TL-tråden - v2 !

NatoN

Threshold of evolution
Gick med
13 May 2003
Ort
Västerås
Hoj
TL1000R
Någon som vet om det går att få tag på micron-delar fortfarande? För visst slutade dom tillverka mc-avgassystem/ljuddämpare? Min högra ljuddämpare såg ut som helvetet inuti och en av packningarna är ingen packning längre... God hjualfton förresten :tomten
 

Octofinger

Tokfan
Gick med
20 Oct 2005
Ort
Muppsala
Hoj
Röd TL1000S -97
GOD JUL!! :tomten
:tuttar :banana :öl :slicka :krama :hoppa :arsele :Rockbanan

Någon som vet om det går att få tag på micron-delar fortfarande? För visst slutade dom tillverka mc-avgassystem/ljuddämpare? Min högra ljuddämpare såg ut som helvetet inuti och en av packningarna är ingen packning längre... God hjualfton förresten :tomten
Hmm... Hurdå helvetet inuti? Ska du byta isolering så är det bara att köpa nytt löst.
 
Last edited:

NatoN

Threshold of evolution
Gick med
13 May 2003
Ort
Västerås
Hoj
TL1000R
Hmm... Hurdå helvetet inuti? Ska du byta isolering så är det bara att köpa nytt löst.

Isoleringen var borta på sina ställen och där den har börjat försvinna först så har avgaspulserna letat sig ut mellan yttre kolfiberskalet och bakre delen man bultar fast med avgasröret. Gummipackningen däremellan är helt slut så det är den jag skulle behöva.

Ingen som har ett bättre begagnat helsystem som ligger och skräpar? :hej
 

almost_famous

Adrenaline Mc/Mcbudet Sthlm
Gick med
14 Jul 2006
Ort
saltsjöboo
Hoj
nej
Hayabusa gaffelben + hjulaxel

Hej och God Jul på er alla! Jag har ett par guldiga gaffelben till en 06a Busa med hjulaxel som jag tänkte sälja så jag kan tjacka dem mer kritiska delarna till mitt bygge, gafflarna är i bra skick förutom att justeringsskruvarna (på toppen) behöver bytas,, dem ser inbankade ut :va
sen möjligtvis packboxbyte. men vet att dem inte rullat mer än 2300 mil iallafall. PMa vid intresse
 

Don.T

Ny medlem
Gick med
19 Sep 2006
Ort
Linköping
Hoj
GPZ 1100 unitrak-84,GSX 750f-99 och Tl1000r-00
Hugger

Hej.Söker efter en bak hugger som ska passa en gul tl-00.Jag har sökt här på forumet och ebay,ska dom verkligen behöva kosta över 1000-lappen!!!!!Ge mig tips,vem har liggande eller en bra sajt att beställa på.....
M V H Tomas:yoparty
 

pirrecop

Ny medlem
Gick med
25 Dec 2008
Ort
Kävlinge
Hoj
Yamaha xt660r -04
Hej alla TL älskare...
Jag har precis köpt en TL 1000 S -97. Jag hann dock bara 1 mil sen började hojen läcka olja på högersidan av motorn. Oljan spred sig och sprätte runt på hojens höger sida. Jag blev tvungen att köra hem och då märkte jag att hojen gick felfritt och tempen steg inte och oljelampan lös inte heller...
Jag blev helt sölittrad av detta, var har hänt??
Hojen låcker inte nu i garaget men det är en del olja som saknas i motorn, dock inte så mycket. Halva oljefönstert är fyllt med olja.
Snälla hjälp mig jag älskar hojen men inte vad som är fel och vad jag skall göra!
Tack på förhand....
 

Octofinger

Tokfan
Gick med
20 Oct 2005
Ort
Muppsala
Hoj
Röd TL1000S -97
Torka rent och se efter varifrån oljan kommer. Jag skulle tro att den kommer från kopplingskåpan som ganska ofta läcker olja på 97'orna. Annars kan det vara från dränagehålet för olja eller vatten från vattenpumpens tätningar. Det hålet sitter längst fram till höger på motorblocket.
 

NakenBandit

Mot dumheten kämpar gudarna förgäves...
Gick med
26 Jul 2004
Ort
Östersund
Hoj
TL1000S -97, Bandit 600 N -97 o XS 650 SE -81
Fi fan :näsblod
Momentnyckel och bladmått inhandlat. 200+ sidor verkstadshandbok utskrivet, 200 småpåsar och XX antal lådor för större saker har ställts ut i garaget.

Ingen återvändo, imorgon ska motorn ur....

Låt förödelsen börja, svordomarna hagla och den totala inkompetensen råda.

Och bråttom börjar det bli, 4 månader kvar innan något kommer ur sambon :yoparty

Jo, jag ska bygga om till fighter oxå. Kan det annat än gå åt helvete detta :D

God fortsättning på er :tomten
 

pirrecop

Ny medlem
Gick med
25 Dec 2008
Ort
Kävlinge
Hoj
Yamaha xt660r -04
Hej alla TL 1000 kompisar!
Jag har precis köpt en TL 1000 S-97:a. Jag hann dock bara köra tre mil sen började den läcka olja på högra sidan på mototrn. Jag vände hem och körde dessa tre mil hem, hojen gick felfritt och tempen var normal. Den läckte dock fortfarande olja på högra sidan så hela högra sidan av hojen blev smetig...
Oljenivån är fortfarande halva fönstert. Vad kan ha hänt, jag behöver hjälp av en som kan dessa hojar!
Annars älskar jag min hoj och som jag förstår det så är det många som gillar dem och dess otroliga sound!!
Tacksam för svar.
-Pirre
 

Torbjörn Gartsjö

Radical Riders
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Trelleborg
Hoj
Honda Pan European
Hej alla TL 1000 kompisar!
Jag har precis köpt en TL 1000 S-97:a. Jag hann dock bara köra tre mil sen började den läcka olja på högra sidan på mototrn. Jag vände hem och körde dessa tre mil hem, hojen gick felfritt och tempen var normal. Den läckte dock fortfarande olja på högra sidan så hela högra sidan av hojen blev smetig...
Oljenivån är fortfarande halva fönstert. Vad kan ha hänt, jag behöver hjälp av en som kan dessa hojar!
Annars älskar jag min hoj och som jag förstår det så är det många som gillar dem och dess otroliga sound!!
Tacksam för svar.
-Pirre


Pirre han fråga o Octa han svara,
Pirre han sa, vad kan det vara.
Tempen är hög o staken vibrerar,
ut kom nåt klibbigt, vi förstår det generar.
Pirre han frågade gångerna två,
för staken den stod ju där ändå.
Snart kom herr Larsson och gav assistans,
Det vet man för Octo o Larsson försvann någonstans.
Pirre på huvudet böjer och gråter,
fan vad herr Larsson och Octo de låter.

VÄLKOMMEN!
 

pirrecop

Ny medlem
Gick med
25 Dec 2008
Ort
Kävlinge
Hoj
Yamaha xt660r -04
Kce?

Pirre han fråga o Octa han svara,
Pirre han sa, vad kan det vara.
Tempen är hög o staken vibrerar,
ut kom nåt klibbigt, vi förstår det generar.
Pirre han frågade gångerna två,
för staken den stod ju där ändå.
Snart kom herr Larsson och gav assistans,
Det vet man för Octo o Larsson försvann någonstans.
Pirre på huvudet böjer och gråter,
fan vad herr Larsson och Octo de låter.

VÄLKOMMEN!

Kce?
Jag kan inte förstå, det är förmodligen för att jag i alla år har kört radfyror. Jag e dock nyförälskad i dessa tvåor!! Jag e inte heller bra på dessa datorer så jag skickade två gånger för att va säker..
Jag tänkte lämna in hojen min till någon som kan mecka. Kan ni komma på fler saker det kan vara på min hoj. kommer det bli dyrt?? Kommer de att säga skrota hojen?? Är dessa hojar bra annars min har gått 2600 mil och har varit avställd i ett varmgarage i fyra år.. Jag är tacksam för all info man kan få.
i love my new bike:yoparty :yoparty
 

Torbjörn Gartsjö

Radical Riders
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Trelleborg
Hoj
Honda Pan European
Kce?
Jag kan inte förstå, det är förmodligen för att jag i alla år har kört radfyror. Jag e dock nyförälskad i dessa tvåor!! Jag e inte heller bra på dessa datorer så jag skickade två gånger för att va säker..
Jag tänkte lämna in hojen min till någon som kan mecka. Kan ni komma på fler saker det kan vara på min hoj. kommer det bli dyrt?? Kommer de att säga skrota hojen?? Är dessa hojar bra annars min har gått 2600 mil och har varit avställd i ett varmgarage i fyra år.. Jag är tacksam för all info man kan få.
i love my new bike:yoparty :yoparty

Det är säkert ingen fara med hojen. Octo gav dig ett hyfsat säkert tips på vad det kan vara.

PS. Delge oss gärna ett julrim i sann TL-anda, dvs bögpoesi :D DS
 

pirrecop

Ny medlem
Gick med
25 Dec 2008
Ort
Kävlinge
Hoj
Yamaha xt660r -04
Kanon!!

Det är säkert ingen fara med hojen. Octo gav dig ett hyfsat säkert tips på vad det kan vara.

PS. Delge oss gärna ett julrim i sann TL-anda, dvs bögpoesi :D DS

Jag blev "lite" orolig. Ja har en fråga till, vilken däckdim. är det som gäller på 1000 s-97 och vilka däck e bäst. Jag tänkte kränga lite bana i sommar och ta tillbaka lite tävlinstid som man har saknat!
-Pirre
ps Jag sitter på en stol som handhar folk som e dumma så jag skall eftersöka lite bögfantasier till er.
 

Torbjörn Gartsjö

Radical Riders
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Trelleborg
Hoj
Honda Pan European
Jag blev "lite" orolig. Ja har en fråga till, vilken däckdim. är det som gäller på 1000 s-97 och vilka däck e bäst. Jag tänkte kränga lite bana i sommar och ta tillbaka lite tävlinstid som man har saknat!
-Pirre
ps Jag sitter på en stol som handhar folk som e dumma så jag skall eftersöka lite bögfantasier till er.

Burar ni in alla bögar i Kävlinge :va
Shit pom fritt! Hoppas att Octo o Larsson läser detta innan de ger sig ner hit till Skåne :näsblod

Skämt åsido. Om du läser i början av tråden, följer länkar etc etc så kommer du att lära dig mycket om din hoj. Det finns några saker att tänka på när det gäller 97an. Be mig inte redogöra för dem, jag är ingen mek-guru. Men som sagt, i början av tråden finns mkt info.
 

almost_famous

Adrenaline Mc/Mcbudet Sthlm
Gick med
14 Jul 2006
Ort
saltsjöboo
Hoj
nej
Då jag inte är någon poet av rang tänker jag istället slänga upp lite bilder på mitt bygge som fortskrider men inte så fort! baken om någon undrar är ifrån gixxer 1000 04, sen ska det självlkart bli annan lack samt pulverlack på ram sving mm för alla vet vi ju att gul INTE är den snabbaste! :tungan
Blir även annan mätare ,bitubo och massa roligheter! Just nu känns vintern för kort!
 

Bifogat

  • PAINTAD 1.jpg
    PAINTAD 1.jpg
    170 KB · Visningar: 74
  • PAINTAD 2.jpg
    PAINTAD 2.jpg
    159.3 KB · Visningar: 63
  • PAINTAD 3.jpg
    PAINTAD 3.jpg
    158.2 KB · Visningar: 72
  • PAINTAD 4.jpg
    PAINTAD 4.jpg
    157 KB · Visningar: 63
  • PAINTAD 5.jpg
    PAINTAD 5.jpg
    168.6 KB · Visningar: 65
  • PAINTAD 6.jpg
    PAINTAD 6.jpg
    168.8 KB · Visningar: 59

Octofinger

Tokfan
Gick med
20 Oct 2005
Ort
Muppsala
Hoj
Röd TL1000S -97
Jag blev "lite" orolig. Ja har en fråga till, vilken däckdim. är det som gäller på 1000 s-97 och vilka däck e bäst. Jag tänkte kränga lite bana i sommar och ta tillbaka lite tävlinstid som man har saknat!
-Pirre
ps Jag sitter på en stol som handhar folk som e dumma så jag skall eftersöka lite bögfantasier till er.
Kolla mitt inlägg på sidan 257 ang ditt oljeläckage.

Däcksdimensionen är samma på alla TL, dvs:
Fram: 120/70-17
Bak: 190/50-17

En Ska du banåka kanske du ska satsa på ett 190/55 eller 180/50 bak för att få en lite rundare profil som är mer lättsvängd.

jag gillar verkligen Michelin Pilot Power på gatan, men vet inte vilket bästa däcket är om du ska åka bana...

Och du, tro inte på alla bögfantasier. Lasse är råhomo och Ricken har en björnfetish, men annars är vi ganska normala. Framförallt jag. :)
 

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Ort
Värmdö
Hoj
S1000RR
OCto har rätt när det gäller dimensionerna. 180 bak blir en klar skillnad när det gäller lättsvängdhet, men om du inte har erfarenhet av att labba med olika däcksprofiler tycker jag du skall hålla dig till 190 bak som e orginal.

Däckstyp rekommenderar jag Pilot Power 2 ct. Vi är ett gäng i hålan jag bor som kör twinnar och under åren så har det blivit en del banåka och många olika typer av däck. Han som kör snabbast av oss, inte jag tyvärr, kör på 2ct och motiverar det med att däcket fungerar bra på bana med tydliga gränser för hur mycket det tål, samt det viktigaste, på gatan är det riktigt bra och har BRA VÅTGREPP. Vilket naturligtvis gäller på banan med. Ett säkert kort.
Se bilden, ser bra ut eller hur :D

När det gäller läckande kopplingskåpa så e de bara att höra av dig via PM och tfn om du vill. Jag har gjort allt som man kan råka ut för när det gäller den. Och jag fick det tätt. Efter ett tag :rolleyes:

PP

Jag blev "lite" orolig. Ja har en fråga till, vilken däckdim. är det som gäller på 1000 s-97 och vilka däck e bäst. Jag tänkte kränga lite bana i sommar och ta tillbaka lite tävlinstid som man har saknat!
-Pirre
ps Jag sitter på en stol som handhar folk som e dumma så jag skall eftersöka lite bögfantasier till er.
 

Bifogat

  • _DSC0300.JPG
    _DSC0300.JPG
    221.4 KB · Visningar: 57
Last edited:
Nyheter
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Top