TL-tråden - v2 !

kkcarlsson

Ny medlem
Gick med
8 Sep 2008
Ort
Östhammar
Hoj
Suzuki TL1000s
Stötdämpare TL1000s

Har kollat runt lite i tråden utan resultat. Jag undrar var man får tag i en Bitubo stötdämpare eller liknande till min TL1000s?? Det knarrar och knakar när det guppar.
Samt lite andra roliga saker, typ styling.

MVH Kristoffer
 

Torbjörn Gartsjö

Radical Riders
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Trelleborg
Hoj
Honda Pan European
G-pack

Då var den där lilla plastboxen på plats. Trodde inte mycket på det egentligen men den åkte med i svepet när jag beställde lite andra grejer.

Nu sitter jag här och är faktiskt riktigt förvånad. Testade en runda på 8-10 mil med G-packen monterad. Redan vid provstarten så märkte vi att gasresponsen var KLART bättre. Innan monteringen så kom det en tydlig effektskjuts vid 7000 varv, nu har jag samma effekt redan från botten. Motorn går jämnt och fint över hela registret. Tidigare var den lite orolig och ibland lite ryckig under 3000 varv. Nu går den som sagt jämt och fint.
Det är nog svårt att hitta mer trim för pengarna. Rekommenderas!
 

Octofinger

Tokfan
Gick med
20 Oct 2005
Ort
Muppsala
Hoj
Röd TL1000S -97
Då var den där lilla plastboxen på plats. Trodde inte mycket på det egentligen men den åkte med i svepet när jag beställde lite andra grejer.

Nu sitter jag här och är faktiskt riktigt förvånad. Testade en runda på 8-10 mil med G-packen monterad. Redan vid provstarten så märkte vi att gasresponsen var KLART bättre. Innan monteringen så kom det en tydlig effektskjuts vid 7000 varv, nu har jag samma effekt redan från botten. Motorn går jämnt och fint över hela registret. Tidigare var den lite orolig och ibland lite ryckig under 3000 varv. Nu går den som sagt jämt och fint.
Det är nog svårt att hitta mer trim för pengarna. Rekommenderas!
:Bugar

Precis så ska en TRE göra.
 

tl1000larsson

varför eller hur ?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
BRO
Hoj
bygger på en TL1000s banhoj
Då var den där lilla plastboxen på plats. Trodde inte mycket på det egentligen men den åkte med i svepet när jag beställde lite andra grejer.

Nu sitter jag här och är faktiskt riktigt förvånad. Testade en runda på 8-10 mil med G-packen monterad. Redan vid provstarten så märkte vi att gasresponsen var KLART bättre. Innan monteringen så kom det en tydlig effektskjuts vid 7000 varv, nu har jag samma effekt redan från botten. Motorn går jämnt och fint över hela registret. Tidigare var den lite orolig och ibland lite ryckig under 3000 varv. Nu går den som sagt jämt och fint.
Det är nog svårt att hitta mer trim för pengarna. Rekommenderas!

:tummenupp

Någon som använder quick shift på TL:en?

Funkar det bra? Sliter man på nått extra mycket? Vad kostar det att köpa + installera?

/N

kostar runt 3000:- installerar gör man själv tror inte att den sliter nämnvärt men den är ju mest användbar på banana verkar funka för dom som har :)
 
Last edited:

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
:tummenupp



kostar runt 3000:- installerar gör man själv tror inte att den sliter nämnvärt men den är ju mest användbar på banana verkar funka för dom som har :)
Jag tror quickshiftern är lite onödig. Lägg tryck på växelföraren o lätta på gasen så smackar du ju inästa växel. Ha ordentligt med tryck så den inte kliver ur igen bara. Samma sak nästan som en QS, fast billigare.
 

tl1000larsson

varför eller hur ?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
BRO
Hoj
bygger på en TL1000s banhoj
Jag tror quickshiftern är lite onödig. Lägg tryck på växelföraren o lätta på gasen så smackar du ju inästa växel. Ha ordentligt med tryck så den inte kliver ur igen bara. Samma sak nästan som en QS, fast billigare.

går även att sparki i med fullgas :D
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Jag funderar på en hojsväng. 13 grader ute...
 

tl1000larsson

varför eller hur ?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
BRO
Hoj
bygger på en TL1000s banhoj
då har man målat och fixat i trädgården så man e helt slut orkar inte med någon hojsväng :huvet
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top