S1000RR
Kanske onödigt jobbigt, men jag luftade TLS-oken varannan gång. Pumpade upp tryck, släppte på ena och stängde den igen, sen likadant på andra, osv till handtaget blev stumt.

PP

Ok gänget nu har jag bytt belägg.
Ett problem återstår dock i med bromsolja och lufta.
Först går det ju en slang från bromsvätskebehållaren till ena oket (bromsOK1) sen vidare till nästa (bromsOK2)

När jag luftar spelar det någon roll vilket brommsoK jag börjar med (pratar frammbromsar).

Puss
Richard

Rydde

Rydèn
Gick med
30 Nov 2004
Hoj
Tl1000r -98(Röd) Suzuki gsxr 1000 -05 Cagiva Navgator -01 2st Suzuki xn85 Turbo -84 Suzuki cs 125 -84
Hallo!! Jag har lite svårt att förstå kritiken när det gäller stötdämparna på TLR,n. Jag har kört min på bana och riktigt kurviga goa landsvägar. Jag har lagt ner den till ytterkanten på däcken i uppåt 200knyck. Min går klockrent med originaldämpare. Den är hur stabil som helst och visar ingen tendens till gung eller dylikt. Förvisso så körde den jag köpte den av en del bana och kanske har han ställt in den därefter. Jag könner inget behov av att köpa nån Öhlinare. Hör till är att jag väger en 90 kilo.

Jag har haft min tiller sedan 2005 och jag är så jävla nöjd. Idag körde jag en 45mil och jag blev inte ens trött. Det känns som att köra i smör när den klyver vinden. Kåpan är grym på att få bort fartvinden tycker jag. Jag har dock ett bubble glas på hojen.

Det enda jag skulle vilja göra är att modda luftburken och bänkköra den. Funderar på att lämna bort den till någon som är duktig på detta.

En Tl är inte värst på nått vis men den är nåt visst med denna maskin som gör den så läcker.

Dempen

Ja e de bästa ja vet
Gick med
2 Oct 2007
Hoj
Honda CBR1000RA
Någon som kan ge bra tips på vad man ska ha för bromsbelägg fram till Tiller???
De börjar ta slut....

J_Park

Socio #5052
Gick med
19 Nov 2005
Hoj
Ducati MTS 1000DS \n Triumph Daytona 675
Någon som kan ge bra tips på vad man ska ha för bromsbelägg fram till Tiller???
De börjar ta slut....

Jag kör med Biltemas. Bra effekt men man får ta i en del, det fick jag dock även med sbs-beläggen som satt på innan.

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
Hallo!! Jag har lite svårt att förstå kritiken när det gäller stötdämparna på TLR,n. Jag har kört min på bana och riktigt kurviga goa landsvägar. Jag har lagt ner den till ytterkanten på däcken i uppåt 200knyck. Min går klockrent med originaldämpare. Den är hur stabil som helst och visar ingen tendens till gung eller dylikt. Förvisso så körde den jag köpte den av en del bana och kanske har han ställt in den därefter. Jag könner inget behov av att köpa nån Öhlinare. Hör till är att jag väger en 90 kilo.

Jag har haft min tiller sedan 2005 och jag är så jävla nöjd. Idag körde jag en 45mil och jag blev inte ens trött. Det känns som att köra i smör när den klyver vinden. Kåpan är grym på att få bort fartvinden tycker jag. Jag har dock ett bubble glas på hojen.

Det enda jag skulle vilja göra är att modda luftburken och bänkköra den. Funderar på att lämna bort den till någon som är duktig på detta.

En Tl är inte värst på nått vis men den är nåt visst med denna maskin som gör den så läcker.

Kärlek :tummenupp

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Jag kör med Biltemas. Bra effekt men man får ta i en del, det fick jag dock även med sbs-beläggen som satt på innan.
Jag provade biltemas, inte nöjd alls. Dåligt grepp o skriker vid hårdare bromsning. Men jag köpte dom för att jag har planer på o byta skivorna, då ska jag ha både skivor o belägg, det var tanken iallafall.

Beläggen måste bytas innan nästa helg, skivorna får nog vara kvar.

San Quentin

KICKASS!!!
Gick med
24 Mar 2008
Hoj
Tolv bitars
Jaha då visar det sig att gängerna i oljetråget inte är på topp. :mad: :gnissla
Pluggen håller inte tätt.

Vad återstår att göra?
Byta tråg (är tråget delat)?

Se till att få det omgängat?

Nån som har ett liggandes?:)

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Helicoil
Finns inget tråg o byta, det är blockbyte isåfall.

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
2-del, helicoil funkar, kolla upp det.

Det finns verkstäder som har sånt o an ordna det åt dig. Det kanske inte är ekonomiskt försvarbart o köp grejerna för ett tillfälle. Men betala en verk för jobbet så ordnar det sig.

San Quentin

KICKASS!!!
Gick med
24 Mar 2008
Hoj
Tolv bitars
2-del, helicoil funkar, kolla upp det.

Det finns verkstäder som har sånt o an ordna det åt dig. Det kanske inte är ekonomiskt försvarbart o köp grejerna för ett tillfälle. Men betala en verk för jobbet så ordnar det sig.

Ha ha trodde bara du svamlade högst upp i förra inlägget. :tungan
Nu googlade jag på Helicoil och det fanns ju faktist något som heter så.

Tack så mycket det måste kollas upp snarast. :tummenupp

Torbjörn Gartsjö

Radical Riders
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Honda Pan European
Tjena
Jag har nu läst de första 60 inläggen och ska avverka resten inom kort.
Men jag har inte sett om någon skrivit något om G-pack.
Funderar på att köpa en men jag har hört både positivt och negativt om G-pack och TRE-modd.
Vad är det för skillnad?
Är båda till för att simulera att man kör på 6an?
Har de fler funktioner?

Kort sagt, bra eller anus?

J_Park

Socio #5052
Gick med
19 Nov 2005
Hoj
Ducati MTS 1000DS \n Triumph Daytona 675
Jag provade biltemas, inte nöjd alls. Dåligt grepp o skriker vid hårdare bromsning. Men jag köpte dom för att jag har planer på o byta skivorna, då ska jag ha både skivor o belägg, det var tanken iallafall.

Beläggen måste bytas innan nästa helg, skivorna får nog vara kvar.

Det stämmer i det att de låter lite, det visslar lite om man tar i ordentligt. Märkte ingen större skillnad mot (visserligen slitna) SBS:n men det är dock det enda par jag provat innan temas.
Vad kör du/ni med för belägg?
Har kört två bandagar med temas belägg och det skulle vara trevligt med ett par som bet lite bättre, för gata funkar de dock helt klart tillfredsställande - särskilt med tanke på priset.

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Mina gnäggar när jag nyper ordentligt.

almost_famous

Adrenaline Mc/Mcbudet Sthlm
Gick med
14 Jul 2006
Hoj
nej
Sidokåpor mm

God kväll i stugorna!
Tänkte göra mig av med mina Gula sidokåpor plus underkåpan(grå) och kanske frontkåpan med lykta framskärm mm Endast för att finansiera bygget jag håller på med som redan börjar dra iväg i dollars! :huvet
PM vid intresse!

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...