TL-tråden - v2 !

martingranqvist

Ny medlem
Gick med
7 Jun 2008
Hoj
bt 1100 yamaha bulldog
fundrar på en tlr

Som sagt, fundrar på en tlr 1000 r

vad skall jag tänka på, se upp med, vad bör jag undvika. berätta för en oinsatt om era erfarenheter ang bågen.

Det jag vet är att försäkringpremien är ganska mänsklig, och att den är snygg.

Hur är den att köra, förbrukning, jag har hört att orginalfjädring är kass..
Berätta!

Mvh Martin

Psyanid

Invalido
Gick med
12 Nov 2009
Hoj
Fajtad TLS av svart modell
Nån som behöver byta koppling på sin TLS -97a??
Blev lite miss i beställningen så de finns en komplett sats (lameller, mellanskivor, o-ringar och fjädrar) att hämta ut på Din mc i gbg.

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
Bara testar mobilkameran... blev en på besten :p

95d802e5-1.jpg

Vacker som en dröm Jocke! :tummenupp :)

(Im back...)

En liten fråga.
Hur varm ska en laddregulator bli? Eller, rättare sagt, kan den bli så varm att man bränner sig på kylflänsarna?
och, om den blir så varm, är något fel då... :hihi

Min hoj ger fortfarande lite roliga fel efter några timmars körning.
Den kan säga t.ex c13 eller/och c21 (de vanligaste). Och de kommer alltid när laddregulatorn är tokvarm, och man gaaaasar på rätt bra.
Eftersom en ny sådan är rätt dyr, så vill jag ju itne "provköpa" en och testa, och köpa en begagnad är inte bra heller för den kan ju vara lika kass som min. Om den nu är kass. Det kanske är något som överladdar den??
(PS: jag vet vad felkoderna bvetyder, så ni behöver inte tokleta på vad det är :hihi )

Eller, så kan jag ju montera en fläkt som blåser på den lilla kylaren... :hihi
(problem löst...)

jag ahr ju Gap modden, så den sitter redan lite luftigare än orginal. Men, varmt blir det...
2009_Maj_DSC00124.jpg

PA070004.jpg

Annars går hon fint, och nu i ska jag fanimig lacka om tanken i samma färg som resten av hojen! har köpt allt, ink lack, som behövs nu. Nu ska jag "bara" fixa till garaget så jag kan lacka om där (dvs, fixa lite belysning. grannen flyttade och då försvann halva belysningen...) :banana

:hej

Last edited:

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Om granen flyttar, var den tvungen o ta med sig belysningen då?

Trist gran.

TL1000R

Fartglad med förståndet i behåll
Gick med
20 Jun 2009
Hoj
1998 Suzuki TL1000R
Om granen flyttar, var den tvungen o ta med sig belysningen då?

Trist gran.

När jag flyttade följde en vägg med :D

Vacker som en dröm Jocke! :tummenupp :)

(Im back...)

En liten fråga.
Hur varm ska en laddregulator bli? Eller, rättare sagt, kan den bli så varm att man bränner sig på kylflänsarna?
och, om den blir så varm, är något fel då... :hihi

Min hoj ger fortfarande lite roliga fel efter några timmars körning.
Den kan säga t.ex c13 eller/och c21 (de vanligaste). Och de kommer alltid när laddregulatorn är tokvarm, och man gaaaasar på rätt bra.
Eftersom en ny sådan är rätt dyr, så vill jag ju itne "provköpa" en och testa, och köpa en begagnad är inte bra heller för den kan ju vara lika kass som min. Om den nu är kass. Det kanske är något som överladdar den??
(PS: jag vet vad felkoderna bvetyder, så ni behöver inte tokleta på vad det är :hihi )

Eller, så kan jag ju montera en fläkt som blåser på den lilla kylaren... :hihi
(problem löst...)

jag ahr ju Gap modden, så den sitter redan lite luftigare än orginal. Men, varmt blir det...
2009_Maj_DSC00124.jpg

PA070004.jpg

Annars går hon fint, och nu i ska jag fanimig lacka om tanken i samma färg som resten av hojen! har köpt allt, ink lack, som behövs nu. Nu ska jag "bara" fixa till garaget så jag kan lacka om där (dvs, fixa lite belysning. grannen flyttade och då försvann halva belysningen...) :banana

:hej
Tycker tanken matchar resterande rätt bra :va, vad är felet ?

Last edited:

Octofinger

Tokfan
Gick med
20 Oct 2005
Hoj
Röd TL1000S -97
Putte - Laddregulatorn blir alltid varm. Ordentligt varm. Men den blir varmare ju mindre övriga förbrukare som är igång, tex lyse och så. Kör du med lyset på? Hur starka lampor har du?

Biifer

gemigettvettigtjobb.nu
Gick med
14 Jun 2003
Hoj
Suzuki TL1000R
Nu är jag hemma från min resa igen. Hojen har gått bra hela vägen, fick svetsa ett fäste på avgasröret men det är allt som har hänt under de 407 milen vi körde. Men så när jag var ute i garaget idag upptäckte jag detta..
[YOUTUBE-ID]Po6KxqCFByw[/YOUTUBE-ID]

Utagerande av aggressioner:
[YOUTUBE-ID]g2XJU8ROW1Y[/YOUTUBE-ID]

matti83

Ny medlem
Gick med
3 Jun 2009
Hoj
suzuki bandit 1200
Hej undrar om nån vet var man kan köpa lösa packningar? blev igår stolt ägare till en tls 1997:a men det läcker olja vid kopplingskåpan när hojjen blir varm antar att det är oringen som ska bytas finns dom lösa? :va

Fredde83

Ny medlem
Gick med
1 Oct 2003
Hoj
Vitpil
Va ska jag köpa för däck? Har kört på Pilot Power o Pilot Road 2 de senaste gångerna. Kanske dags o prova ett annat märke?

Octofinger

Tokfan
Gick med
20 Oct 2005
Hoj
Röd TL1000S -97
Hej undrar om nån vet var man kan köpa lösa packningar? blev igår stolt ägare till en tls 1997:a men det läcker olja vid kopplingskåpan när hojjen blir varm antar att det är oringen som ska bytas finns dom lösa? :va
Inga problem. Vilken återförsäljare som helst ska ha dem lösa.

Se bara till sen att INTE dra åt kåpan för hårt, för då börjar den läcka igen.

Rydde

Rydèn
Gick med
30 Nov 2004
Hoj
Tl1000r -98(Röd) Suzuki gsxr 1000 -05 Cagiva Navgator -01 2st Suzuki xn85 Turbo -84 Suzuki cs 125 -84
Ingen? Va kör du på?

Vet inte om jag frågat dig förr men vart köpte du detta hära clear cover kopplingskåpan någonstans ifrån!? är lite sugen på en sådan kåpa.

Min Tiller står avställd i garaget med helt slut bakdäck.. Tror han är lite ledsen över detta. Han är för tillfället brädad av en gsxr 1000 -05. Har dock förklarat för han att han aldrig kommer att bli såld då han är en speciell hoj!! Faktum är att Tillern är goare att köra långt på än gixxern. Gixern har ju dock en helt tokig effekt men saknar tillerns charm. Hör av dig vettja om du har vägarna förbi värmlandsskogarna så ska jag visa dig några sköna vägar. Detta gäller alla Tillersförare som åker förbi värmland.

Fredde83

Ny medlem
Gick med
1 Oct 2003
Hoj
Vitpil
Vet inte om jag frågat dig förr men vart köpte du detta hära clear cover kopplingskåpan någonstans ifrån!? är lite sugen på en sådan kåpa.

Min Tiller står avställd i garaget med helt slut bakdäck.. Tror han är lite ledsen över detta. Han är för tillfället brädad av en gsxr 1000 -05. Har dock förklarat för han att han aldrig kommer att bli såld då han är en speciell hoj!! Faktum är att Tillern är goare att köra långt på än gixxern. Gixern har ju dock en helt tokig effekt men saknar tillerns charm. Hör av dig vettja om du har vägarna förbi värmlandsskogarna så ska jag visa dig några sköna vägar. Detta gäller alla Tillersförare som åker förbi värmland.

Min kopplingskåpa kommer från TLZonen, Van om jag inte kommer ihåg fel.

Nu har jag i alla fall beställt nya ostar, blev Metzler. Hoppas jag blir nöjd :D

Octofinger

Tokfan
Gick med
20 Oct 2005
Hoj
Röd TL1000S -97
Vill gärna ha en körrapport av dina Metzler. Kör själv PP nu, men funderar på om jag ska testa nåt nytt. Har dock trivts jäkligt bra med PP, blir nog snarare att testa PP 2CT för att se om de har ännu mer av PP's bra egenskaper.

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln