TL-tråden - v2 !

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Någon?

Rickens eminenta köpguide som fanns förut hittar jag inte längre så jag kan inte få hjälp där ur :(
R är en modell utan direkt kände fel, kolla lite kring infästningarna för rotationsdämparen bak efter sprickor, men jag tror det var S som hade dom problemen.

R är gjord med lite mer eftertanke o inte bara hjärta. :p
 

twinpower

Loud pipes save lives!!
Gick med
2 Jan 2008
Ort
GVD
Hoj
*Såld*
Precis.

Till spolarna sitter idag två tåtar som är orange/vita. Ta loss dem från spolarna och isloera en av dem då den inte används. Den som är kvar ska kopplas till relät, kontakt 85.
Sen ska kontakt 86 på relät kopplas till jord någonstans nära i ramen.
Kontakt 30 ska kopplas direkt till batteriet via en säkring.

Från kontakt 87 ska du nu dra två nya ledningar, en till varje spole, och dessa är de som ersätter den matning som tidigare gick via den orange/vita kabeln.

Okej då förstår jag ganska logiskt när jag tänker efter. :rodnar
 

Don.T

Ny medlem
Gick med
19 Sep 2006
Ort
Linköping
Hoj
GPZ 1100 unitrak-84,GSX 750f-99 och Tl1000r-00
Bara för att lägga in nåt....tråden halkar efter lite!!Innerskärm bak?Finns det bara en modell med integrerat kedjeskydd?

M V H Tomas
 

Täppas

Guest
Vad är det som händer...kommer in för att kika modellspecifika trådar och hittar inte TL-tråden...:confused:

Dem ligger på sidan två :huvet Så lite fart har det väl aldrig varit förut ?

Så jag bumpar tråden med en fråga...waveskivor till en TL...någon som vill sälja ?
Billiga vanliga kan funka med som mellan lösning men de måste vara raka annars kan jag fortsätta köra med mina egna vibratos :gnissla
 

Octofinger

Tokfan
Gick med
20 Oct 2005
Ort
Muppsala
Hoj
Röd TL1000S -97
Vad är det som händer...kommer in för att kika modellspecifika trådar och hittar inte TL-tråden...:confused:

Dem ligger på sidan två :huvet Så lite fart har det väl aldrig varit förut ?

Så jag bumpar tråden med en fråga...waveskivor till en TL...någon som vill sälja ?
Billiga vanliga kan funka med som mellan lösning men de måste vara raka annars kan jag fortsätta köra med mina egna vibratos :gnissla
Skit fan. Hade du behövt ett par vibratos så hade jag ett par såna över. :D

Ingen som har en passagerardyna till en TLS att sälja? Den får vara hur trasig som helst, bara fästena på undersidan finns kvar.
 
Last edited:

almost_famous

Adrenaline Mc/Mcbudet Sthlm
Gick med
14 Jul 2006
Ort
saltsjöboo
Hoj
nej
Någon som vet var man får tag i "Blockoff plates" eller vad dem kallas? gamla oljekylningen? till cyllarna??
Trevlig helg!
 

Krille-B

Ny medlem
Gick med
22 May 2005
Ort
Huddinge
Hoj
TL1000R -00 "SportKombi"
Ska bänka min hoj i vår pga att min pcII:a pajade och jag har skaffat en ny pcIII:a. Är det någon som kan rekomendera något ställe som e bra runt sthlm. Inte A*a då jag inte gillar dom av olika anledningar.
 

Octofinger

Tokfan
Gick med
20 Oct 2005
Ort
Muppsala
Hoj
Röd TL1000S -97
Ska bänka min hoj i vår pga att min pcII:a pajade och jag har skaffat en ny pcIII:a. Är det någon som kan rekomendera något ställe som e bra runt sthlm. Inte A*a då jag inte gillar dom av olika anledningar.
Finns en nisse i Storvreta ovanför Uppsala som bänkar bra för sjysst pris. Kommer inte ihåg vad han kallas dock... Nåt med "finmekaniska".
 
Nyheter
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Top