TL-tråden - v2 !

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
LOL @ Suzuki märkesförsäkring....

De skulle ha drygt 11 papp av mig. Jag har ca 7 nånting hos TH.

twinpower

Loud pipes save lives!!
Gick med
2 Jan 2008
Hoj
*Såld*
Får också betala 11000 hos suzuki märkesförsäkring men TH ville ha 15000 av mig...

RgOlsson

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2003
Hoj
KTM 1290 Superduke R -16
Nu är man åxå Tl1000R ägare =)

En fråga.
när man skall montera mindreblinkers fram, finns det täckbrickor eller hur göra man där?

vtwin

Kronisk snigel
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
TLR 99
snyggare utan dem om man får tycka lite... iallafall om du inte ska modda om rören också. gillar inte gapet som blir.... ser ju nästan S-mässigt ut:D ;)

Jag kände att S folket måste få lite stöd de också, vi vet ju alla att de är lite känsliga:krama

Skulle sitta som en smäck med helrör så att man lätt kunnat lyft dämparna högre, men tyvärr kostar helrör mer än vad en landstingsanställd tjänar på 6 månader...

Edit: Nu är försäkringslistan på förra sidan komplett.

Last edited:

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Joooe, lite, där precis under naveln, där är jag allt lite känslig.

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
LOL @ Suzuki märkesförsäkring....

De skulle ha drygt 11 papp av mig. Jag har ca 7 nånting hos TH.

Hur f-n lyckades du med det??

TH vill ha 10820:- för Hel/hel (6669 halv)
Suzuki Märkes: 8063:- Hel/hel (7000 halv)

Ringde TH i dag, och Suzuki igår. får väll ta och ringa runt till övriga oxå nästa vecka. dryyyygt.... :gnissla

Hade jag fått 7k Hel från TH hade jag nog bytt på studs, men icke :(

Kawwa

Sporthojsnörd
Gick med
13 Mar 2004
Hoj
Sukka gixxer 600 K6
Hur f-n lyckades du med det??

TH vill ha 10820:- för Hel/hel (6669 halv)
Suzuki Märkes: 8063:- Hel/hel (7000 halv)

Ringde TH i dag, och Suzuki igår. får väll ta och ringa runt till övriga oxå nästa vecka. dryyyygt.... :gnissla

Hade jag fått 7k Hel från TH hade jag nog bytt på studs, men icke :(

Jag frågade om suzkamärkes på en -00 och fick 5500 Hel/hel. Nu när jag köpt en -98 vill dom ha 11000!!!! :död Ringde TH och fick 6400 hel/hel, blir nog kvar i TH-träsket för alltid verkar det som.....:fyllisar

Ekerholm

Guest
tjena igen... jag var inne här och skrev lite i typ november förra året... om just att jag skulle köpa mig en tiller... men det blev en yamaha xt istället... men nu är den såld och jag är på jakt igen efter en tiller.. och sist jag skrev här inne att jag tänkte köpa så fick jag en massa pm om folk som ville sälja... men jag har råkart radera alla som skickade och ville sälja sina.. så nu frågar jag igen någon som har tänkt att sälja sin... för under 40tusen.. utbudet på blocket är ju inte så stort... MVH andreas

RgOlsson

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2003
Hoj
KTM 1290 Superduke R -16
Har en fråga om depåstöd bak, måste man ha ett stöd för bobbiner eller sådant med gafflar funkar fint? typ det dom har på biltema?

Torbjörn Gartsjö

Radical Riders
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Honda Pan European
Har en fråga om depåstöd bak, måste man ha ett stöd för bobbiner eller sådant med gafflar funkar fint? typ det dom har på biltema?

Bobbiner o gafflar hör ihop. Biltemas har inte gafflar men de kan man köpa på S-racing.

Så Herr Olsson är inte heller med på SVT idag. Nä, fy fanken för att köra hoj i 5 grader.

Last edited:

RgOlsson

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2003
Hoj
KTM 1290 Superduke R -16
Bobbiner o gafflar hör ihop. Biltemas har inte gafflar men de kan man köpa på S-racing.

Så Herr Olsson är inte heller med på SVT idag. Nä, fy fanken för att köra hoj i 5 grader.

Okej. det jag tänkte på från biltema vad det här.
http://www.biltema.se/Archive\Product_images\82\Large\82-330_l.jpg

Nä ville inte köra med dom idag. köpte mcn i onsdags natt och köpte mitt skinställ igår. så vill lära mig köra den först. är min första hoj förutom 125an.

Torbjörn Gartsjö

Radical Riders
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Honda Pan European
Okej. det jag tänkte på från biltema vad det här.
http://www.biltema.se/Archive\Product_images\82\Large\82-330_l.jpg

Nä ville inte köra med dom idag. köpte mcn i onsdags natt och köpte mitt skinställ igår. så vill lära mig köra den först. är min första hoj förutom 125an.

Jag har Biltemas depåstöd, både fram o bak. Fram duger om man köper adaptrarna som Biltema har. Bak är klackarna klumpiga, de gick inte att lyfta min hoj med utan att riskera att knäcka luftningsnippeln till oket. Jag köpte gafflar på S-racing o lyfter i mina bobbiner. Summa summarum blev det trots alla tillköp ganska mkt billigare än andra alternativ.

RgOlsson

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2003
Hoj
KTM 1290 Superduke R -16
så jag skall köpa på s-racing istället då? eller åtminstånde så man lyfter i bobbiner?

Torbjörn Gartsjö

Radical Riders
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Honda Pan European
så jag skall köpa på s-racing istället då? eller åtminstånde så man lyfter i bobbiner?

Detta köpte jag på Biltema:
Depåstöd-bak
Depåstöd-fram
Adapter till depåstöd fram

Detta köpte jag på S-racing:
Adapter (klykor) till depåstöd bak

Bobbiners kan du nog köpa var som helst,
kanske t o m på Biltema, jag har inte kollat.

RgOlsson

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2003
Hoj
KTM 1290 Superduke R -16
Detta köpte jag på Biltema:
Depåstöd-bak
Depåstöd-fram
Adapter till depåstöd fram

Detta köpte jag på S-racing:
Adapter (klykor) till depåstöd bak

Bobbiners kan du nog köpa var som helst,
kanske t o m på Biltema, jag har inte kollat.

Okej. köpte depåstöd bak på biltema idag. sen hade jag klyckor till bobbiner hemma. :D så det är fixat bak nu iallfall :D

Kan man lyckas med att få upp hojen själv på depåstöd bak? eller är det bara jag som är feg och behöver hjälp?

Har några fråger till.
Jag fattas cutzen på min hoj och försöker förjäves få tag i en blå/vit men går f*n inte. någon som vet vad man skall göra? om man får tag i en helt i annan färg. kan en lackerar fixa det till vettig peng då?

Last edited:
Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...