Hej,
Efter 10 år utan hoj så är man äntligen tillbaka på 2 hjul! Efter att ha tröttnat rejält på SJ under vintern så förslog jag mer på skämt och väldigt oplanerat att det vore ju smidigt att pendla med hoj och kanske till och med gå lite plus jämfört med SJ kortet under sommaren, till min förvåning så tyckte den bättre hälften att det kunde det väl vara ok?!
Till saken hör att för ca 10 år sedan så bokade jag en TLR när den var på gång att börja levereras i sverige men avbokade i sista stund då det var dags för famlilj, bil etc och man fick lite kalla fötter inför kostnaderna. Nu tillåter ekonomin både bilar och hoj men suget efter den där avbokade TLR'n har aldrig riktigt lagt sig, så va fasen, i helgen blev det ett impulsköp långt upp i norr och så har man plötsligt den där hojen man "nästan" hade för 10 år sedan.
Nu ska man bara komma in i körvanan igen även om resan hem var en avrostning som heter duga med runt 70 mils körning...
Denna tråd är kanon och jag får redan nu tacka för alla tips och råd man har supit in genom att skumma igenom nästan all sidor under ett par dagar.
Vi syns på vägarna runt Uppsala/Stockholm i sommar!
Mvh
Fredrik