TL-tråden - v2 !

Octofinger

Tokfan
Gick med
20 Oct 2005
Hoj
Röd TL1000S -97
Förresten - gul TLR, gul hugger, Micron-boltons, öhlinsstyrdämpare utanför Tele2 i Kista under lunchen idag. Den var borta efter lunch, så nån kanske bara käkade på Secret Recipe?

Nån här?

twinpower

Loud pipes save lives!!
Gick med
2 Jan 2008
Hoj
*Såld*
Gul Tlr med passagerare mellan Reftele o Smålandstenar långfredagen någon gång mellan 12 och 1. (Lite osäker på tiden) Nån här?

Octofinger

Tokfan
Gick med
20 Oct 2005
Hoj
Röd TL1000S -97
Hej hej. Var ute på en tur idag å när jag kom hem tillbax så välte hojjen på stödet på höger sida varav passagerar pinnen gick av å kylarkåpan repades :mad: nån som har delar liggandes? Hojjen ä svart.
Kåpor är det dåligt med, men en passagerarpinne ska jag nog kunna skaka fram. Har åtminstone en svartlackerad sådan, men med lite tur ska jag nog ha en orginalsilver också.

Gick hela bygeln av eller endast fotpinnen?

Landade den på höger sida? Stödet sitter ju på vänster. :va

shobrey

Medlem
Gick med
21 Aug 2010
Hoj
tlr -99, Busa -00, R1 -98
Jag har funderat och funderat, men har egentligen inga ider.
Oftast är dte på låga varv (under 2000 rpm) som den kan gå dåligt, och då är det nästan alltid en TPS justering som fixar biffen.
Men gungigt på höga växlar är nytt för mig.

Är det motorn eller chassit som trixar, är det oberoende på fart, eller höga växlar vid något specifikt varvtal? :confused:

hittade felet häromdagen när jag slängde upp den ordentligt så hjulet hängde fritt.. det var kedjan som va kass på 1 ställe så den ej kröp ner i drevet.
ska hämta ett nytt drivpaket om några minuter så funkar det sen :)

Btw, nån som har tips på höjningssatser bak till tlr??

twinpower

Loud pipes save lives!!
Gick med
2 Jan 2008
Hoj
*Såld*
Irriterad!! Som ni säkert läst så hade jag en läckande pushrod-seal. Köpte en ny och tvättade rent och monterade den nya efter alla konstens regler. Körde 25 mil och inga problem men idag när jag hade varit ute o bombat lite och kom hem så LÄCKTE DET IGEN!! :huvet Kan det va så att man har för mycket olja i så det blir för högt tryck eller? Kör med rekomenderad mängd så jag tycker inte att det borde va nåt problem. Ideér någon? :confused:

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
Irriterad!! Som ni säkert läst så hade jag en läckande pushrod-seal. Köpte en ny och tvättade rent och monterade den nya efter alla konstens regler. Körde 25 mil och inga problem men idag när jag hade varit ute o bombat lite och kom hem så LÄCKTE DET IGEN!! :huvet Kan det va så att man har för mycket olja i så det blir för högt tryck eller? Kör med rekomenderad mängd så jag tycker inte att det borde va nåt problem. Ideér någon? :confused:

Det jag vet är att de är förbaskat ömtåliga när man monterar dem, så jag brukar faktiskt rekommendera alla att köpa 2, så att man kan göra om det när den första gick sönder... ;)

Kolla så inte pinnen är repad och att det inte är den som tar sönder packningen.

hittade felet häromdagen när jag slängde upp den ordentligt så hjulet hängde fritt.. det var kedjan som va kass på 1 ställe så den ej kröp ner i drevet.
ska hämta ett nytt drivpaket om några minuter så funkar det sen :)

Btw, nån som har tips på höjningssatser bak till tlr??

:tummenupp

Har du originaldämpare bak kan man höja den med vanliga brickor, 2-3 mm är lagom att höja. Ger bättre vägegenskaper, men vet inte om det ger märkbart högre sadel, om det är det du är ute efter.
"Höja sadel/baken" grejer brukade finnas till salu på TLzone. Men, jag har aldrig gillat dem så jag har dålig koll på om de är bra eller dåliga.

:hej

Last edited:

Storfot

Torque of The Devil
Gick med
11 Oct 2009
Hoj
TL1000R
Ok nu har jag bytt motorolja (vilket hojen verkligen verkade behöva) bytt tändstift och bromsvätska. :)

Jag har dock stött på patrull när det kommer till styrdämparen. Är det någon som kan säga mig i vilken ordning som gummibussningarna och brickan satt i långa skruven på högra sidan?

Jag tror det är (från botten) bussning, förlängning, bussning, styrdämp,bricka och sen skruven igenom, är det rätt? :va

shobrey

Medlem
Gick med
21 Aug 2010
Hoj
tlr -99, Busa -00, R1 -98
bytte drivpaket igår o fick gå upp ett kugg på bakdrevet då det inte fanns std hemma, blev en grym skillnad på körbarheten nu känns hojjen precis som den ska i körbarhet :tummenupp

thebeardninja

Kuro-Obi
Gick med
9 Jun 2007
Hoj
2004 XT660R
Är det någon som har en kopplingskåpa till en 97/98 TLs? Böt o-ringen igår och det trycker likförbannat ut olja. Har ej haft det problemet tidigare så jag antar att något hänt med kåpan.

Det trycker ut vid den övre främre bulten:(

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
OK packningsmassa? Inte plastic padding eller nåt sånt? Dom har en egen??

Är jävligt trött på hojjen nu...
Spelar ingen roll vilket fabrikat, bara den klarar temperaturen, oljan och petroleumprodukter.
Skaffa motard. Men ingen gammal husa 650, en nyare ska du ha.

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati