Om du skriver om det där på svenska så man förstår så ska jag nog kunna skrämma dig med ett vevstakslager
Du måste beskriva hur det låter, jag skämtar med dig.
Det klonkar, vartifrån, under belastning, under motorbroms, på tomgång osv...
Försök lyssna dig till var det kommer ifrån. Följer det varvtalet eller hastigheten?3101308Puust haha tack för den du
När man max kör i 40-50 km/h 1-2-3 växel låter den bara. När man kör på tomgång eller vid frikoppling så låter den inte, även över 70 så låter den inte heller. låter som det kommer från motorn skall kolla och starta igån den lite senare, låg i 150 i runt 13mil det kan inte ha något med det att göra eller????
Menar du att det kanske skulle ha skadat motorn att du har kört 150 i 13mil, det tvivlar jag hårt på.
Det är nåt annat, är det klon klonk, i takt med motorvarvet, ökar det när motorvarvet ökar, eller ökar det när hastigheten ökar.
Kör en sväng o försök lista ut vad som framkallar ljudet.
Jag har ett "mirror stay" och ett framlykt fäste som jag kan tänka mig att sälja om det är nån som vill ha.
Försök lyssna dig till var det kommer ifrån. Följer det varvtalet eller hastigheten?
Jag hade ett skumt klonkande för nåt år sen och det visde sig vara att kedjan var slut. En länk började kärva så den gav ett klonkande ljud när den passerade framdrevet. Det hördes bara vid måttlig acceleration på lägre växlar.
Gilles, vet inte vilka som är återförsäljare i sverige, men leta upp nån på ebay o köp där.3102120Har bara haft i gång hojen i tre dagar o redan tröttnat på kedjespännaren.
Nån flaschade med en riktigt snygg variant lite tidigare i tråden, var får man tag i den?
PP
Gilles, vet inte vilka som är återförsäljare i sverige, men leta upp nån på ebay o köp där.
Det ska vara samma för alla TLS och TLR om jag inte är helt felunderrättad...3102455Ok, nu har jag hittat ett par på Ebay, men inte för TLS97...vilka e samma, GSX1100 eller? Årtal?
PP
Ok, nu har jag hittat ett par på Ebay, men inte för TLS97...vilka e samma, GSX1100 eller? Årtal?
PP
Du skall leta efter dom till Hayabusan, dom passar!
Finns inte renodlade till våra gamla klenoder......
R
Kopplingsläckage? Hjälp!
Hej, jag har hunnit 50 mil sen jag köpte hojen och nu tycker jag att nivån i kopplingenskärl (vid handtaget) har sjunkit något... Jag hittar inget direkt läckage men tycker det är lite oljigt kring slavcylindern. Är det någon som har något bra tips?
Tack! mvh Perhu
Plocka isär & gör rent slavcylindern & köp nya packningar.
: snikmetoden :
Har du tur räcker det med att plocka isär & göra rent, kolla även så att du inte har några längsgående repor, om du har det kan du testa att putsa/slipa med ngn fin smärgelduk eller Scotch-Brite & tänk på att putsa cirkulärt & inte längs med cylindern.
Så gjorde jag i våras & det håller fortfarande.
Plocka isär & gör rent slavcylindern & köp nya packningar.
: snikmetoden :
Har du tur räcker det med att plocka isär & göra rent, kolla även så att du inte har några längsgående repor, om du har det kan du testa att putsa/slipa med ngn fin smärgelduk eller Scotch-Brite & tänk på att putsa cirkulärt & inte längs med cylindern.
Så gjorde jag i våras & det håller fortfarande.
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|