TL-tråden - v2 !

Octofinger

Tokfan
Gick med
20 Oct 2005
Ort
Muppsala
Hoj
Röd TL1000S -97
Projekt 2009...

Var på ultraljud idag. Helt otroligt fantastiskt är det ändå. Inte ett öga var torrt när vi såg den lilla rackaren röra på sig. Barnmorskan sa att allt såg bra ut och vi är i början av vecka 18 nu. Beräknat leveransdatum 5/7. :Bugar

Ett litet huvud. :)
huvud.jpg
 

vtwin

Kronisk snigel
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Norrköping
Hoj
TLR 99
Grattis Octo!
Jag var med på ett kejsarsnitt idag, och det är sannerligen helt otroligt när den lille krabbaten tittade ut:tummenupp
Edit: inte mitt barn utan jag jobbar (praktiserar fortfarande) på narkosen.
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Octo: Grattis, den där "klumpen" framför huvudet, visst är det en höger hand formad som en gasrulle?! :hihi
 

Slycke

bor i mitt nick
Gick med
21 Jan 2008
Ort
Slycke (utanför Linköping)
Hoj
1984 Suzuki Gsx 1100 EF"dragbikebygge" Åker Harley Davidsson Night Rod Special -08 trimmad och custad
:D Octo!
Stort grattis men nog tror jag att "hon" ger fingret till omvärlden utanför:finger skämt åsido, lycka till.
 

metkallica

_____Ordförande i____ MCK_WHEELERS_FALUN
Gick med
22 Mar 2004
Ort
FALUN
Hoj
lös
Grattis Octo, fick själv en dotter i november och det är helt underbart! Du har mycket kul att se frammot!:banana
 

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Söder om söder
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
Ska bänka min hoj i vår pga att min pcII:a pajade och jag har skaffat en ny pcIII:a. Är det någon som kan rekomendera något ställe som e bra runt sthlm. Inte A*a då jag inte gillar dom av olika anledningar.

Vi drar samtidigt upp till AB's finmek i storvreta framåt vårkanten :tummenupp

Grabbs, vad har ni för erfarenheter av att torska/klara sig från tull och moms och skit när man köper från staterna? Det ska fan bli bromsskivor nu... vad ska de skriva på paketet för att man ska klara sig? Typ... :s
 
Last edited:

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Vi drar samtidigt upp till AB's finmek i storvreta framåt vårkanten :tummenupp

Grabbs, vad har ni för erfarenheter av att torska/klara sig från tull och moms och skit när man köper från staterna? Det ska fan bli bromsskivor nu... vad ska de skriva på paketet för att man ska klara sig? Typ... :s
Gåva går ju bort, men jag har en stark känsla av att du klarar dig om du skciakr det med express.

Annars betalr du säljaren i 2 omgångar o pyntar typ 200pix ena gången o resten andra. Sen skriver du det lägre värdet på paketet så tullar du på det. Lite mer riskfyllt om grejerna försvinner, men annars går det fint.
 

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Söder om söder
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
Jepp lite rör gick det åt men det blev väldigt bra:)


tja, det är inte orginalram där bak, det e bortkapat o påsvetsat en ny, jag har inga närbilder på det där man ser så bra men jag kan fixa det när jag är i garaget nästa gång o sen skicka dom till dig.
01-07 säger du, kanske det ja. jag får nog helt enkelt prova mig fram. tack ändå.


Om du tycker det ser snyggt ut så skulle du höra hur det låter:yoparty

Låter säkert grymme... men jag lovar att mina urblåsta Akro ger dem en fajt :fyllisar
 

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Söder om söder
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
Har ni sett Kendall Bergs Bigbore kit på TL-zone 1088 å 1140
1088 lämnar 146 kusar på slangen med orginalkamaxlar:yoparty
priset på 1088 låg på knappt 2000 dollar då ingår smidda arias-kolvar
+stålfodring av egna cylindrar + bearbetning av blockhalvor som skickas till kendall!!
Klart prisvärt om man jämför med vad motospeed vill ha för ett set JE-högkompkolvar (4000+)

Fan vad jag har dregglat över 1140 kittet :kär Spännande med dynoresultat! Han räknar med 160+ med standardkittet... undrar vad superbike kittet ger då? 170+ ? :yoparty
 

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Söder om söder
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
Annars betalr du säljaren i 2 omgångar o pyntar typ 200pix ena gången o resten andra. Sen skriver du det lägre värdet på paketet så tullar du på det. Lite mer riskfyllt om grejerna försvinner, men annars går det fint.

Det går nog inte då det e ett företag som jag har tänkt köpa av...:näsblod
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Det går nog inte då det e ett företag som jag har tänkt köpa av...:näsblod
Fråga går ju alltid, eller så gör du en betalning via paypal som dom nekar först, då får du ett kvitto på att det är betalt utan att du har betalat, det funkar ju om dom inte vill förstöra sin bokföring.
 

Octofinger

Tokfan
Gick med
20 Oct 2005
Ort
Muppsala
Hoj
Röd TL1000S -97
Fan vad jag har dregglat över 1140 kittet :kär Spännande med dynoresultat! Han räknar med 160+ med standardkittet... undrar vad superbike kittet ger då? 170+ ? :yoparty
Beroende på vem du köper från, så räcker det med att be dem deklarera det för något under 600:-, dvs ca $65, och markera det som gåva. Då går det rakt igenom tullen. Risken är såklart som Ricken säger, att försvinner paketet är det bara försäkrat till max $65. När jag köpte mitt fullsystem så bad jag Speedking att deklarera det för $400, så jag åkte på lite tull och moms, men mindre än om han deklarerat till fullpris.

Dessutom är det bra att köpa med Paypal, då det är enkelt att ta en kopia av html-sidan för betalningen, ändra beloppet och ha ett bättre kvitto att skicka ifall tullen mot förmodan skulle begära ett. De begär oftast bara kvitto ifall inget belopp redan är deklarerat.

Vill de inte gå med på det, kolla om nån på TLZ kan köpa det åt dig och skicka.
 
Last edited:

almost_famous

Adrenaline Mc/Mcbudet Sthlm
Gick med
14 Jul 2006
Ort
saltsjöboo
Hoj
nej
Kopplingsvajjer

Tja! hade tänkt att göra kopplingsmodden på min tiller, altså då sätta på vajjerkopplingen från TLS. Min fråga är då om någon vet om original kopplingsvajjer räcker om man har annan krona med fatbar?? någon som testat? Samt om man ska ta artikelnr från "jamies tillersida" till smågrejjerna där slavcylindern egentligen sitter? .tack på förhand
 

twinpower

Loud pipes save lives!!
Gick med
2 Jan 2008
Ort
GVD
Hoj
*Såld*
Hej har precis köpt en bitubo dämpare till hojen. Undrar ifall någon här kan hjälpa mig med nån sorts grundinställning? Vore väldigt tacksam för svar.
 
Nyheter
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Top