TL-tråden - v2 !

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Söder om söder
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
nån mer som gillar lite hårdare tongångar? jag tänkte lasta tjejen och tandborsten på TL'en och dra ner på west coast riot / metaltown i år igen. nån som är sugen?:fyllisar
 

Slycke

bor i mitt nick
Gick med
21 Jan 2008
Ort
Slycke (utanför Linköping)
Hoj
1984 Suzuki Gsx 1100 EF"dragbikebygge" Åker Harley Davidsson Night Rod Special -08 trimmad och custad
nån mer som gillar lite hårdare tongångar? jag tänkte lasta tjejen och tandborsten på TL'en och dra ner på west coast riot / metaltown i år igen. nån som är sugen?:fyllisar

Jäpp en annan skulle helt klart kunna tänka sig att åka när man läst vilka band som ska uppträda. Faan vilket drag det måste vara. Kollade även hotell och än så länge så är det ju inga problem med det. Men måste dubbelkolla kalendern och vem som vill med för frugan tycker inte om samma musik som mig :yoparty :yoparty
 

Ledarn

Vet var skåpet ska stå
Gick med
10 Jun 2004
Ort
Nyköping
Hoj
Aprilia Caponord Rally Raid-04, XR600-95
Hid?

Om det är någon som är intresserad av ett HID-kit till halvljuset (H1) så finns det ett kit under Köp&Sälj.
 

Rydde

Rydèn
Gick med
30 Nov 2004
Ort
Karlstad
Hoj
Tl1000r -98(Röd) Suzuki gsxr 1000 -05 Cagiva Navgator -01 2st Suzuki xn85 Turbo -84 Suzuki cs 125 -84
Drevning

Jag kör originaldrevat på min TL1000R. Dom som kör med annan drevning kan väl skriva en rad om vilken drevning dom kör med och berätta om dom blev nöjda!! Kanske lättare att gasa upp den på tvåan ossåvidare!!
 

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Söder om söder
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
Jag kör originaldrevat på min TL1000R. Dom som kör med annan drevning kan väl skriva en rad om vilken drevning dom kör med och berätta om dom blev nöjda!! Kanske lättare att gasa upp den på tvåan ossåvidare!!

Kör 16/40 och tycker det är kanon. Prioriterar drag i botten och mellanregister då jag tycker det är roligast när det svänger, ligger sällan över 200 ändå och den klarar nog 250 ärliga med den drevningen i vilket fall. Bakhjul e jag fel person att fråga om :huvet
 

Don Perre

Ny medlem
Gick med
23 Sep 2008
Ort
Ekerö
Hoj
98 Gixxer 750
Jag såg någonstans att Länsförsäkringar har börjat sammarbeta med KGK och fixat en märkesförsäkring.

Är det någon som har ringt och frågat om denna?
(Hittar f-n inte artikeln igen...)
Helårs försäkringar, coh ska även gälla sporthojar. :)

Någon som har koll på läget?? :hoppa

Jag pyntar 5500 på Trygghansa för min TLS halvförs. Märkesförsäkringen skulle gå på 4400 så lite billigare är den... Ring och kolla men var noga med att speca att det är märkesförsäkringen du är ute efter för först ville dom kränga på mig en "vanlig".

//Per
 

twinpower

Loud pipes save lives!!
Gick med
2 Jan 2008
Ort
GVD
Hoj
*Såld*
Hej alla tl fantaster!! :) Är det nån som har lite tips om vad man kan ha för grund inställningar på retur och kompression på en bitubo?? Väger runt 75 kilo. Vore tacksam för svar.
 

metkallica

_____Ordförande i____ MCK_WHEELERS_FALUN
Gick med
22 Mar 2004
Ort
FALUN
Hoj
lös
nån mer som gillar lite hårdare tongångar? jag tänkte lasta tjejen och tandborsten på TL'en och dra ner på west coast riot / metaltown i år igen. nån som är sugen?:fyllisar

Hade gärna dratt med bara för att det är kul, men när jag kollar på lineupen så tröttnar man ju ur, inte i närheten lika bra som i fjol. Det kommer ju bara vara en massa gothrockare och fjortisar där med de banden de dragit ihop...
 

Torbjörn Gartsjö

Radical Riders
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Trelleborg
Hoj
Honda Pan European
Då var det snart klart för premiärtur. Senaste moddarna dokumenterade.
Speglar och ny bromsskiva. Bakdrevet ska INTE skitas ner den här säsongen, i år är det teflon som gäller.
 

Bifogat

  • P1060333 (Small).JPG
    P1060333 (Small).JPG
    60.1 KB · Visningar: 59
  • P1060334 (Small).JPG
    P1060334 (Small).JPG
    63 KB · Visningar: 52
  • P1060337 (Small).JPG
    P1060337 (Small).JPG
    68.6 KB · Visningar: 55
  • P1060339 (Small).JPG
    P1060339 (Small).JPG
    52.7 KB · Visningar: 59
  • P1060340 (Small).JPG
    P1060340 (Small).JPG
    66.1 KB · Visningar: 67

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Ingen som kan ge lite tips???
Det är väldigt svårt o ge nån inställningstips på sånt där, det beror lite p hur man kör oxå.
Börja på grundinställningen den hade när du fick den och labborera därifrån. men se till o skriv upp justeringarna så du alltid kan gå tillbaka om det blir fel.

Jag fick hjälp med min i somras, det är inte bara o skruva o tro att det blir bra.
Man måste ut o köra, skruva, köra, skruva tills det känns bra.
Ta en kurvig väg o kör fram o tillbaka.
 

twinpower

Loud pipes save lives!!
Gick med
2 Jan 2008
Ort
GVD
Hoj
*Såld*
Det är väldigt svårt o ge nån inställningstips på sånt där, det beror lite p hur man kör oxå.
Börja på grundinställningen den hade när du fick den och labborera därifrån. men se till o skriv upp justeringarna så du alltid kan gå tillbaka om det blir fel.

Jag fick hjälp med min i somras, det är inte bara o skruva o tro att det blir bra.
Man måste ut o köra, skruva, köra, skruva tills det känns bra.
Ta en kurvig väg o kör fram o tillbaka.

OK.. Fast problemet är att när jag plockade upp den ur paketet var grundinställningen inställd på "softaste" både på retur och kompression.:gnissla Nån som kan ge mig grundinställningen för bitubon till R:en??
 

Octofinger

Tokfan
Gick med
20 Oct 2005
Ort
Muppsala
Hoj
Röd TL1000S -97
Någon??? Snääääla..:bow
Sök runt på nätet efter guide för inställningar av bakdämpning på en sporthoj.

1. Ställ in rätt häng "sag" så kommer du få fjädern rätt justerad.
2. Ställ in returdämpningen enligt guiden.
3. Ställ in dämpningen enligt guiden.

Nu har du en grundinställning, nu åker du ut och provkör och justerar sen efter behov.

Tabeller är skit och inte lönt att gå på, inte ens för en "grundjustering". :fakta
 

Stampep

but why?
Gick med
28 Feb 2009
Ort
Gränsen asfalt/grus
Hoj
XRV750
Tjenare, ny TL ägare, köpte mig hojen igår, har hunnit putsa en del och plockat ur bes "plåtar" ur M4 rören, vilken skillnad på sång!!:tummenupp

Ska bli intressant att se hur det känns med asfalt under hjulen, åkt enduro dom senaste åren sen 125a tiden..

Fick med kabel för TRE modd, kollade min ecu och den heter F01, är det lönt med modd då?
 
Nyheter
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Top