TL-tråden - v2 !

Octofinger

Tokfan
Gick med
20 Oct 2005
Ort
Muppsala
Hoj
Röd TL1000S -97
Om du inte har tourat innan, så kan jag tipsa dig om att i en ryggsäck lägger man enbart lätta saker, som sockar och kallingar. typ, inte mycket mer, en laptopen är för tungt. Annars så efter några mil börjar det bli tungt för axlarna, och några mil senare stannar man och packar om... :D
Man ska även se till att inte packa för tungt för högt upp. Ganska självklara grejer när man säger det, men inte alltid man tänker sig för när man ska försöka lura ut hur man ska lasta hojen.

Ett annat tips är att ha passagerarkutsen på. Ta sen på dig ryggan med axelremmarna justerade för långt och sen bara spänna bröstremmen. Då kan ryggan vila på kutsen så du minskar belastningen på axlarna, och bröstremmen gör att axelremmarna inte vill glida av axlarna.
 

Torak

Medlem
Gick med
1 May 2006
Ort
Mölndal
Hoj
Kawasaki Zx7r turbobygge/ Yamaha wr 450f
Bilder

Slänger upp lite bilder på min Hoj:tummenupp
 

Bifogat

  • DSC00013 utan reg mindre.jpg
    DSC00013 utan reg mindre.jpg
    164.4 KB · Visningar: 50
  • DSC00023 MINDRE.jpg
    DSC00023 MINDRE.jpg
    106.9 KB · Visningar: 47
  • TL M.jpg
    TL M.jpg
    65 KB · Visningar: 52
  • DSC00126 mindre.jpg
    DSC00126 mindre.jpg
    207 KB · Visningar: 53

Tolf

Tolf
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Västervik
Hoj
Tl 1000r
ok nu en dum fråga, men jag vet ju inte så jag måste ju fråga :confused: Det är insprutning på alla Tl1000r även dom från 98?

Jag tycker min hoj bluddrar ganska mycket på lägre varvtal, sen får jag ganska rejäla avgassmällar. Är det dags för att optimera insprutningen då?

Är det värt att skaffa powercommander?

Tolf
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Kolla så du inte har en läcka i skarven mellan bakre o främre delen av avgassystemet, det kan oxå orsaka det där.

Men ja, alla har insprut, TPS justering kan avhjälpa det om du inte har en läcka.
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Ja

2009-ktm-rc8r.jpg


Det finns nya RC8 -08 på blocket för 129k, kan man motivera 199,9k för en R verison då?...


Jag tro nästan det faktiskt,:D O så "Race" kittet till för kankse 15-20k...

Nån som sa nåt om en ekonomisk kris? :hihi
 

TLS JÖRGEN

Ny medlem
Gick med
24 May 2008
Ort
flygrakan sjöbo
Hoj
TL 1000 S
Har ni sett Kendall Bergs Bigbore kit på TL-zone 1088 å 1140
1088 lämnar 146 kusar på slangen med orginalkamaxlar:yoparty
priset på 1088 låg på knappt 2000 dollar då ingår smidda arias-kolvar
+stålfodring av egna cylindrar + bearbetning av blockhalvor som skickas till kendall!!
Klart prisvärt om man jämför med vad motospeed vill ha för ett set JE-högkompkolvar (4000+)
 

twinpower

Loud pipes save lives!!
Gick med
2 Jan 2008
Ort
GVD
Hoj
*Såld*
Känner ett behov att lägga upp lite bilder på hojen. Läääängtar till våren!!!

visabild.php


visabild.php
 

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
Fan din Tiller är ju asporrig:yoparty

Tackar!! :)

TFI :va Har sökt info på sidan du länkar till men kan inte få kläm på hur en dylik meckapär fungerar.
Om den fungerat på ungefär samma sätt som en pc så är jag intr.
Hade en pcII på min gamla zx12a. Till den kunde man ladda ner mappar fr nätet, dessutom kund man själv öka/minska på sprutet på låg, mellan o högfartsregistren.
Är din TFI varianten som är PLug&Play?

EDIT:
Hittade info, har pluggat på o fått kläm på hur manicken funkar.
Frågan om plug&play kvarstår dock.


PutteLiten, du har PM :)


Tyvärr är min utan de där plug-play kontakterna, så det är lite att pilla. (jag tror inte det till Tillern såldes med kontakter)
Men, man behöver inte klippa av några av de gamla, utan det kommer med sådana där skarvkontakter (man knipsar över).

Är ni fortfarande intresserade så skicka ett PM.
NatoN var lite före, El Garto. Så jag måste ge honom första ping.

Ett annat tips är att ha passagerarkutsen på. Ta sen på dig ryggan med axelremmarna justerade för långt och sen bara spänna bröstremmen. Då kan ryggan vila på kutsen så du minskar belastningen på axlarna, och bröstremmen gör att axelremmarna inte vill glida av axlarna.

Saknas bara en passagerar kuts då. :hihi

Jag försökte spänna magremmen hårt, men det hjälpte inte så mkt. Packa om var min lösning. :)
 
Last edited:

metkallica

_____Ordförande i____ MCK_WHEELERS_FALUN
Gick med
22 Mar 2004
Ort
FALUN
Hoj
lös
Jag längtar också tillbaka till sommaren... men snabbt går det och snart är den här :yoparty

Förespråkar egentligen skinnställ, men denna bilden togs till en katalog som jag jobbar med och då orkade jag inte dra på mig allt..... ursäkter ursäkter:gnissla
 

Bifogat

  • MC_biker_080428 (Medium).jpg
    MC_biker_080428 (Medium).jpg
    66 KB · Visningar: 85

Torbjörn Gartsjö

Radical Riders
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Trelleborg
Hoj
Honda Pan European
Tackar!! :)
Är ni fortfarande intresserade så skicka ett PM.
NatoN var lite före, El Garto. Så jag måste ge honom första ping

Ja just det, jag frågade ju om någon har en pc så det är ju självklart att NatoN har första tjing då ju :va
Hoppas att han köper den :) för vad jag kan se så är han enda spekulanten just nu.
 

Don.T

Ny medlem
Gick med
19 Sep 2006
Ort
Linköping
Hoj
GPZ 1100 unitrak-84,GSX 750f-99 och Tl1000r-00
Hej.Det här med att kunna se felmeddelanden med hjälp av en moddad kontakt har jag läst om nånstans i tråden.Nån som vet var???Gäller detta både s och r?Hur funkar det?
M V H Tomas
 

Don.T

Ny medlem
Gick med
19 Sep 2006
Ort
Linköping
Hoj
GPZ 1100 unitrak-84,GSX 750f-99 och Tl1000r-00
Tack ang dealer mode.Nu har jag byggt till det med en avochpåknapp.Bilder kommer.Ska hojen vara igång för att kunna läsa av koder.Kan nåt gå fel i elektroniken om man råkar gläppa med knappen??Jag har inte dragit igång hojen än utan bara kopplat elen till en brytare.M A O...vad kan gå fel???
M V H Tomas
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Inget kan gå fel, baara tändningen behöver vara på.

Ska du köra TPS justering ska ju hojen givetvis vara på, men isåfall kikar du på instruktionsvideon före.
 

twinpower

Loud pipes save lives!!
Gick med
2 Jan 2008
Ort
GVD
Hoj
*Såld*
Är det nån av er tl gudar som vet vad det e för skillnad mellan - o + modden och charging modden som beskrivs på zonen?? O e det nån som har gjort nån av dom och isåfall hur stor skillnad e det??
 

Octofinger

Tokfan
Gick med
20 Oct 2005
Ort
Muppsala
Hoj
Röd TL1000S -97
Är det nån av er tl gudar som vet vad det e för skillnad mellan - o + modden och charging modden som beskrivs på zonen?? O e det nån som har gjort nån av dom och isåfall hur stor skillnad e det??
+/- modden är för att få bättre matning till tändspolarna.
Charge mod är för att förbättra kablaget för laddingen av batteriet och strömmen från statorn.

De är inte direkt relaterade...

Jag har gjort +/- mod, och märkte ingen direkt förbättring, men det kan ju inte ha blivit sämre. ;)
 
Nyheter
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Top