TL-tråden - v2 !

Octofinger

Tokfan
Gick med
20 Oct 2005
Ort
Muppsala
Hoj
Röd TL1000S -97
Hörrni kids, har upptäckt att jag får samma pris mer eller mindre på att köpa grejjer i UK som i USA. Men från UK är man väl garanterad att slippa tull, right? :?
Du åker ju ändå på att betala moms i UK, men den är å andra sidan bara på 17,5%, så det är bättre än här i Momsrike.
 

Tolf

Tolf
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Västervik
Hoj
Tl 1000r
Du åker ju ändå på att betala moms i UK, men den är å andra sidan bara på 17,5%, så det är bättre än här i Momsrike.

ap ap ap, som Mona salin sa i ett uttalande för länge sen. Det är sexigt att betala skatt!:confused:

En fråga, brukar de vara nån TL sammankomst nånstans. Annars kan vi väl ha en på MC dagarna:)

Tolf
 

Octofinger

Tokfan
Gick med
20 Oct 2005
Ort
Muppsala
Hoj
Röd TL1000S -97
ap ap ap, som Mona salin sa i ett uttalande för länge sen. Det är sexigt att betala skatt!:confused:

En fråga, brukar de vara nån TL sammankomst nånstans. Annars kan vi väl ha en på MC dagarna:)

Tolf

Hmm. I så fall har hon aldrig gjort det.:näsblod


När är mc-dagarna? Var?
 

thebeardninja

Kuro-Obi
Gick med
9 Jun 2007
Ort
Boden
Hoj
2004 XT660R
MC dagarna är varje sommar i Västervik. Masssor av hojjar, artister och öl:) Lillebror bodde där några år:) var dock aldrig där under MCdagarna...
 

Octofinger

Tokfan
Gick med
20 Oct 2005
Ort
Muppsala
Hoj
Röd TL1000S -97
Shit... Det är en vecka innan vårt "big moment" är beräknat här hemma.

Tror nog inte det är så poppis att jag drar iväg ett par dagar då. :)
 

metkallica

_____Ordförande i____ MCK_WHEELERS_FALUN
Gick med
22 Mar 2004
Ort
FALUN
Hoj
lös
Skulle man inte kunna ha en TL fest för sig själv. Typ en lördag på en camping någonstans i mitten av bebodda sverige. Då behöver det inte vara så tidskrävande och framförallt inte så dyrt.

Klämmer in en fråga också, är det någon som har koll på om Lucas fighterkrona till en GSXR1000 kan passa på en TLS?
 

metkallica

_____Ordförande i____ MCK_WHEELERS_FALUN
Gick med
22 Mar 2004
Ort
FALUN
Hoj
lös
Tja, planen är ju att i år också :rolleyes: att ha en TL-träff i närheten av nordskåne (läs Stockholm).

Måste ha missat den träffen förra året, blev inte mycket åka då. Men det låter ju trevligt. Är det hemma hos någon då eller på någon offentlig camping eller likanande?
 

Torbjörn Gartsjö

Radical Riders
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Trelleborg
Hoj
Honda Pan European
Såg en annons på Blocket, en TL1000S -97 med helkåpa.
Väääldigt snygg faktisk.
Var hittar man ett set kåpor? Det verkar som att man bara sätter på den nedre delen. Kanske någon ligger på något dylikt och är intr av att avyttra dessa? Hela eller trasiga, allt intressant, även alla kulörter. Helst vill jag köpa ett set svarta i mint condition för en tjuga men så lätt är det kanske inte.

Passar även på att slänga ut en trevare efter bromsskivor/bromsskiva fram. Upptäckte att min vä skiva flexar lite. Jag har bytt till beg på ena sidan på en annan hoj tidigare och det gick alldeles utmärkt så även enstaka skiva är intressant.
 
Last edited:

Thor81

Ny medlem
Gick med
15 Dec 2008
Ort
Uppsala
Hoj
TL1000R -00
Är det någon som har bytt koppling och bromsgrepp på sin TL?
Mina är fuckade och behöver endå bytas....Någon som har rekomendationer??
 

GoRM

Ny medlem
Gick med
6 Dec 2008
Ort
In the middle of the North...
Hoj
TL1000/FiGHteR
Hej på alla TL-ägare!
Är själv en nybliven TLS-ägare och håller på sätta ihop en Fighter av en 97:a . Då jag nyss köp har jag inte hunnit testa köra den överhuvudtaget, testade dock TLS fighter en i höstas och föll direkt.. Har nu börjat fundera lite på styrdämpare.. Jag är ingen fartdåre, räknar mig väl inte heller till de aggresivaste förarna därute, men ni med lite erfarenhet av TL, vad säger ni?

Styrdämpare på eller av? Är det ett måste eller?

Tacksam för lite åsikter & tips i frågan... :)
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Hej på alla TL-ägare!
Är själv en nybliven TLS-ägare och håller på sätta ihop en Fighter av en 97:a . Då jag nyss köp har jag inte hunnit testa köra den överhuvudtaget, testade dock TLS fighter en i höstas och föll direkt.. Har nu börjat fundera lite på styrdämpare.. Jag är ingen fartdåre, räknar mig väl inte heller till de aggresivaste förarna därute, men ni med lite erfarenhet av TL, vad säger ni?

Styrdämpare på eller av? Är det ett måste eller?

Tacksam för lite åsikter & tips i frågan... :)
ber ro helt på det där, jag körde utan ett bra tag. Sen ändrade jag styrgeometrin lite o fick en helt annan karaktär på ramen, så då skaffade jag en dämp.

Du som ska köra fighter flyttar ju tyngdpunkten bakåt, vet itne riktigt hur det kommer påverka körningen, men det går ju alltid o montera en i efter hand om man känner att det fladdrar.

Och välkommen. :)
 

Octofinger

Tokfan
Gick med
20 Oct 2005
Ort
Muppsala
Hoj
Röd TL1000S -97
Är det någon som har bytt koppling och bromsgrepp på sin TL?
Mina är fuckade och behöver endå bytas....Någon som har rekomendationer??
Orginal funkar ju alltid, men ska jag rekommendera nåt så rekommenderar jag Pazzo. Snygga, sköna och med distinkt grepp. :tummenupp

EDIT: Köp Pazzo shortys om du ska ha Pazzo. De går inte av om du tippar hojen eftersom de är lite kortare, och de räcker utmärkt för normalt tvåfingergrepp.
 
Last edited:

twinpower

Loud pipes save lives!!
Gick med
2 Jan 2008
Ort
GVD
Hoj
*Såld*
Tjena allihopa. Är det nån här som har erarenhet av bikeroffice.de?? Beställde nämligen av dom men dom vill ha betalt innan dom skickar varan. Känns lite sådär. Behöver man oroa sig?? Tack på förhand.
 

GoRM

Ny medlem
Gick med
6 Dec 2008
Ort
In the middle of the North...
Hoj
TL1000/FiGHteR
Hej på alla TL-ägare!
Är själv en nybliven TLS-ägare och håller på sätta ihop en Fighter av en 97:a . Då jag nyss köp har jag inte hunnit testa köra den överhuvudtaget, testade dock TLS fighter en i höstas och föll direkt.. Har nu börjat fundera lite på styrdämpare.. Jag är ingen fartdåre, räknar mig väl inte heller till de aggresivaste förarna därute, men ni med lite erfarenhet av TL, vad säger ni?

Styrdämpare på eller av? Är det ett måste eller?

Tacksam för lite åsikter & tips i frågan... :)

Läste mitt inlägg igen... såg att jag skrev lite tokigt :hihi
När jag skrev "föll direkt", menade jag att jag föll för modellen!
- inte föll omkull...

Ville bara förtydliga :D
 
Nyheter
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Top