TL-tråden - v2 !

Nr46

Ny medlem
Gick med
2 Apr 2008
Ort
Där regnet alltid öser ner!:)
Hoj
Suzuki TL1000S -97a
Hallå hallå!
Har en TL1000S som har gått strax över 5000 mil, är grymt nöjd med den förutom att jag tror växellådan har rasat på den.
Men har hittat en vxl-låda från en 00:a här på sporthoj:)
Är det ngn som vet om den passar på en gammal 97:a?

Mvh Peter
 

Octofinger

Tokfan
Gick med
20 Oct 2005
Ort
Muppsala
Hoj
Röd TL1000S -97
Hallå hallå!
Har en TL1000S som har gått strax över 5000 mil, är grymt nöjd med den förutom att jag tror växellådan har rasat på den.
Men har hittat en vxl-låda från en 00:a här på sporthoj:)
Är det ngn som vet om den passar på en gammal 97:a?

Mvh Peter
Den borde passa. Har för mig att utgående axel är samma dimension även om lagret för den är större på senare årsmodeller.
 

Locobase

Ny medlem
Gick med
23 Aug 2010
Ort
Mjölby
Hoj
Kawasaki ZX6R -03
Backspegel

Letar efter nån styrändsmonterad backspegel, modell liten. Nån som vet vart det går att få tag i???
 
Last edited:

Softishman

Fixare
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
SP1 Special Edition
Ingen här som vill köpa justerbara fotpinnar billigt? 2500:- paret och kan fås i valfri färg!
 

Bifogat

  • CIMG7619.jpg
    CIMG7619.jpg
    239.7 KB · Visningar: 69
  • TL1000,blau1.JPG
    TL1000,blau1.JPG
    128.5 KB · Visningar: 61
  • TL1000schwarz.jpg
    TL1000schwarz.jpg
    100.7 KB · Visningar: 72
  • TL1000.JPG
    TL1000.JPG
    125.3 KB · Visningar: 58

Octofinger

Tokfan
Gick med
20 Oct 2005
Ort
Muppsala
Hoj
Röd TL1000S -97
Nu har jag ett problem...

Kan någon göra ett litet mät-test på sin laddregulator?

Koppla ur den vita kontakten, den med två svart/vita och två röda sladdar. Starta hojen och mät spänningen mellan röd och svart. Dels på tomgång, dels på 5000rpm.

Jag verkar ha fått en "ny" regulator som inte heller funkar, så nu måste jag gå till botten på vad som är galet. Om nån skulle kunna tänka sig att låna ut sin regulator som man VET fungerar så kan jag få nått att utgå ifrån. Jag betalar såklart eventuell frakt!
 

Rydde

Rydèn
Gick med
30 Nov 2004
Ort
Karlstad
Hoj
Tl1000r -98(Röd) Suzuki gsxr 1000 -05 Cagiva Navgator -01 2st Suzuki xn85 Turbo -84 Suzuki cs 125 -84
Har noterat att det finns vissa TL1000R som är strypta till ca 100hk och strypningen skulle vara i insuget? Någon som vet hur man enklast kollar upp detta. Jag är spekulant på ännu en Tiller men såg via nätet att denna var nedstrypt. Man vill isåfall ta bort strypningen men vadå, är det brickor i insuget då eller?
 

Octofinger

Tokfan
Gick med
20 Oct 2005
Ort
Muppsala
Hoj
Röd TL1000S -97
Har noterat att det finns vissa TL1000R som är strypta till ca 100hk och strypningen skulle vara i insuget? Någon som vet hur man enklast kollar upp detta. Jag är spekulant på ännu en Tiller men såg via nätet att denna var nedstrypt. Man vill isåfall ta bort strypningen men vadå, är det brickor i insuget då eller?
Den behöver inte vara strypt bara för att det står så i regbeviset. Jag har fått höra att många importerades strypta bara för att få strypningen borttagen direkt innan försäljning så att de skulle kunna försäkras billigare.

Min är typad på 72kW, men är väl närmare de 90kW som man kan förvänta sig av en ostrypt.

Sen har jag inte helt koll på hur strypningarna ser ut, om de är brickor eller gjutna in i insugsgummit...
 

matti83

Ny medlem
Gick med
3 Jun 2009
Ort
i hus
Hoj
suzuki bandit 1200
kåpskruv

Hej tänkte kolla om nån här på forumet har skruv liggandes som sitter på kåpan fram ihop med rutan har tappat en den nedersta. Kanske nån som har en mörk ruta liggandes till och med som man vill sälja :tummenupp
 

Psyanid

Invalido
Gick med
12 Nov 2009
Ort
Härryda
Hoj
Fajtad TLS av svart modell
Hej tänkte kolla om nån här på forumet har skruv liggandes som sitter på kåpan fram ihop med rutan har tappat en den nedersta. Kanske nån som har en mörk ruta liggandes till och med som man vill sälja :tummenupp

Jag har både skruv och ett svart DB kåpglas om du är intresserad :)
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top