PutteLiten
Twins have more fun
Hej
Jag var och provkörde en tl1000s idag och den rätt skoj att köra. Det var dock några saker jag funderade på som jag hoppas att någon här kanske kan svara på.
Det var en importerad -98 från Österrike. Den hade dock ett klistermärke på högersidan ramen som det stod "OK" på. Som jag förstått är det ett sådant Suzuki satte på efter att ha utfört garantiåtgärder på 97rna. Det skulle ju kunna blivit fel årsmodell när den registrerades i Sverige.
Finns det något säkert sätt att se vilken årsmodell det är ?
Styrdämpare fanns det.
Kylvattentemperaturen låg på 75-78 grader både vid körning och när det stod på tomgång. Tyder det på att det är den gamla eller nya termostaten ?
På denna hoj läckte packboxarna på framgaffeln så den var väldigt mjuk fram. Det var stor skillnad mellan fram och bak. Hur stor är skillnaden när framgaffeln är som den ska ? Jag ser det inte som ett jätteproblem att byta packboxar men jag skulle vilja veta hur den blir. Den här hojen lyfte och neg väldigt tydligt mellan gas och broms
mvh Martin
Det borde vara den gamla termostaten. Motorn ska över 80 grader. Under 80 kör den på en fetare "chokad" blandning.
Vet inte hur TLS framgaffeln är/var. Men när TLR'n kom så ansågs framgaffeln som väldigt bra för att sitta original. Men, TLS folket lär väll svara dig.
Vilken olja kör ni på?
Menar du märke eller viskositet?
Jag körde först med Motul, och sedan med Bel Ray innan, men när Johan slutade sälja dem bytte jag till Fuchs (Silcolene, eller vad de nu heter). Har provat ett par oilika och den enda jag inte gillar är Castrol GPS. Den fu-kar upp växellådan på min. Blev helt CP att växla så jag fick f-n dumpa oljan efter bara 100 mil och hälla på nytt...
Last edited: