PutteLiten
Twins have more fun
Liten Putte : Det sitter nållager i länkarmen som börjar rosta när fettet försvunnit.
brukar vara det som låter.
Montera isär länkaget efter du stöttat upp baken och rengör alt. byt lager och fetta in med vattenfast fett.
Såg du hade Öhlinare nu.men börja med länkaget fram till dämparen sitter garanterat lager där med.Som kan låta när olika belastningar på länkaget uppträder vid åkning som man inte kan framkalla vid enkel sittbumping stillaståendes.
Inte riktigt säker på vilket länkage du tänker på. Öhlinaren är direktverkande och har inget länkage.
Men, spelar ingen roll. Jag använde octos slang metod och det gnisslade inte ur något lager någonstans där bak.
Däremot såg jag att Öhlinaren börjat läcka, precis som en fram USD dämpare. Troligen därför den är så mjuk. Höll på att skriva något helt annat, men kom på att det nog inte var bra att på ett öppet forum beskriva hur mjuk den är...
Nu ska jag bara hitta någon som kan renovera dämparen... (Yamaha äger väll inte längre Öhlins??)
Då är man plötsligt tvåbarnsfar då! Typ halv sju imorse fick vi en "liten" grabb på 3850 gram fördelat på 50 cm. Allt gick klockrent, såpass tempo att det blev ambulans till förlossningen och en och en halv timme efter att vi kom fram så ploppade han ut.
Grattis!!!
Last edited: