TL-tråden - v2 !

tl1000larsson

varför eller hur ?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
BRO
Hoj
bygger på en TL1000s banhoj
vafasen putte den där skrothögen kan du väll köra på matolja :)

golden spectro, shell advanced, motul ................. listan kan bli rätt lång kanske bättre att säga att man ska använda delsyntet ? och pris efter plånbok

Man kan ju undra vad som är bäst mobil 1 = ett oljebyte per säsong
biltema = 3 byten/säsong för samma pris

Kör faktiskt biltemas racinolja (helsyntet) i motarden medans TL:n får Shell advanced (delsyntet) detta gäller även för rajsern.

Körde förra säsongen på Golden Spectro och det funkade kanon.

Förresten kan man verkligen få 10 extra bakhjulshästar av ett TRE eller gäller det bara G-pack ????????
 
Last edited:

Rickar

Lyft blicken :-)
Gick med
2 Sep 2006
Ort
I hus
Hoj
BMW F800R-11 och en klassiker GSXR 1100 - 87
Köper Mobil oljan till min Husqvarna! Det är den värd!

/Marcus

Kört på svindyr delsyntetolja i två år... för det har jag råd med :D

...men jag fick kopplings-slir i våras iallafall.... :rolleyes: Bytte till Barnett-koppling (eller fjädrarna iallafall) putsade upp ytan på orginal-lamellerna och skivorna. Sedan dess har det funkat kanon.

Har en uppsättning Barnett-lameller liggandes om någon är intresserad av att ge ett bud.

/ Rickar
PS på torsdag är det årets sista bankörning... och SMHI lovar solsken hela dagen :yoparty DS
 

Octofinger

Tokfan
Gick med
20 Oct 2005
Ort
Muppsala
Hoj
Röd TL1000S -97
3167021 E de bättre än orginal eller...? Nån gång ska jag byta så då kan jag lika gärna köpa dina, om det är bra grejer...
PP
Rickars lameller borde inte passa din koppling då du har den mindre kopplingen (5-fjädrad).

F.ö så har jag bara hört dåliga saker om Barnetts lameller. Alla prisar fjädrarna, men allt jag hört hittills om lamellerna är att de inte alls ger bättre grepp eller nåt alls. Det verkar bero på att de är aningens tunnare än orginal-lamellerna så kopplingen inte trycker ihop dem tillräckligt. Har inte erfarenhet själv av det, men efter vad jag hört skulle jag inte köpa dem själv.
 

Rickar

Lyft blicken :-)
Gick med
2 Sep 2006
Ort
I hus
Hoj
BMW F800R-11 och en klassiker GSXR 1100 - 87
F.ö så har jag bara hört dåliga saker om Barnetts lameller. Alla prisar fjädrarna, men allt jag hört hittills om lamellerna är att de inte alls ger bättre grepp eller nåt alls.

Jag vet för lite för att ha en åsikt men min mek www.mp-racing.se sade precis samma sak.

TLS och TLR har väldigt bra lameller men fjädrarna är den svaga punkten. Barnett´s fjädrar är nog lösningen för kopplins-slir.

... sådärja... nu kan jag glömma att få lamellerna sålda här iallafall... :mad:

... skitsamma... min koppling blev bra... lamellerna får ligga på hyllan tills jag slänger dem...:)

/ Rickar
 

TLRR

Guest
Fråga: Är det någon här som har en PCIII USB i sin maskin och kan ge lite klarhet i ett par frågor jag har,svaren finns ju i etern visserligen men men.

Vad är fördelarna med PCIII USB gentemot PCII:an,går det även att ställa förtändningen med den som på PCII:an ?

EDIT: Hittade lite information om att det går koppla till en ignitionmodul för att ändra tändningen men den fanns inte till TL i listan.

Har någon provat att använda usb-com adapter (kabel) till PCII som går att köpa i vilken butik som helst,funkar det ?

I Usa heter PCIII USB med artnr.303-411 i Europa heter den E303-411 är det någon skillnad på dessa. För rent mekaniskt och elektrisk bör de ju vara likadana. Törs man köpa en från USA marknaden o plugga in. F*n det där kunde man ju förut när det gällde PCII:an men minnet sviker på de små detaljerna och jag tar till eran hjälp :)

Tackar vänligen.
 
Last edited:

Octofinger

Tokfan
Gick med
20 Oct 2005
Ort
Muppsala
Hoj
Röd TL1000S -97
Kan väl komma på två fördelar med PCIII - dels verkar de ha fått koll på tändningsjusteringen så den funkar till skillnad från PCII, sen kan du justera cylindrarna individuellt.

Utöver det? :confused:
 

TLRR

Guest
Såvitt jag förstår så har de ju plockat bort tändningsjusteringen på PCIII:an och man måste köpa till en extra modul för lika mycket pengar som huvudenheten o det liknar ju inget vidare.
 

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Ort
Värmdö
Hoj
S1000RR
Såvitt jag förstår så har de ju plockat bort tändningsjusteringen på PCIII:an och man måste köpa till en extra modul för lika mycket pengar som huvudenheten o det liknar ju inget vidare.

Låter lite konstigt med tanke på att PC2:an e tillåten när du tävlar i klasser över Rokie1000, men inte PC3:an, och såna regler brukar ju vara till för att begränsa fördelarna... :va E du säker?

I såna fall hade jag hellre köpt en PC2:a...

Definition av lycka:
Man loggar in på SH och ser att TL-tråden ver 2 ligger i rutan för "senaste trådarna"... :)
 

Robster

Skulle blivit smed
Gick med
22 Apr 2004
Ort
Hönsinge! :-)
Hoj
TL1000S
Grattis på fölsedagen Robban!!

:Bugar :cpparty :öl :födelseda

Tack kompis... nu flyr jag norrut för lite R&R ifrån verkligheten.....

Fiske... öl och en god bok! :tungan

Så nu blir det säkert hojväder i helgen bara för det!

R

Tillägg angående PC....

PC2, billig, hyfsat tillförlitlig, och går att ställa tändkurvan med
Stenålders comport men vem fan har bråttom...

PC3 USB, uppföljare till PC2 men enda skillnaden att det har USB

PC3, senaste modellen med jäkligt avancerade funktioner OM man
har en officiell Dynojet bänk så kan den plocka fram mappningar automatiskt och även ställa cylindrarna var för sig ( Om man har den möjligheten på hojen)

Angående Euro modell och USA modell så kan jag tänka mig att dom har
olika "grund" inställningar för dom med tanke på klimat och den dåliga soppan.
Tändförställare är ju poppis i USA eftersom tändningarna är retarderade pga den dåliga soppan.

Det jag har hört är att Dynajet är skitdåliga på reklamationer om du INTE har köpt din PC3:a ifrån ditt lands generalagent... kanske därför dom har olika artikelnummer och serienummer så dom kan se var den kommer ifrån?!?

Till ditt bygge så skall du ha den senaste PC3:an, om inget annat för att den
är nyast, dyrast och coolast! :yoparty

Mina två cent....
 
Last edited:

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
3169900 Tack kompis... nu flyr jag norrut för lite R&R ifrån verkligheten.....

Fiske... öl och en god bok! :tungan

Så nu blir det säkert hojväder i helgen bara för det!

R
Norrut, är det typ Norrköping då eller? :hihi

Ha det gött. Din gamle fan. :)
 

TLRR

Guest
Tack för åsikterna om PC.

Jag faller in i ledet och grattar Robster på bemärkelsedagen.
 

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
Är det någon som vet hur/om man kan ta bort eloxering?

Har aldrig riktigt gillat guldfärgen på mina gilles. Lite för mycket, imho. OCh de är ju inget man precis sandpapprar ner med alla håligheter etc etc :gnissla

Vilka färger kan man eloxera? Går det att få alu färg? :hihi
Går det att eloxera redan eloxerade delar??

Och, till sist, vad kostar det och vem gör sådant bling bling??

:hej
 

Rydde

Rydèn
Gick med
30 Nov 2004
Ort
Karlstad
Hoj
Tl1000r -98(Röd) Suzuki gsxr 1000 -05 Cagiva Navgator -01 2st Suzuki xn85 Turbo -84 Suzuki cs 125 -84
Fick idag det stora nöjet att provköra en 2007 års rsv mille, utrustad med ljudliga effektpipor mm. Jag tycker faktiskt att den är grymt snygg. Effektmässigt så kändes den inte nämnvärt värre än min Tl1000R om den ens kändes starkare alls. Lite mer lätthanterlig var den dock men inte så mkt ändå med tanke på åldersskillnaden. Millen var dock lite busigare och ville även upp på tvåan vid gaspådrag vilket min inte vill :( Min egen slutsats är dock att Aprillian väcker habegär men frågan är om det är värt prisskillnaden jämtemot min Tl1000r. Jag tycker nog inte det. Hursomhelst så tycker jag Millen är en grymt atraktiv hoj som jag nån gång vill äga. Synd bara att den i detta sammanhang måste jämföras mot den bästa och läckraste v2an, nämligen TL1000R!!!!!!!
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top