TL-tråden - v2 !

Torbjörn Gartsjö

Radical Riders
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Honda Pan European
Lite bilder på Bettan. Nu har alla moddar utom G-packen monterats.
Men hur f.. ska man komma åt och koppla in G-packen? Det krävs ju både längre och smalare fingrar än ET har. Jag kan INTE komma åt så långt in och jag har medium size händer o fingrar. Om ingen kan komma med tips så kapar jag sladdarna längre ner vid växellådan och skarvar på den där istället. Kåpan är inte lönt att montera av, det är inte den som sitter ivägen. Det som sitter ivägen är luffarturbon och det tar väl en o en halv helg att montera ner så mycket att man får bort den. På bilden så ser det ut som att det inte är så trångt men det beror på att jag tryckte in kameraobjektivet så långt jag kunde.

Bifogat

• kabel.jpg
    kabel.jpg
    147.3 KB · Visningar: 45
  • hugger.jpg
    hugger.jpg
    59.8 KB · Visningar: 54
  • mage.jpg
    mage.jpg
    140.6 KB · Visningar: 48
  • puck.jpg
    puck.jpg
    129.2 KB · Visningar: 53
  • vänster.jpg
    vänster.jpg
    150.2 KB · Visningar: 61

tl1000larsson

varför eller hur ?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
bygger på en TL1000s banhoj
Inte på min gamla skojare i alla fall? Hur som helst, beställde en helt ny kåpa och ett nytt klistermärke. Bra pris faktiskt... inte direkt bortskämd med det från denna Suzuki-dealer annars.

hårtork alt varmluftpisstol och pilla efter de kan du ta citronsyra eller label off (finns på biltema) för att få bort limrester :)

Lite bilder på Bettan. Nu har alla moddar utom G-packen monterats.
Men hur f.. ska man komma åt och koppla in G-packen? Det krävs ju både längre och smalare fingrar än ET har. Jag kan INTE komma åt så långt in och jag har medium size händer o fingrar. Om ingen kan komma med tips så kapar jag sladdarna längre ner vid växellådan och skarvar på den där istället. Kåpan är inte lönt att montera av, det är inte den som sitter ivägen. Det som sitter ivägen är luffarturbon och det tar väl en o en halv helg att montera ner så mycket att man får bort den. På bilden så ser det ut som att det inte är så trångt men det beror på att jag tryckte in kameraobjektivet så långt jag kunde.

nice very nice :tummenupp men ta bort kåpan så SKA det gå att komma åt den :) känns dumt att skarva kablarna om du har köpt en G-pack tycker jag

Yupp. :hihi :krama

BTW. Det är delvis ditt fel nu att Robban oxå har Gilles clip-on på sin TLS... :D

:yoparty :D

Last edited:

almost_famous

Adrenaline Mc/Mcbudet Sthlm
Gick med
14 Jul 2006
Hoj
nej
Kom ett paket med posten idag:D
1570,- inkl frakt av SlowDog här på forumet.
Längtar redan till kommande våren.....

Ser ju riktigt trevlig ut! och bra pris!:tummenupp tillverkar han dem??? Jag letar med ljus och lykta efter en krona just nu! Fighterkronorna ser ju lite roligare ut än att borra i en original. /Gnutten

Slänger upp en "blocket"länk där jag har originaldelar till salu till Tillern. :hej

http://www.blocket.se/vi/17958812.htm?ca=11_s

Last edited:

vtwin

Kronisk snigel
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
TLR 99
Som jag har förstått det så är det han själv som tillverkar dem. Tändningslåset kommer att hamna som på TLS:en som du ser på bilden.
Tror nog det blir hur bra som helst:yoparty

Ser ju riktigt trevlig ut! och bra pris!:tummenupp tillverkar han dem??? Jag letar med ljus och lykta efter en krona just nu! Fighterkronorna ser ju lite roligare ut än att borra i en original. /Gnutten

Slänger upp en "blocket"länk där jag har originaldelar till salu till Tillern. :hej

http://www.blocket.se/vi/17958812.htm?ca=11_s

Last edited:

thebeardninja

Kuro-Obi
Gick med
9 Jun 2007
Hoj
2004 XT660R
EL Garto: Om du tar lös kåpan så följer ju gummiskarven mellan luftkanalen och "luffartutbon" med, då borde du komma åt.

vtwin: hur tänkte du göra med instrument, säkringshållare osv? Funderar på det där med fajjter själv nämligen. Uppdatera gärna:)

Torbjörn Gartsjö

Radical Riders
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Honda Pan European
EL Garto: Om du tar lös kåpan så följer ju gummiskarven mellan luftkanalen och "luffartutbon" med, då borde du komma åt.

vtwin: hur tänkte du göra med instrument, säkringshållare osv? Funderar på det där med fajjter själv nämligen. Uppdatera gärna:)

Ok, ska ta en ny kik i veckan. Tack för infon :tummenupp

noob

Användare
Gick med
28 Oct 2005
Hoj
TL IOOO R - OO
Quick shift.

Någon som använder quick shift på TL:en?

Funkar det bra? Sliter man på nått extra mycket? Vad kostar det att köpa + installera?

/N

vtwin

Kronisk snigel
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
TLR 99

Jag har faktiskt inte tänkt så mycket på dessa saker (instrument osv) ännu. Jag bor i Örebro och har hojen i Norrköping så mitt mekande kommer bli väldigt "sporadiskt" under vintern.
Eftersom jag inte har ett speciellt bra garage i Örebro så kommer nog mina lösningar inte bli de snyggaste heller, tyvärr.
Men jag ska göra mitt bästa för att hålla er uppdaterade under min ombyggnad:tummenupp

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln