TL-tråden - v2 !

Don.T

Ny medlem
Gick med
19 Sep 2006
Ort
Linköping
Hoj
GPZ 1100 unitrak-84,GSX 750f-99 och Tl1000r-00
Rickens köpguide

Kan inte öppna denna.Jag som ville läsa om TRE-mod.....Hjälp!

M V H Tomas:yoparty





Tack o bock.....:tummenupp
 
Last edited:

pirrecop

Ny medlem
Gick med
25 Dec 2008
Ort
Kävlinge
Hoj
Yamaha xt660r -04
Tja
Jag har inte tid att gå igenom alla inlägg (frugan och barnen klagar på all hoj-tid) Jag undrar om någon kan enkelt beskriva vad jag skall göra med min hoj TL 1000 S-97. Jag känner soppa lukt i oljan när jag bytte olja. Hojen har gått 2600 mil. Är det något annat man skall åtgärda (barnsjukdomarna) så hojen blir pålitlig??
Jag skulle bli tokglad om hojen blir bra!! Annars får jag byta hoj och det vill jag helst inte, eller.

Gör pirre glad.
 

Octofinger

Tokfan
Gick med
20 Oct 2005
Ort
Muppsala
Hoj
Röd TL1000S -97
Tja
Jag har inte tid att gå igenom alla inlägg (frugan och barnen klagar på all hoj-tid) Jag undrar om någon kan enkelt beskriva vad jag skall göra med min hoj TL 1000 S-97. Jag känner soppa lukt i oljan när jag bytte olja. Hojen har gått 2600 mil. Är det något annat man skall åtgärda (barnsjukdomarna) så hojen blir pålitlig??
Jag skulle bli tokglad om hojen blir bra!! Annars får jag byta hoj och det vill jag helst inte, eller.

Gör pirre glad.
Sök på temp-mod eller termostat-mod här i tråden. Du ska hitta utförliga beskrivningar av problemet. Det handlar helt enkelt om det jag skrev i inlägget ovan http://sporthoj.com/forum/showpost.php?p=3960923&postcount=5165.

Sök och läs, och har du frågor sen så hjälper jag dig gärna. Jag och flera andra har moddat våra 97'or just pga det där problemet.

Edit:
Se inlägg http://sporthoj.com/forum/showpost.php?p=3528765&postcount=2659
 
Last edited:

pirrecop

Ny medlem
Gick med
25 Dec 2008
Ort
Kävlinge
Hoj
Yamaha xt660r -04
Tack för all hjälp, Jag skall uppgradera min hoj till 98+ systemet så skall väl tempen gå upp...
GOTT NYTT ÅR ALLA V2.a fanaster!!!!
 

NakenBandit

Mot dumheten kämpar gudarna förgäves...
Gick med
26 Jul 2004
Ort
Östersund
Hoj
TL1000S -97, Bandit 600 N -97 o XS 650 SE -81
Gott nytt år kan ni fan vara själva. Magsjuka från helvetet gjorde att 12-slaget ackompanjerades av frossbrytningar och :arsele känns som om jag har varit på TL-träff :mad:
 

Thor81

Ny medlem
Gick med
15 Dec 2008
Ort
Uppsala
Hoj
TL1000R -00
Är det någon som har ett tips på backspeglar att använda till en Fighter moddad TLR?
 

Don.T

Ny medlem
Gick med
19 Sep 2006
Ort
Linköping
Hoj
GPZ 1100 unitrak-84,GSX 750f-99 och Tl1000r-00
TJA.
Nån som vet om en bakhugger till en gsxr 750-00 passar till en TLR-00?
M V H Tomas
 

Torbjörn Gartsjö

Radical Riders
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Trelleborg
Hoj
Honda Pan European
Jag behöver "hakar" till bakre depåstöd. Alltså hakarna som ska gripa om svingens bobbins. Någon som vet om det går att köpa i närheten av SV skåne? Eller det kanske finns någon som har ett extra par liggandes och är villig att skicka, naturligvis mot betalning.
Jag beställde ett par på MC-Huset i Mö men efter div info om förseningar osv osv så fick jag till sist besked att MC-Huset slutat handla av den leverantören. Detta var efter ett icke ringa antal veckors velande och diffusa besked. MC-HUset har fått många chanser av mig genom åren, mest pga att de endast ligger 2 km fr där jag bor. Ingen hade varit gladare än jag om det funkade där men dessvärre så är det sluthandlat där för min del. Inte för den här skitsaken med utebiven beställning utan av helt andra orsaker.

Men nu var det ju hakar. Någon?
 
Nyheter
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Top