TL-tråden - v2 !

crazy martin

Ny medlem
Gick med
4 Jun 2004
Ort
bunkeflostrand
Hoj
tl1000s bad matherfucker
Tack tack:)
Det var dig jag köpte ramen av:tummenupp

Din är också riktigt nice!
Men såg den på blocket, är det nytt projekt på g?




jag var ute o gasa idag (lite olagligt) och tror inte att jag ska sälja den.
annonsen ska bort iaf.
den som prutat eller inte köpt den ......skyll dig själv.:)


jag blev riktigt imponerad av din.bra jobbat.i like:D
 

TheWhip

Medlem
Gick med
17 Jun 2011
Ort
Linköping
Hoj
R1-03 Banhoj, Yamaha XS 750 -77 (Caféracerobjekt)
Lite noggrann tvätt gick överstyr idag, tvätt hanns inte med men nu är drevet jävligt fint! Det sura nu är att huben ser mindre trevlig ut. :(

Nu planeras därför pulverlack av hjul och hub!

53e30093-b9db-12d4.jpg


53e30093-ba0a-33d1.jpg
 
Last edited:

thebeardninja

Kuro-Obi
Gick med
9 Jun 2007
Ort
Boden
Hoj
2004 XT660R
Jag har en långsökt teori. Hade inga problem tidigare med läckande kopplingskåpa. Öppnade den för att byta fjädrarna/o-ringen och böt samtidigt till Biltema racingolja. I samband med detta så började det trycka olja... Har bytt o-ring en gång till efter detta samt provat med Rickens lösning med packning på tub. Den trycker fortfarande olja, alla bultar är korsdragna samt dragna med rätt moment. Förra veckan körde jag tur och retur Jokkmokk för en svensexa. Det gick bra när vi körde upp och höll ca 120 km/h hem gick det liiite fortare mellan 220-240 mest hela vägen. När jag kom hem så hade det börjat trycka olja igen. Kan det bero på oljan?!?
 

Jonstorp

Medlem
Gick med
6 Aug 2007
Ort
Oskarshamn
Hoj
Suzuki TL1000S 1997
Så! Har testmonterat en blinkers på höger sida i hålet, bilden e tagen ca 2 meter bakom hojen. Tror ni detta går igenom?!:va
 

Bifogat

  • IMG_1495.JPG
    IMG_1495.JPG
    145.8 KB · Visningar: 54

tl1000larsson

varför eller hur ?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
BRO
Hoj
bygger på en TL1000s banhoj
Så! Har testmonterat en blinkers på höger sida i hålet, bilden e tagen ca 2 meter bakom hojen. Tror ni detta går igenom?!:va

nej fast det beror ju helt på den som besiktar ena året monterade besiktningsmannen reflexen bak åt mig på "rätt" plats nästa gång får jag nedslag :va efter en förklaring om att hans kollega hade monterat den så tog han bort anmärkningen så det kan gå hur som helst
 

Jonstorp

Medlem
Gick med
6 Aug 2007
Ort
Oskarshamn
Hoj
Suzuki TL1000S 1997
nej fast det beror ju helt på den som besiktar ena året monterade besiktningsmannen reflexen bak åt mig på "rätt" plats nästa gång får jag nedslag :va efter en förklaring om att hans kollega hade monterat den så tog han bort anmärkningen så det kan gå hur som helst

Dom e för roliga på Bilprovningen... De enda dom kan kicka på e ju isf vinkeln neråt.. E dom så kinkiga med de?! Ja menar, den syns ju iaf!:)
 
Last edited:

stektlök

Ny medlem
Gick med
4 Aug 2011
Ort
Falköping
Hoj
-00, Suzuki, TL1000
Bakfjädring kaputt ! vad göra

Hej mc-vänner! 400- 500 sidor att läsa, nja här är min fråga.

Returdämpningen (bak) på min suzuki tl1000 -00 har gett upp, returen existerar över huvudtaget inte längre, som en studsboll. Ska man vända sig till vilken firma som helst för renovering? Eller finns det spec firma som någon här kan rekomendera i närheten av Falköping/västra götaland.
Vet någon vad det kostar ca, för man ska väl inte behöva köpa ny!
Eller är det de man ska :) ?

mvh lök
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Hej mc-vänner! 400- 500 sidor att läsa, nja här är min fråga.

Returdämpningen (bak) på min suzuki tl1000 -00 har gett upp, returen existerar över huvudtaget inte längre, som en studsboll. Ska man vända sig till vilken firma som helst för renovering? Eller finns det spec firma som någon här kan rekomendera i närheten av Falköping/västra götaland.
Vet någon vad det kostar ca, för man ska väl inte behöva köpa ny!
Eller är det de man ska :) ?

mvh lök
Sök reda på en beggad eftermarknadsdämpare. Du får kanske lägga en lite större slant än på en renovering men du tjänar igen det i nöje. :)
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Så! Har testmonterat en blinkers på höger sida i hålet, bilden e tagen ca 2 meter bakom hojen. Tror ni detta går igenom?!:va
Det satt sådana på när jag köpte Suzukin. Jag trodde inte de skulle duga. Är "Plasten" E-märkt? Då finns ju en chans. Jag tvivlade och satte på ett par till från Biltema. se foton i tråden.
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?p=5025523#post5025523

Anm.: Det finns E-märkta diodblinkers på Biltema nu som ser ut ungefär som de gula plastskalen. http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/Bil-tillbehor/Styling/El-och-Belysning/Sidoblinkers-LED/
 
Last edited:

Jonstorp

Medlem
Gick med
6 Aug 2007
Ort
Oskarshamn
Hoj
Suzuki TL1000S 1997
Det satt sådana på när jag köpte Suzukin. Jag trodde inte de skulle duga. Är "Plasten" E-märkt? Då finns ju en chans. Jag tvivlade och satte på ett par till från Biltema. se foton i tråden.
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?p=5025523#post5025523

Anm.: Det finns E-märkta diodblinkers på Biltema nu som ser ut ungefär som de gula plastskalen. http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/Bil-tillbehor/Styling/El-och-Belysning/Sidoblinkers-LED/

Japp, dom e E-märkta. Begagnade Peugeot sidoblinkers som ja så vänligt blev tipsad om av Putteliten. Så rakt upp å ner e dom ju godkända, men placeringen kan ju vara ett kymmer. Ska smälla dit dom å testa hur de syns när dom blinkar. E de bara bra sken i dom kanske SBP inte tänker på de så mycket...
 

roban_2002

Kocken
Gick med
2 Jul 2005
Ort
lindesberg
Hoj
kawasaki ZXR750 -89, suzuki TL1000S -97 samt en paj suzuki rg125f -92
Hej mc-vänner! 400- 500 sidor att läsa, nja här är min fråga.

Returdämpningen (bak) på min suzuki tl1000 -00 har gett upp, returen existerar över huvudtaget inte längre, som en studsboll. Ska man vända sig till vilken firma som helst för renovering? Eller finns det spec firma som någon här kan rekomendera i närheten av Falköping/västra götaland.
Vet någon vad det kostar ca, för man ska väl inte behöva köpa ny!
Eller är det de man ska :) ?

mvh lök



dett akan ju vara något att kika på
http://www.motoaction.se/product_info.php?products_id=14996&categories_id=233_257&browse=1
annar skan du ju se om du hittar nån wilber, öhlins eller liknande men då får du nog plussa på några lusingar..

//Robin
 

TheWhip

Medlem
Gick med
17 Jun 2011
Ort
Linköping
Hoj
R1-03 Banhoj, Yamaha XS 750 -77 (Caféracerobjekt)
Hej mc-vänner! 400- 500 sidor att läsa, nja här är min fråga.

Returdämpningen (bak) på min suzuki tl1000 -00 har gett upp, returen existerar över huvudtaget inte längre, som en studsboll. Ska man vända sig till vilken firma som helst för renovering? Eller finns det spec firma som någon här kan rekomendera i närheten av Falköping/västra götaland.
Vet någon vad det kostar ca, för man ska väl inte behöva köpa ny!
Eller är det de man ska :) ?

mvh lök

Du kan även köpa en r1/r6 dämpare på ebay för en tusenlapp och ett fäste för öhlinaren för ett par hundra, detta är en budgetvariant som jag snappade upp på tlzone. Har köpt dämparen men väntar med att modda tills min gap mod tray kommit från USA.

Här är en länk: http://www.tlzone.net/forums/suzuki-tl1000r-tl1000s-forum/124655-r6-damper-mod.html
 
Last edited:

*ÅKE*

Medlem
Gick med
14 Mar 2009
Ort
Stockholm
Hoj
1999 TL1000R,Honda RC30,Honda CBX1000-79,Yamaha RD500,GSXR750,GSXR1100
Plink i plåten :öl här händer det ju inte så mycket, E-märkning o sånt TRE. Huvva back in time. när blir träffen av då ?

Lasse din spillevink,jag morsade på dig idag men inte fen såg du mig.
Så det blir inget team Lassemajja #666¤ ?
Säljer du din gula TLSR till mig ?
 
Last edited:

*ÅKE*

Medlem
Gick med
14 Mar 2009
Ort
Stockholm
Hoj
1999 TL1000R,Honda RC30,Honda CBX1000-79,Yamaha RD500,GSXR750,GSXR1100
Jag har en långsökt teori. Hade inga problem tidigare med läckande kopplingskåpa. Öppnade den för att byta fjädrarna/o-ringen och böt samtidigt till Biltema racingolja. I samband med detta så började det trycka olja... Har bytt o-ring en gång till efter detta samt provat med Rickens lösning med packning på tub. Den trycker fortfarande olja, alla bultar är korsdragna samt dragna med rätt moment. Förra veckan körde jag tur och retur Jokkmokk för en svensexa. Det gick bra när vi körde upp och höll ca 120 km/h hem gick det liiite fortare mellan 220-240 mest hela vägen. När jag kom hem så hade det börjat trycka olja igen. Kan det bero på oljan?!?

Vad spelar det för roll,du ska ju sälja den !
Det får ju nästa ägare grotta med.
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Jag har en långsökt teori. Hade inga problem tidigare med läckande kopplingskåpa. Öppnade den för att byta fjädrarna/o-ringen och böt samtidigt till Biltema racingolja. I samband med detta så började det trycka olja... Har bytt o-ring en gång till efter detta samt provat med Rickens lösning med packning på tub. Den trycker fortfarande olja, alla bultar är korsdragna samt dragna med rätt moment. Förra veckan körde jag tur och retur Jokkmokk för en svensexa. Det gick bra när vi körde upp och höll ca 120 km/h hem gick det liiite fortare mellan 220-240 mest hela vägen. När jag kom hem så hade det börjat trycka olja igen. Kan det bero på oljan?!?
Har du kvar o-ringen eller tagit bort den?
Det beror knappast på oljan.

Ta bort o-ringen, täta med packning på tub. Ordentligt.
Funkar inte det så är den så skev att du måste plana den på någe vis.
 

*ÅKE*

Medlem
Gick med
14 Mar 2009
Ort
Stockholm
Hoj
1999 TL1000R,Honda RC30,Honda CBX1000-79,Yamaha RD500,GSXR750,GSXR1100
Har du kvar o-ringen eller tagit bort den?
Det beror knappast på oljan.

Ta bort o-ringen, täta med packning på tub. Ordentligt.
Funkar inte det så är den så skev att du måste plana den på någe vis.

Ge fan i packningskladd det sätter bara igen oljemunstyckerna för kylningen om det blir för mycket.Byt kåpa till Alu.
 

tl1000larsson

varför eller hur ?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
BRO
Hoj
bygger på en TL1000s banhoj
Dom e för roliga på Bilprovningen... De enda dom kan kicka på e ju isf vinkeln neråt.. E dom så kinkiga med de?! Ja menar, den syns ju iaf!:)

jo du en annan gång så for ha nrunt i 10 minuter och letade efter ett måttband för att mäta avståndet mellan blinkersena bak bara för att konstatera att det var exact 24 cm på millimetern :tummenupp

Plink i plåten :öl här händer det ju inte så mycket, E-märkning o sånt TRE. Huvva back in time. när blir träffen av då ?

Lasse din spillevink,jag morsade på dig idag men inte fen såg du mig.
Så det blir inget team Lassemajja #666¤ ?
Säljer du din gula TLSR till mig ?

vars tusan såg du mej?

team Lassemajja #666¤ e alltid på gång :D
 
Last edited:
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top