TL-tråden - v2 !

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
S1000RR
Måste bara kolla om tråden funkar...

...ni skriver ju inget...:rolleyes:

Har jagat älg i Jämtland en vecka, men idag e det hem till hojen igen. Byta bromsbelägg bara o sen j-vlar ska det åkas. Om vädret tillåter...

Ska i alla fall skaka lite fönsterrutor vid Octos jobb någon dag :D

Octofinger

Tokfan
Gick med
20 Oct 2005
Hoj
Röd TL1000S -97
Mängda tack till Lasse för gästvänligheten! :Bugar

Skönt näckdopp i poolen även om vädret inte riktigt var på vår sida. Riktigt sjysst käk och trevligt sällskap.

Jag klarade mig i ca 1km från regnet, sen regnade det på mig hela vägen hem. Fast det gjorde inte så mycket. Underbara småvägar det där. Även om det är lite halvläskigt när man ser att traktorerna har dragit ut lera på vägen och sen har det regnat på det!

Gummianka

Ny medlem
Gick med
13 Apr 2005
Hoj
Kawasaki z750
idag är det kräftskiva i skåne.... så det blir massa roligt snack och smek.... önska att du var här ricken mohahaha

tl1000larsson

varför eller hur ?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
bygger på en TL1000s banhoj
Mängda tack till Lasse för gästvänligheten! :Bugar

Skönt näckdopp i poolen även om vädret inte riktigt var på vår sida. Riktigt sjysst käk och trevligt sällskap.

Jag klarade mig i ca 1km från regnet, sen regnade det på mig hela vägen hem. Fast det gjorde inte så mycket. Underbara småvägar det där. Även om det är lite halvläskigt när man ser att traktorerna har dragit ut lera på vägen och sen har det regnat på det!

ja det blev ju rätt tyst en liten stund där när du dök upp naken vid poolen :D

TLRR

Guest
Det var som f*n lever den här tråden ännu :tummenupp
Mycket nya gröngörlingar som skriver om TRE ser jag :D

Me på riktigt asså,vad är en Active TRE för något kan man bygga den själv ? :confused: :D

Last edited:

Micke240sx

Noob
Gick med
21 Aug 2007
Hoj
Yamaha R6- 01 Aprilia Tuono V4r aprc abs -14 Suzuki Tillis -97
Satt o tittade på filmen på hur man justerar Tps och syncar cylindrarna. Första tanken som slog mig när den var slut var att han justerar ju inte tps´n efter att han har justerat tomgång, spjällaxlar och luftskruvar. Borde han inte gjort grejerna i andra ordningen, alternativt tps-spjäll-tps?

Rickar

Lyft blicken :-)
Gick med
2 Sep 2006
Hoj
BMW F800R-11 och en klassiker GSXR 1100 - 87
Hej på er igen allihopa...

... har jobbat sat-n i sommar och sen bytt tak på kåken under semester... bommat en hel del på tråden men läste ifatt idag. Kul att se att ni andra håller på som vanligt :tungan

Till dig Rydde:
Hej! Någon som vet om det finns något big bore kit eller liknande till en tl1000r. Man undrar hur den skulle funka med en ökning till 1200kubik. Sen en annan fråga. Vad har ni lyckats få upp era tillers i enligt mätaren. Har själv inte provat så jag passar nyfiket på att fråga.

Kolla med min favorit-mek www.mp-racing.se jag vet att han fixar big-bore-kit på 1200 kubik.

Han e inte billigast, och han e inte snabbast men jag vill nog påstå att han e en av de bästa...

/ Rickar

tl1000larsson

varför eller hur ?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
bygger på en TL1000s banhoj

Me på riktigt asså,vad är en Active TRE för något kan man bygga den själv ? :confused: :D

Det är som en asså typ du vet liksom bara om man kanske tar den blå och sen klipper en annan och sen en switch och då ba koppla om o sånt :tummenupp

marcuscarlsson

bygger nytt.
Gick med
24 Nov 2006
Hoj
TL1000s bygge v2 = GP500 style, TL1000s bygge v1=Husqvarna V1000GT, Ducati 996 bygge = F1 Tracker, CRF450-06 bygge = CRF Tracker, FC250-16, SX250-11 bygge = KX500 lookalike, FE450-09, CRF450-05, CAKE Makka, sxf250-16
Vilken olja till TLS? Förlåt för tjatig fråga...

Vilken motorolja till TLS? Förlåt men orkar inte kolla igenom tråden igen...

Har ju hört om slirande kopplingar etc i den här tråden. Jag har original koppling och vill bara hitta rätt olja så jag inte får slir eller annat strul.

Lite nytt om bygget för den som vill höra:
Nu ska mitt bygge startas. Har haft dåligt med ork och det har fotats till ett gäng tidningar ett par veckor nu. Lite el ska kopplas om, i med olja sen ska det premiärköras! :tuttar

Performance Bikes november numret kommer att ha min Husqvarna V1000 Gran Turismo som Obsession artikel.
Bike och MCnytt i nästa nummer antagligen.

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
3163581 Vilken motorolja till TLS? Förlåt men orkar inte kolla igenom tråden igen...

Har ju hört om slirande kopplingar etc i den här tråden. Jag har original koppling och vill bara hitta rätt olja så jag inte får slir eller annat strul.

Lite nytt om bygget för den som vill höra:
Nu ska mitt bygge startas. Har haft dåligt med ork och det har fotats till ett gäng tidningar ett par veckor nu. Lite el ska kopplas om, i med olja sen ska det premiärköras! :tuttar

Performance Bikes november numret kommer att ha min Husqvarna V1000 Gran Turismo som Obsession artikel.
Bike och MCnytt i nästa nummer antagligen.
Jag låter nån annan svara på oljan, jag har biltema, ok har oxå funkat, men tidningarna ska jag köpa nån av dom. :)

Tufft.

marcuscarlsson

bygger nytt.
Gick med
24 Nov 2006
Hoj
TL1000s bygge v2 = GP500 style, TL1000s bygge v1=Husqvarna V1000GT, Ducati 996 bygge = F1 Tracker, CRF450-06 bygge = CRF Tracker, FC250-16, SX250-11 bygge = KX500 lookalike, FE450-09, CRF450-05, CAKE Makka, sxf250-16
Jag låter nån annan svara på oljan, jag har biltema, ok har oxå funkat, men tidningarna ska jag köpa nån av dom. :)

Tufft.

Tackar!
Så har nån annan andra erfarenheter om olja till TLS? Annars så låter ju OK och Biltema lockande.. prismässigt.

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
S1000RR
Tackar!
Så har nån annan andra erfarenheter om olja till TLS? Annars så låter ju OK och Biltema lockande.. prismässigt.

Ställde samma fråga till ett antal banåkare, meckar osv, och svaret jag fick var att det var kvalitén på oljan som avgjorde, inte ett speciellt märke.
Exakt vilken egenskap det gällde vet jag fortfarande inte :va , men det var lite grann, tyvärr :rolleyes: , motsägelsefullt till Biltema o OK.

Men prova, funkar Biltema så e de bara att forstätta. Funkar det inte är det lätt att byta. Själv tycker jag att just oljan gärna får kosta, det är ju oljan som i högsta grad sköter om hojen när du bara sitter uppepå o har kul...:)

Robster

Skulle blivit smed
Gick med
22 Apr 2004
Hoj
TL1000S
Robster, blev du nöjd med din 190/55 profil?

Nån här som kör på qualifier rr däck? Lite sugen på att prova dom.

Jäkligt nöjd... har dock bara kört 110 mil på dom men har mätat
slitage och det ser bra ut!

Jag gissar på 500mil på bakdäcket och en del mer på framdäcket.....

Är svinnöjd med känsla, fäste och framför allt uppvärmingstiden som
är superkort på dessa däck har jag upptäckt!

Storleken är lite så där, det blir taight mot kedjan, inga problem
för mig som kör 520 men standard kan det nog fanken bli bra tight!

Angående olja.... jag kör också Biltema, inga problem för mig
än så länge så jag håller den högt med tanke på priset och tillgängligheten.

R

thebeardninja

Kuro-Obi
Gick med
9 Jun 2007
Hoj
2004 XT660R
Tackar!

Törs jag säga att jag kör på Mobil1 Racing 4T olja utan att känna mig lurad?!?!

Tur att man fick jäääävulskt bra pris på den iaf:)
Oljan har funkat klockrent, inge kopplingsslir alls.

MvH
Stefan

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
3164468 Törs jag säga att jag kör på Mobil1 Racing 4T olja utan att känna mig lurad?!?!

MvH
Stefan
Nä fan, stryk ska du ha! :argsomettbi!!

Octofinger

Tokfan
Gick med
20 Oct 2005
Hoj
Röd TL1000S -97
Personligen skulle jag inte våga åka på billig olja... Kanske är feg, men problemet är bara att när man upptäcker att oljan inte funkade bra så har allt blivit så avsevärt mycket dyrare än om man köpt den dyra oljan på enlitersförpackningar...

Nu kör jag Castrol GPS semisyntet och den ska vara förmodat bra mot kopplingsslir, men däremot ger den en tungväxlad hoj. Minus för detta. När jag fått nya kopplingen på plats ska jag nog köra på Mobil1.

marcuscarlsson

bygger nytt.
Gick med
24 Nov 2006
Hoj
Törs jag säga att jag kör på Mobil1 Racing 4T olja utan att känna mig lurad?!?!

MvH
Stefan

Tack för alla bra kommentarer. Köper Mobil oljan till min Husqvarna! Det är den värd!

/Marcus

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X

Nu kör jag Castrol GPS semisyntet och den ska vara förmodat bra mot kopplingsslir, men däremot ger den en tungväxlad hoj. Minus för detta. När jag fått nya kopplingen på plats ska jag nog köra på Mobil1.

:va
Hmm, det är just den oljan jag unviker som pest av alla oljor... :lol
Jag hade den på min Skramlaha och det gick inte alls.

Motul är alltid ett säkert kort.
Prismässig ligger den preeeeeccccccciiiiis på andra sidan Biltema. Dvs Svindyrt. :hihi

Jag har Fuchs (Som hette något annat innan) och det funkar hur bra som helst. Har kört Motul innan, men har inte märkt någon skillnad.
Anlednignen till att jag väljer något av dem två är tillgänglighet. Johan säljer den ena och Bröderna Nillson säljer den andra... :tungan

Honda har Castrol, men jag vägrar sponsra den skitbutiken. :fakta
Yamaha Center har Mobile, tror jag :va har aldrig köpt olja där så jag har lite dålig koll på deras sortiment. Fuchs gör bättre grejer rakt över (inte bara oljor) jämfört med deras sortiment (imho).

:hej

PS Robban - svara på långe-PMet... :tungan DS.

Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin