TL-tråden - v2 !

GoRM

Ny medlem
Gick med
6 Dec 2008
Ort
In the middle of the North...
Hoj
TL1000/FiGHteR
ber ro helt på det där, jag körde utan ett bra tag. Sen ändrade jag styrgeometrin lite o fick en helt annan karaktär på ramen, så då skaffade jag en dämp.

Du som ska köra fighter flyttar ju tyngdpunkten bakåt, vet itne riktigt hur det kommer påverka körningen, men det går ju alltid o montera en i efter hand om man känner att det fladdrar.

Och välkommen. :)

Tackar!
Har fått uppfattningen att behovet av styrdämpare kommer ju snabbare & aggresivare man kör, men har oxå hört att det är väldigt modellberoende.. har för mig att det eftermonterades styrdämpare på första årgången av alla TLS, därefter blev det standard... därav mina funderingar..
Men det är som du säger, lär väl oxa känna av ett ev behov.. :)
 
Last edited:

Octofinger

Tokfan
Gick med
20 Oct 2005
Ort
Muppsala
Hoj
Röd TL1000S -97
och PAZZO köper man vart?
Köp av Speedking på TLZ:
http://www.tlzone.net/forums/group-buys/67616-pazzo-racing-levers-gb-part-2-a-22.html#post1396926

Det är alltid en bra idé att skaffa Paypal, annars kan jag hjälpa dig med den delen.

Bra fråga, jag har inte nån styrdämpare, har kört en sommar nu utan det, vad säger ni?

Tolf
Som Ricken sa, är det en orginaljusterad TLR ska det inte vara några större problem, men om du ändrar geometrin och höjer bak eller sänker fram kan du få behov av den.
 
Last edited:

Thor81

Ny medlem
Gick med
15 Dec 2008
Ort
Uppsala
Hoj
TL1000R -00
Ajajaj såg även att "vandriver" tillverkar mycket snygga reservoarer till koppling och bromshantaden. Även hans tailraisers är grymma! Inte bra att kolla på TLZ.............
 

NatoN

Threshold of evolution
Gick med
13 May 2003
Ort
Västerås
Hoj
TL1000R
Bra fråga, jag har inte nån styrdämpare, har kört en sommar nu utan det, vad säger ni?

Tolf

Jag testade ett tag att köra utan, funkade bra för det mesta men den blev lite nervös i högre farter (150+). Min är sänkt 12mm fram.

Pazzogrepp är jag också väldigt sugen på för övrigt :drool
 

Tolf

Tolf
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Västervik
Hoj
Tl 1000r
Jag testade ett tag att köra utan, funkade bra för det mesta men den blev lite nervös i högre farter (150+). Min är sänkt 12mm fram.

Pazzogrepp är jag också väldigt sugen på för övrigt :drool

Ja det händer ju att de går över dom farterna, har int eupplevt nåt än, men ja blir o inföskaffa en styrdämpare. Någon som vet bra märken förutom öhlins?

Sist jag besyälde från en suzuki butik blev det fel, den passade inte så är det nån som vet nån bra länk eller nåt så tas de tacksamt emot :)
Tolf
 

tl1000larsson

varför eller hur ?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
BRO
Hoj
bygger på en TL1000s banhoj
Skulle man inte kunna ha en TL fest för sig själv. Typ en lördag på en camping någonstans i mitten av bebodda sverige. Då behöver det inte vara så tidskrävande och framförallt inte så dyrt.

Klämmer in en fråga också, är det någon som har koll på om Lucas fighterkrona till en GSXR1000 kan passa på en TLS?

tror inte det det är ju inte samma diameter på gaffelbenen
 

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
Är det någon som har bytt koppling och bromsgrepp på sin TL?
Mina är fuckade och behöver endå bytas....Någon som har rekomendationer??

Yupp

http://www.pazzoracing.com/gallery.html

:tummenupp

Och eftersom jag är sen på att svara har säkert andra redan svarat, och ja, de är sketan bra och man får plats med 3 fingar även på kortisarna. :)


Edit:

Bilder gillar vi bäst... :)

2008_Juli_DSC00127.jpg



Just nu känns det helt okej att ha köpt sitt avgassystem när dollarn kostade strax under sex spänn. :)

Hehe, jag är så satans nöjd att jag gjorde alla (utom 1) mina Vandriver inköp när dollarn var runt 6kr. :D
 
Last edited:
Nyheter
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Top