TL-tråden - v2 !

shobrey

Medlem
Gick med
21 Aug 2010
Hoj
tlr -99, Busa -00, R1 -98
det var säkringen som gått.
nu är den iaf klar:tummenupp den var gul innan samt att ja byggde om bakdelen med infällda klarglasblinkers o lite småsaker.

edit. fan va konstig bilden blev???

Last edited:

shobrey

Medlem
Gick med
21 Aug 2010
Hoj
tlr -99, Busa -00, R1 -98
:tummenupp

Snyggt!
Lite meck att få in hojen?, inte värdens otympligaste sak att backa in i garaget, får köra fram och tillbaka ett par gånger för att få in min trots dubbelgarage!

kan inte plocka ut den med skinnställ på för då får jag värmeslag.. likadant när den ska in igen.

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
Vad är det här i min olja?? Vatten?? :-S
Hur får man vatten i oljan?
Cykeln har stått väldigt länge men oljan var ny när jag ställde undan den...
Har endast varmkört efter att jag gjort lite kopplingsmek, sen såg glaset ut så...

20120512_193157.jpg

Storfot

Torque of The Devil
Gick med
11 Oct 2009
Hoj
TL1000R
Vad är det här i min olja?? Vatten?? :-S
Hur får man vatten i oljan?
Cykeln har stått väldigt länge men oljan var ny när jag ställde undan den...
Har endast varmkört efter att jag gjort lite kopplingsmek, sen såg glaset ut så...

20120512_193157.jpg

Kondens? Väldigt varmt inuti/kallare utanför? Var oljedunken oöppnad sedan innan?

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Kondens? Väldigt varmt inuti/kallare utanför? Var oljedunken oöppnad sedan innan?

Garaget håller ca 10+ under vintern och följer utetemperaturen under sommaren. Det var en verkstad som bytte olja den gången för de var tvungen att tömma oljan för att sätta helicoil i tråget... så jag vet inte men de borde ju veta hur man förvarar olja...

Hur kryper fukt igenom om allt är tätt i motorn?

cmxi

Medlem
Gick med
3 May 2011
Hoj
CRF250R
Garaget håller ca 10+ under vintern och följer utetemperaturen under sommaren. Det var en verkstad som bytte olja den gången för de var tvungen att tömma oljan för att sätta helicoil i tråget... så jag vet inte men de borde ju veta hur man förvarar olja...

Ser ut som kondens som sagt, finns det luft finns det fukt, ser oljan bra ut och inte grå hade jag inte oroar mig, se till att varmköra ordentligt nästa gång så försvinner det nog.

Storfot

Torque of The Devil
Gick med
11 Oct 2009
Hoj
TL1000R

Ingen aning, vad kan den vita geggan vara? :)

Denna tråd kanske förklarar något?
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?176472-vatten-i-motor-och-v%E4xell%E5dan

cmxi

Medlem
Gick med
3 May 2011
Hoj
CRF250R

Ser ut som kondens som sagt, finns det luft finns det fukt, ser oljan bra ut och inte grå hade jag inte oroar mig, se till att varmköra ordentligt nästa gång så försvinner det nog.

twinpower

Loud pipes save lives!!
Gick med
2 Jan 2008
Hoj
*Såld*
Skulle ju uppdatera med bilder på streetfighter bygget men det har legat nere ett ett tag nu men fick en ny kick för nån vecka sen så nu är det igång igen. Nu är det mest eljobb kvar men lägger upp ett par halvtaskiga mobil bilder på en skitig hoj. :)
DSC_0007.jpgDSC_0008.jpgDSC_0009.jpgDSC_0010.jpgDSC_0011.jpgDSC_0012.jpgDSC_0013.jpg

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Hoj

Okej, testar det. Nu börjar det bli klart :p Ska bara fixas lite blinkers, skyltbelysning å sånt sen är det besiktning!
Tror jag ska tokchansa och besikta med rören utan insatser :gnissla

Förresten, var faan sitter blinkersreläet?? :va

Storfot

Torque of The Devil
Gick med
11 Oct 2009
Hoj
TL1000R
Okej, testar det. Nu börjar det bli klart :p Ska bara fixas lite blinkers, skyltbelysning å sånt sen är det besiktning!
Tror jag ska tokchansa och besikta med rören utan insatser :gnissla

Förresten, var faan sitter blinkersreläet?? :va

Det är boxen som sitter precis vid säkringarna. :)

cmxi

Medlem
Gick med
3 May 2011
Hoj
CRF250R

Yosh! :yoparty

Nu skall det byggas burkar..

Headern samt midpipsen är i god kondition, burkarna... not so much...
Planen är att ta gavlarna från helsystemets burkar och sätta dem på mina slip on, det är samma märke och jag hoppas att det passar, nästa steg är modifiera orginalburkarna så att de passar på helsystemet samt beställa en upsättning midpipes samt GP-style burkar från danmoto......
m vi lever får vi se...:tummenupp

Nyheter
Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...