Snyggt!
Lite meck att få in hojen?, inte värdens otympligaste sak att backa in i garaget, får köra fram och tillbaka ett par gånger för att få in min trots dubbelgarage!
kan inte plocka ut den med skinnställ på för då får jag värmeslag.. likadant när den ska in igen.
Vad är det här i min olja?? Vatten?? :-S
Hur får man vatten i oljan?
Cykeln har stått väldigt länge men oljan var ny när jag ställde undan den...
Har endast varmkört efter att jag gjort lite kopplingsmek, sen såg glaset ut så...
Kondens? Väldigt varmt inuti/kallare utanför? Var oljedunken oöppnad sedan innan?
Garaget håller ca 10+ under vintern och följer utetemperaturen under sommaren. Det var en verkstad som bytte olja den gången för de var tvungen att tömma oljan för att sätta helicoil i tråget... så jag vet inte men de borde ju veta hur man förvarar olja...
Hur kryper fukt igenom om allt är tätt i motorn?
Garaget håller ca 10+ under vintern och följer utetemperaturen under sommaren. Det var en verkstad som bytte olja den gången för de var tvungen att tömma oljan för att sätta helicoil i tråget... så jag vet inte men de borde ju veta hur man förvarar olja...
Ingen aning, vad kan den vita geggan vara?
Denna tråd kanske förklarar något?
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?176472-vatten-i-motor-och-v%E4xell%E5dan
Ser ut som kondens som sagt, finns det luft finns det fukt, ser oljan bra ut och inte grå hade jag inte oroar mig, se till att varmköra ordentligt nästa gång så försvinner det nog.
Okej, testar det. Nu börjar det bli klart Ska bara fixas lite blinkers, skyltbelysning å sånt sen är det besiktning!
Tror jag ska tokchansa och besikta med rören utan insatser
Förresten, var faan sitter blinkersreläet??
Wooohooo.. Det passar!!!!
Är det inte klart än?? Bilder!
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari