Njäee... Vet inte om det är så mycket mer på en TLR än TLS förutom kåporna, men du måste komma åt såpass att du får bort topplockskåporna. Sen är själva mätandet ganska enkelt.Nu har det varit lite väl tyst i den här tråden så då passat jag på att ställa en fråga.
Är det svårt att kolla ventilspelet på en TLR?
Är det så att halva hojen måste plockas ner?
Grymma pipor!
fett me najs system![]()
Tack!
Tack för det. Ska lägga lite tokgnid på att få tillbaka rörens forna glans, samt troligtvis byta burken mot något fräshare då det är en del jobb på den för att få den fin. Den är fullagad av någon amatör någon gång, och reultatet är inte det vackraste...
Glöm inte att fixa bulan längst fram. En sån bula bromsar mer än man kan tro.
Hmm... Det tog en stund innan jag fattade.. Går det långsammare med bula fram?Glöm inte att fixa bulan längst fram. En sån bula bromsar mer än man kan tro.
Hallå.
Vet inte om ni sett min tråd på TLZ, men jag var och bytte till mig ett 2-1 system idag.
...
Ibland ja, ibland nej. Det är problemet med en V-twin.Stiligt systemMen är det inte restriktivt att det smalnar av från två lika stora rör till ett rör av (ungefär) samma storlek? Eller kommer avgaspulserna så pass sällan att endast pulsen från en cylinder i taget är i systemets slutdel?
Normalt ger 2-1 lägre effekt, men ibland får man kompromissa lite för att få det snyggt.Jag sätter min tro till att de som byggt systemet har lagt lite tanke bakom designen och att det ska funka ok. Jag inser att jag inte kommer få så mycket, om någon mer effekt än med den setupen som jag hade tidigare. Men det jag kommer göra är spara vikt, få ett trevligare utseende och troligtvis ett sjuhelvetes jävla muller![]()
Normalt ger 2-1 lägre effekt, men ibland får man kompromissa lite för att få det snyggt.
Om funktion alltid gick före form hade ingen kört HD.![]()
Hehehehe... nu får vi väl hoppas att det inte blir så illa så att den går som en gammal HD iallafall![]()
Hörrni kids, har upptäckt att jag får samma pris mer eller mindre på att köpa grejjer i UK som i USA. Men från UK är man väl garanterad att slippa tull, right? :?
Hörrni kids, har upptäckt att jag får samma pris mer eller mindre på att köpa grejjer i UK som i USA. Men från UK är man väl garanterad att slippa tull, right? :?
Dags för äventyrlig motorcykelmässa
Kommande helg, den 8-9 mars... |
|
![]() |
Pirelli lanserar Diablo Powercrusier
All Rights Reserved Pire... |
![]() |
Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!
Ett avbrutet broms- eller k... |
Snart dags för Adventure Motorcycle Expo
Den 8-9 mars arrangeras Adv... |
|
![]() |
MV Agusta firar 80 år
I år firar italienska motor... |
![]() |
MV Agusta fyller 80 år
I år firar italienska motor... |
![]() |
Rekordmånga nya personliga regskyltar
Under fjolåret godkände Tra... |
![]() |
PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna
Pressrelease, Wels, 25 Febr... |
![]() |
Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars
De två första dagarna i mar... |
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Det tyskbaserade företaget ... |