TL-tråden - v2 !

TLS JÖRGEN

Ny medlem
Gick med
24 May 2008
Ort
flygrakan sjöbo
Hoj
TL 1000 S
Ja det ska bli intressant å se hur mycket effekt Kendall Berg kan kräma ur 1140-kitet!:Bugar
Funderar på å beställa ett kit till hösten,det allra intressantaste blir hur förklarar
jag kostnaden för sambon?!!!:hihi
 

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Söder om söder
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
Ja det ska bli intressant å se hur mycket effekt Kendall Berg kan kräma ur 1140-kitet!:Bugar
Funderar på å beställa ett kit till hösten,det allra intressantaste blir hur förklarar
jag kostnaden för sambon?!!!:hihi

hahaha... jag kanske ska passa på innan tjejen blir sambo... lol :tuttar :brinnerup
 

twinpower

Loud pipes save lives!!
Gick med
2 Jan 2008
Ort
GVD
Hoj
*Såld*
Tänkte att det kunde sitta fint med lite TLR Porr. :)
[YOUTUBE-ID]<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/ic0mwT4Rl0M&hl=sv&fs=1"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/ic0mwT4Rl0M&hl=sv&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>[/YOUTUBE-ID]
 

almost_famous

Adrenaline Mc/Mcbudet Sthlm
Gick med
14 Jul 2006
Ort
saltsjöboo
Hoj
nej
Kom igen nu gurus! ingen som vet?? var iallafall och beställde en "clutch assembly och fjäder ,så ska bara kolla med vajjern nu.. enlighten me! :)
"Tja! hade tänkt att göra kopplingsmodden på min tiller, altså då sätta på vajjerkopplingen från TLS. Min fråga är då om någon vet om original kopplingsvajjer räcker om man har annan krona med fatbar?? någon som testat? Samt om man ska ta artikelnr från "jamies tillersida" till smågrejjerna där slavcylindern egentligen sitter? .tack på förhand"
__________________
 

Octofinger

Tokfan
Gick med
20 Oct 2005
Ort
Muppsala
Hoj
Röd TL1000S -97
Kom igen nu gurus! ingen som vet?? var iallafall och beställde en "clutch assembly och fjäder ,så ska bara kolla med vajjern nu.. enlighten me! :)
"Tja! hade tänkt att göra kopplingsmodden på min tiller, altså då sätta på vajjerkopplingen från TLS. Min fråga är då om någon vet om original kopplingsvajjer räcker om man har annan krona med fatbar?? någon som testat? Samt om man ska ta artikelnr från "jamies tillersida" till smågrejjerna där slavcylindern egentligen sitter? .tack på förhand"
__________________
Vad gäller vajern har jag ingen aning...

Men delar du behöver... Glöm inte att köpa en ny vänster tryckstång, dvs den som sitter innanför kopplingsarmen på motorns vänstra sida. Du ska ha en från en TLS 98 eller senare, då TLR har en annan pga hydraulisk koppling.
 

Ledarn

Vet var skåpet ska stå
Gick med
10 Jun 2004
Ort
Nyköping
Hoj
Aprilia Caponord Rally Raid-04, XR600-95
:tummenupp

Trodde nästan att du lämnat oss. :)

Det var inte långt ifrån. Förra säsongen var inge kul och så jag la ut hojen på annons i höstas men som tur var var det ingen som visade intresse.

Nu känns TL:n rolig igen och jag ser fram emot kommande säsongen :yoparty
 

Octofinger

Tokfan
Gick med
20 Oct 2005
Ort
Muppsala
Hoj
Röd TL1000S -97
Det var inte långt ifrån. Förra säsongen var inge kul och så jag la ut hojen på annons i höstas men som tur var var det ingen som visade intresse.

Nu känns TL:n rolig igen och jag ser fram emot kommande säsongen :yoparty
Man ska ha tur ibland. :)

Vet hur du känner. Min förra säsong var inte heller bra. Moddade med CCC och snygg tryckplatta, sexfjädrad koppling och lite sånt.

Hann 2,5 mil innan jag åkte av vägen och bröt plast, knäckte kylaren lite och repade mitt nya CCC. :huvet
Sen började hojen vibrera nåt vansinnigt vid ca 5000rpm också. Näe, just då var den inte min favorit även om sälja kändes avlägset.

Ska ta lite rep på den nu och laga plast och lacka om den. Fixa kylaren och felsöka vibrationerna. Nu ska den tillbaks till sitt gamla fina jag. :)
 

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Söder om söder
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
Hur många HK fick du förra gången och vad hadde du för mods då?

edit: har kollat siffrorna nu
Det va ca 122hp och 101,5 Nm med helrör, techlusion tfi och öppen luftburk.
Den är snål (läs rättvis) den bänken, inga glädjesiffror där inte... :tummenupp

som referens var det en R med bolt'on och PCII, och en S med helrör och PCII med. De låg på 118hp nånting båda två. jmf med S'en så var inte effekt den stora skillnaden utan tiden i spin-up. R motorn nådde rödlinjen ca 2 sek snabbare än S motorn... det är sånt som skulle visa sig ganska markant i ett drag-race. :brinnerup
 
Last edited:

Rydde

Rydèn
Gick med
30 Nov 2004
Ort
Karlstad
Hoj
Tl1000r -98(Röd) Suzuki gsxr 1000 -05 Cagiva Navgator -01 2st Suzuki xn85 Turbo -84 Suzuki cs 125 -84
Fan vad jag har dregglat över 1140 kittet :kär Spännande med dynoresultat! Han räknar med 160+ med standardkittet... undrar vad superbike kittet ger då? 170+ ? :yoparty

Jag är också sugen på ett 1140 kitt!! Vilket ös det skulle bli!!! Förhoppningsvis!!
 

Krille-B

Ny medlem
Gick med
22 May 2005
Ort
Huddinge
Hoj
TL1000R -00 "SportKombi"
edit: har kollat siffrorna nu
Det va ca 122hp och 101,5 Nm med helrör, techlusion tfi och öppen luftburk.
Den är snål (läs rättvis) den bänken, inga glädjesiffror där inte... :tummenupp

som referens var det en R med bolt'on och PCII, och en S med helrör och PCII med. De låg på 118hp nånting båda två. jmf med S'en så var inte effekt den stora skillnaden utan tiden i spin-up. R motorn nådde rödlinjen ca 2 sek snabbare än S motorn... det är sånt som skulle visa sig ganska markant i ett drag-race. :brinnerup

Då får jag väll hoppas komma upp i ungifär samma siffror med min.
Alltid kul att gämföra liknade hojjar i samma bänk.
 

Slycke

bor i mitt nick
Gick med
21 Jan 2008
Ort
Slycke (utanför Linköping)
Hoj
1984 Suzuki Gsx 1100 EF"dragbikebygge" Åker Harley Davidsson Night Rod Special -08 trimmad och custad
edit: har kollat siffrorna nu
Det va ca 122hp och 101,5 Nm med helrör, techlusion tfi och öppen luftburk.
Den är snål (läs rättvis) den bänken, inga glädjesiffror där inte... :tummenupp

som referens var det en R med bolt'on och PCII, och en S med helrör och PCII med. De låg på 118hp nånting båda två. jmf med S'en så var inte effekt den stora skillnaden utan tiden i spin-up. R motorn nådde rödlinjen ca 2 sek snabbare än S motorn... det är sånt som skulle visa sig ganska markant i ett drag-race. :brinnerup


Det är därför jag är så hemskt nöjd med att ha en R-motor i min S:tummenupp :banana
 

almost_famous

Adrenaline Mc/Mcbudet Sthlm
Gick med
14 Jul 2006
Ort
saltsjöboo
Hoj
nej
kopplingshandtagsfäste

Ingen som råkar ha fäste till kopplingshantag till TLS liggandes!?? håller på med kopplingsmodden på min R,, finns ju på ebay men som vanligt så går ju frakten på mer än själva varan.
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Ingen som råkar ha fäste till kopplingshantag till TLS liggandes!?? håller på med kopplingsmodden på min R,, finns ju på ebay men som vanligt så går ju frakten på mer än själva varan.
Men det är ju ändå billigt...
 
Nyheter
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Top