TL-tråden - v2 !

Dempen

Ja e de bästa ja vet
Gick med
2 Oct 2007
Ort
Strängnäs
Hoj
Honda CBR1000RA
Städa e tråkigt men ibland kan man hitta saker man glömt bort -en plastpåse med lite TL-grejer;

2 st Tokico 6-kolvsok med huvudcylinder o ny packningssats till allt!
1 ask med 5 nya Barnett kopplingsfjädrar
1 ECU med nr 32920-02F01 (från TLS)

Och det passar inte min hoj... Har ingen aning vad detta är värt, men av nostalgiskäl så säljer jag gärna för en billig slant till nån här på TL-tråden.

Sen har jag en TLS-luftburk som har en spricka uppe fram efter en smäll. Går att fixa för den händige, kanske bra grej för en som vill modda en luftburk men inte skära i den som sitter på hojen! Skänkes bort.

Peter

PS. Nån som har min gamla TLS här på tråden idag? DS.


En kille på mitt jobb som är inhyrd över sommaren har din gamla hoj.
Har sagt till han att hans skulle pm:a dej, men de var för några veckor sen. :tummenupp
 
Last edited:

*ÅKE*

Medlem
Gick med
14 Mar 2009
Ort
Stockholm
Hoj
1999 TL1000R,Honda RC30,Honda CBX1000-79,Yamaha RD500,GSXR750,GSXR1100

Fan Fredde du har inte nött ut lacken än ?
Oooooohh VITA fääääälgar slurp..:galen

När kommer den ut på vägarna ?

Snart :D

skånepåg ut och skörda råg :arsele



låter lite klent jag ska ha en switchbar TRE och då snackar vi ca

270 hk på bananen ¨
135 kg hoj

:banana

Vad jevulen är en switchbar TRE för nåt :va

Lasse var vänlig och upplys mig mer,är det nåt bra ?

FREEEEDAG :tuttar

Nu har jag sparkat ut kärringar,ungar och hund,låst ytterdörren och tagit fram saftflaskan satt mig i soffan och relaxar.
Ett jevla bankande på dörren bara men MC proppar är i öronen nu.

:fyllisar

:D:yoparty
 
Last edited:

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Ort
Värmdö
Hoj
S1000RR
Kul! Han får gärna höra av sig. Minnet blir ju sämre o sämre, men jag har fortfarande bra koll på vad som är gjort med hojen, om han undrar över något...

P

En kille på mitt jobb som är inhyrd över sommaren har din gamla hoj.
Har sagt till han att hans skulle pm:a dej, men de var för några veckor sen. :tummenupp
 

Dempen

Ja e de bästa ja vet
Gick med
2 Oct 2007
Ort
Strängnäs
Hoj
Honda CBR1000RA
Ingen som har en tänspole till övers?

Eller vet vart man kan få tag i en?

En spole har gått sönder för mej :mad:

De va inget fel på mina tändstift, men nu har man iallfall ett par nya.
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Ingen som har en tänspole till övers?

Eller vet vart man kan få tag i en?

En spole har gått sönder för mej :mad:

De va inget fel på mina tändstift, men nu har man iallfall ett par nya.
PM:a NakenBandit o kolla med han.
 

fallinator

Ny medlem
Gick med
1 Aug 2009
Ort
Uppsala
Hoj
r1-08 race || r1-07 race || KTM RC8R -SÅLD || cbr1000rr -07 - SÅLD || TL1000R -99 -SÅLD || kawasaki zxr -89 -SÅLD
Halloj alla, är lite sugen på att skaffa stormgrips till min från -99, men finns inte "färdiga" för tl. Någon som vet vilken hoj som har den mest identiska tanken?

Sen undrar jag en till sak, hojjen har tidigare varit strypt genom begränsning i insugns- och insprutningssystem. Hur gör de för att begränsa insprutningssystemet? Av ren nyfikenhet.

Sen ytterligare en sak, någon som monterat en pcIII på sin, är det så lätt som det ser ut enligt anvisningarna? =P
Tänkte så att man inte stårn där med skägget i brevlådan när den äntligen dyker upp:brinnerup


Sen sist men inte minst en :tummenupp för den trevliga tl pågen som jag träffade på vid biltema i uppsala. Alltid kul att träffa trevliga människor
 

Octofinger

Tokfan
Gick med
20 Oct 2005
Ort
Muppsala
Hoj
Röd TL1000S -97
Halloj alla, är lite sugen på att skaffa stormgrips till min från -99, men finns inte "färdiga" för tl. Någon som vet vilken hoj som har den mest identiska tanken?

Sen undrar jag en till sak, hojjen har tidigare varit strypt genom begränsning i insugns- och insprutningssystem. Hur gör de för att begränsa insprutningssystemet? Av ren nyfikenhet.

Sen ytterligare en sak, någon som monterat en pcIII på sin, är det så lätt som det ser ut enligt anvisningarna? =P
Tänkte så att man inte stårn där med skägget i brevlådan när den äntligen dyker upp:brinnerup


Sen sist men inte minst en :tummenupp för den trevliga tl pågen som jag träffade på vid biltema i uppsala. Alltid kul att träffa trevliga människor
Jomen tack själv. :) Hittade ni det ni skulle ha på fultema?

Var är stormgrips?

Vad gäller begränsningen så har jag för mig att det är en annan ECU i den strypta versionen. Åtminstone på TLS, men det bör vara nåt liknande på TLR. Kan ta och försöka gräva fram lite om ECU-numren och se vad jag hittar.

PCIII bör vara precis så lätt att montera som det låter. Den sitter bara kopplad på ECU'n. Däremot måste du försöka hitta en lämplig map till den och sen ta hojen på bänkning för att justera in det. Finmekaniska i Storvreta är ett bra plejs för sånt.
 

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Söder om söder
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
Halloj alla, är lite sugen på att skaffa stormgrips till min från -99, men finns inte "färdiga" för tl. Någon som vet vilken hoj som har den mest identiska tanken?

Sen undrar jag en till sak, hojjen har tidigare varit strypt genom begränsning i insugns- och insprutningssystem. Hur gör de för att begränsa insprutningssystemet? Av ren nyfikenhet.

Sen ytterligare en sak, någon som monterat en pcIII på sin, är det så lätt som det ser ut enligt anvisningarna? =P
Tänkte så att man inte stårn där med skägget i brevlådan när den äntligen dyker upp:brinnerup


Sen sist men inte minst en :tummenupp för den trevliga tl pågen som jag träffade på vid biltema i uppsala. Alltid kul att träffa trevliga människor

Tja! PCIII va lite lurigare än PCII men inga problem, plug n play =)
Sen har jag lite mappar liggande om du inte hittar det du vill ha på nätet.... ska själv till AB's finmek med båda mina hojjar för mappning/ombestyckning så om du e sugen så försöker vi fixa en dag där. Kanske fler som e intresserade... :tummenupp

Stompgrips tänker du nog på... e själv sugen på såna.
 
Last edited:

fallinator

Ny medlem
Gick med
1 Aug 2009
Ort
Uppsala
Hoj
r1-08 race || r1-07 race || KTM RC8R -SÅLD || cbr1000rr -07 - SÅLD || TL1000R -99 -SÅLD || kawasaki zxr -89 -SÅLD
Jomen tack själv. :) Hittade ni det ni skulle ha på fultema?

Var är stormgrips?

Vad gäller begränsningen så har jag för mig att det är en annan ECU i den strypta versionen. Åtminstone på TLS, men det bör vara nåt liknande på TLR. Kan ta och försöka gräva fram lite om ECU-numren och se vad jag hittar.

PCIII bör vara precis så lätt att montera som det låter. Den sitter bara kopplad på ECU'n. Däremot måste du försöka hitta en lämplig map till den och sen ta hojen på bänkning för att justera in det. Finmekaniska i Storvreta är ett bra plejs för sånt.

Jodå det vart ett kapell, duger fultema bra till! =).
Är nog som talaren över talar om, stomgrips jag pratar om, finns svarta till en del andra suzukihojjar har jag sett. Skulle sitta fint på min känner jag.
Ok skulle vara schysst om du kunde hitta ngt mera om det där med ecu:na. Men om man slänger på en pcIII antar jag att man går förbi ecu:n iaf?

Tja! PCIII va lite lurigare än PCII men inga problem, plug n play =)
Sen har jag lite mappar liggande om du inte hittar det du vill ha på nätet.... ska själv till AB's finmek med båda mina hojjar för mappning/ombestyckning så om du e sugen så försöker vi fixa en dag där. Kanske fler som e intresserade... :tummenupp

Stompgrips tänker du nog på... e själv sugen på såna.

Jag såg att de fanns en map på pc:s hemsida för mina pipor, men antar att en ordentlig en ordentlig finjustering inte skulle sitta fel så att så fort den väl nu dykt upp så skulle nog en dag på finmek inte sitta helt fel!
 
Last edited:

twinpower

Loud pipes save lives!!
Gick med
2 Jan 2008
Ort
GVD
Hoj
*Såld*
Hejsan

Köpte stompgrips till suzuki gsxr 750 -00 passade riktigt bra. Kan rekomendera. Riktigt bra grepp om tanken vid lite roligare körning. :yoparty :D

Halloj alla, är lite sugen på att skaffa stormgrips till min från -99, men finns inte "färdiga" för tl. Någon som vet vilken hoj som har den mest identiska tanken?

Sen undrar jag en till sak, hojjen har tidigare varit strypt genom begränsning i insugns- och insprutningssystem. Hur gör de för att begränsa insprutningssystemet? Av ren nyfikenhet.

Sen ytterligare en sak, någon som monterat en pcIII på sin, är det så lätt som det ser ut enligt anvisningarna? =P
Tänkte så att man inte stårn där med skägget i brevlådan när den äntligen dyker upp:brinnerup


Sen sist men inte minst en :tummenupp för den trevliga tl pågen som jag träffade på vid biltema i uppsala. Alltid kul att träffa trevliga människor
 

Octofinger

Tokfan
Gick med
20 Oct 2005
Ort
Muppsala
Hoj
Röd TL1000S -97
Jag är på ett GB ifall man kan få ett par till den snabba TL'en och inte bara till den tjocka.

Är lite småhalkigt att aphänga med goretex-ställ. ;)
 
Last edited:
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top