Ja vad är du ute efter ?
Max är ca: 150 bakhjulshästar för vanlig konventionell trimmning sedan måste varvtalen ökas och vevhushalvorna fixar inte det.
Har allt det där förutom strokningen till 1200 cc och kan ju säga att om dina ambitioner är att börja trimma för att åka ifrån dagens moderna superhojar så glöm det.En annan del i det hela är att det kostar ca: 1,5-2 gånger mera att fixa en sån motor än vad hela hojjen är värd.Du oroar dig om försäkringskostnader,jag skulle oroa mig om vad slutsumman för en sån motor kostar att bygga med allt vad det innebär. Och snart kan jag ge svar på den kostnaden oxå.
Du snackar om schims och kopplingsfjädrar. Schims köps på Suzuki och är vanliga ventilschims.den billigaste lösningen på slir är ju att lägga en 2mm bricka extra för att spänna originalfjädrarna om fjädrarna är i gott skick och håller sig inom spec o har den gått 5000 mil skulle jag nog byta lameller och kolla spec på stål lamellerna oxå . annars är det förstärkta Barnett fjädrar som gäller,Touringbutiken säljer några som är ca: 15% hårdare ungefär som Barnett´s till våra hojar och bör funka bra
Busens kopplingsfjädrar är för långa,de går att få dit men kännslan i handtaget blir katastrofalt okännslig speciellt för de som kör TLS.
Kamkedjorna skulle jag lägga lite extra tid på att kolla efter slitage,titta i verkatashandboken hur den kollas.börjar den slacka/slå vid gasavslag så skulle jag byta kedjor gajder och spännare direkt,när även nästan hela motorn är isärtagen för att kunna byta kedjor,skulle jag även mäta upp resten av delarna så de är ok.
Hoppas det är svar nog som du väntat dig.