TL-tråden - v2 !

Octofinger

Tokfan
Gick med
20 Oct 2005
Ort
Muppsala
Hoj
Röd TL1000S -97
Riktigt sjyst!!

Det jag kollade på var integrerade blinkers i bromsljuset, hmm undrar om de blir snyggt, kanske för rent.

Nån mer som har biler på era lösningar:Bugar

Tolf
Du måste ha minst 180mm mellan blinkersarna bak, så det är inte säkert att du får integrerade blinkersar godkända...
 

vtwin

Kronisk snigel
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Norrköping
Hoj
TLR 99
Tjenre! någon som kan ge lite tipps på hur man kan göra om där bak på tillern, tänkte få till det snyggt med blinkers o få bort flärpen. Någon av er som har fixat till det o som kan visa med bild på hur det ser ut. Och vart ni köpt det.
JAg tänkte börja med en ny undertail http://www.nilssonsmc.se/product.php?ID=4608
Tolf

Köp INTE hotbodies undertail! Jag har en som jag nästan fick gratis från USA och det är jag glad för. Dålig passform (glipar lite här o där)och inte speciellt snygg finish.
 

Tolf

Tolf
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Västervik
Hoj
Tl 1000r
ok tack för varningen, inget ni kan rekomendera, är helt grön på det här:) med tillbehörsdjungeln.

Tolf
 

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
FUCK!
Titax fanns inte till TLR. Någon som har ett annat tips? behöver ju inte vara USA då det blir samma deg med mer trix!

Jag tror att om du går till Pazzos sida och kollar vilka andra hojar som har samma artikelnummer som de till TLR'n så kommer du nog att hitta något som passar.
Jag har för mig det är någon (äldre) gixxer modell som har samma handtag.
Kan dock inte lova att du hittar vad du söker, var sketans länge sedan jag kollade på detta.

:hej

Riktigt sjyst!!

Det jag kollade på var integrerade blinkers i bromsljuset, hmm undrar om de blir snyggt, kanske för rent.

Nån mer som har biler på era lösningar:Bugar

Tolf

Något nyare bilder än Jockes, men inte helt nya (glömde visst att ta bilder bakifrån förra året...)
(har nya snygga blinkers bak numera...)

DSC00117.jpg


DSC00305.jpg


DSC00304.jpg
 
Last edited:

Fredde83

Ny medlem
Gick med
1 Oct 2003
Ort
Lund
Hoj
Vitpil
Last edited:

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
Om du undrar så är "undertailen" en ET87, och tillverkas tyvärr inte längre. Men, det finns några sämre kopior på marknaden...

Hittade en bild på den olackad och omonterad. :)
DSC00008.jpg


skylten och blinkers sitter i två alu-"plattjärn" som sitter som ett t . enkelt, lätt och smidigt. :)
På bilden i plastpåsen kunde det varit den biten, men det var det inte då jag fick fel, och fick en ny skickad, men den har jag inga bilder på... :tungan
 

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Ort
Värmdö
Hoj
S1000RR
Balla grejer på Blocket!

Ser att ni har VM i att lägga upp stora bilder på tråden, vem vinner ? :hihi

Ville bara tala om att jag lägger ut lite TLS-grejer på Blocket nu, annonsen är väl inne i kväll eller i morgon. Har precis skickat in den. Motorblocken från 98:an plus nästan allt innanför, 6-kolvsok, en ECU mm.

Mecka ordentligt nu! :tummenupp

PP
 

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
:hihi

Bilderna såg inte så stora ut på min laptop med über upplösningen Allan... :tungan

Men, kolla in PRISET!...

Jag tror bestämt att jag ska sälja min TL i Danmark....

Denna hojen. En blå/vit från 99
DSC00078.jpg


Kostar..
DSC00077.jpg



:lol


OBS! Danska pengar. 1 - 1:48 står kursen i... :gnissla Svenska kronan är snart inte värt mer än monopol pengar...

Och, jo Ricken. Bilderna är suddiga ävenför att vara från mig, men va fan...


Tåget dit... :hihi :öl

DSC00071.jpg


Så ursssääschta mig om det är ltie oskärpa... :tungan
 
Last edited:

metkallica

_____Ordförande i____ MCK_WHEELERS_FALUN
Gick med
22 Mar 2004
Ort
FALUN
Hoj
lös
Ja jippi, då var det helg igen. Synd bara att helgen innebär besök av föräldrar som vill träffa deras barnbarn,,,, :näsblod ingen vila här inte.... och jag som har massor att få gjort på hojen innna säsongen börjar :huvet
 

Slycke

bor i mitt nick
Gick med
21 Jan 2008
Ort
Slycke (utanför Linköping)
Hoj
1984 Suzuki Gsx 1100 EF"dragbikebygge" Åker Harley Davidsson Night Rod Special -08 trimmad och custad
Ja jippi, då var det helg igen. Synd bara att helgen innebär besök av föräldrar som vill träffa deras barnbarn,,,, :näsblod ingen vila här inte.... och jag som har massor att få gjort på hojen innna säsongen börjar :huvet

He,he startade upp min elaking igår och kunde inte hålla mig.
Blev några mil i 5 minusgrader, torra fina vägar. Men satans vad kallt, men helt klart värt att frysa lite. Nu kan man klara abstinensen tills våren verkligen är här.
 

Torbjörn Gartsjö

Radical Riders
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Trelleborg
Hoj
Honda Pan European
Tjena i vintermörkret.

Var hittar man täckbrickor el dyl till fästena där backspeglarna suttit?
Har satt på speglar i styrändarna istället.

EDIT:
Kom på att jag har en vä backspegel som kan blie en utmärkt täckbricka om man reducerar den med ca 97% av sin massa.

Så, frågan är nu:
Vem kan sälja en hö spegel till mig. Det enda som måste vara helt är fästet och gängorna.
Seså, ut i garaget o leta nudå :tungan
 
Last edited:

Octofinger

Tokfan
Gick med
20 Oct 2005
Ort
Muppsala
Hoj
Röd TL1000S -97
Tjena i vintermörkret.

Var hittar man täckbrickor el dyl till fästena där backspeglarna suttit?
Har satt på speglar i styrändarna istället.

EDIT:
Kom på att jag har en vä backspegel som kan blie en utmärkt täckbricka om man reducerar den med ca 97% av sin massa.

Så, frågan är nu:
Vem kan sälja en hö spegel till mig. Det enda som måste vara helt är fästet och gängorna.
Seså, ut i garaget o leta nudå :tungan
Jag har en högerspegel som är lite repad i plasten. Fick en ny av Ricken, så jag har ju en över faktiskt. :)

PM'a mig din address.

Borde väl annars finnas snyggare täckbrickor att köpa/göra?
 

Don.T

Ny medlem
Gick med
19 Sep 2006
Ort
Linköping
Hoj
GPZ 1100 unitrak-84,GSX 750f-99 och Tl1000r-00
Tja kolla ebay.Base Plates,finns massor olika.Helt okey.

M V H Tomas:yoparty
 
Nyheter
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Top