TL-tråden - v2 !

Octofinger

Tokfan
Gick med
20 Oct 2005
Ort
Muppsala
Hoj
Röd TL1000S -97
3180119 Bitubo: Kolla under Group Buys på http://www.tlzone.net
Där finns en snubbe (danny_never) som fixar gruppköp. Tror att han är inne på tredje vändan på Bitubo's nu. Jag köpte via honom. $420 + $60 i frakt. Sen ska ju svenska tullen ha sitt (fråga mig inte varför, jag svär lika mycket som er andra över det) så det blev väl en lax till... Så runt 4.300kr totalt alltså. Svårslaget!?

Har inte hunnit montera och testa ännu. (Håller fortfarande på med fighterbygget som inte hanns med till SSOTY 2007)...
Tänk på att Bitubo är italienskt, så det kan kosta några extra buckos ifall man köper den från USA... Det blir ju dubbla frakter.
Kolla med Fostersice på TLZ. Han bor i England och kan hjälpa till med prylar.
 

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Ort
Värmdö
Hoj
S1000RR
Börjar bli dags att planera lite vinterpyssel.

1:a åtgärden blir att byta ut bakdämparen & det finns ju några olika varianter
att välja emellen

* Öhlins ~10000sek ± 300kr (Beroende på handlare)
* Wilbers ~7500sek + frakt (22 euro)
* Bitubo Har inte ngt pris ännu, Vet ej vem jag skall kontakta.
& så har vi även Hyperpro, pris vet jag ännu inte men det är på g & jag vet inte heller ngt om dämparen.

* Ngn här som vet ngt om Hyperpro är bra grejor.
* Ngn som vet hur/var man enklast handlar Bitubo.

Vad det i slutändan blir får det aktuella läget i plånkan bestämma. :rolleyes:

Om du väljer dyrare varianten så kostar Öhlins inte 10, utan snarare 7-8.
När det gäller Bitubo så finns det en kille här på sajten som är återförsäljare o sponsar rr-killar här i Sverige. Kommer inte ihåg hans namn, men lägg ut en tråd o fråga i forumet så svarar han garanterat. Skulle kosta drygt 4 som nån nämnde här...


Var har du fått tag på din kåpa som du har under motorn (kommer inte ihåg vad de kallas :va )

PP
 
Last edited:

PerWe

Medlem
Gick med
20 Apr 2005
Ort
Sollentuna
Hoj
Hojlös, vad ska man ha nu? om man ska ha ngt igen?
Om du väljer dyrare varianten så kostar Öhlins inte 10, utan snarare 7-8.

PP

Dyrare varianten :confused:

När jag frågade Stötdämparexperten så sa dom att det finns bara en öhlins dämpare till Tillern & öhlins websida rekommenderar bara en dämpare.

Jag har tagit priser ifrån ca 5 olika handlare i sverige & alla har gett ett pris runt 10k, Billigast var Bike trollhättan på 9.8k .

Men hur som helst så har jag nu på kvällen faktiskt beställt en Öhlinare till det fashionabla priset av 10.3k men tack vare lite förmåner man jobbat till sig kommer jag själv att betala ~5k. :tungan

Vill tacka för alla tips & köpråd :tummenupp
 

marcuscarlsson

bygger nytt.
Gick med
24 Nov 2006
Ort
Nacka, Stockholm
Hoj
TL1000s bygge v2 = GP500 style, TL1000s bygge v1=Husqvarna V1000GT, Ducati 996 bygge = F1 Tracker, CRF450-06 bygge = CRF Tracker, FC250-16, SX250-11 bygge = KX500 lookalike, FE450-09, CRF450-05, CAKE Makka, sxf250-16
Hej TL-gurus!

Jag har klantat mig tror jag...

Jag skulle starta upp min TLS med tillfixat elsystem (förlängda kablar här och var pga ny placering av vissa relä etc pga v1000 gran turismo design)

Jag satte dit batteri kablarna (plus-polen sprakade lite mer än normalt men tänkte inte mer på det)

Satte inte dit kabeln till instrumentpanelen och skulle prova att starta den.
Då rök det till rejält från "reläet" eller vad det är på bilden. Jag tror att det var från detta "relä" det rök till. Jag ryckte plus-polen snabbt och därför såg jag inte exakt var det kom ifrån. Kanske nånstans under luftburken istället, mellan insugen till cylindrarna?
Sedan började det att pissa ut bensin från avgassystemet! Så något med insprutningen verkar ha pajat eller inte blivit rätt inkopplat? Eller med bränslepumpen?

:huvet :huvet Jobbigt som fan.

Nån som har några idéer om vad som kan ha hänt? Om det nu var detta "relä" som pajade, nån som har ett till övers eller som kan låna ut det tills dess jag köper ett nytt istället? Behöver ha igång hojen så jag får köra lite i år!

Några idéer om hur jag ska börja felsöka? :va :confused:

Tacksam för all möjliga tips!

UPPDATERING: Nu mullrar min Husqvarna! :banana :banana
TLS är tålig mot felkopplingar! Det var en kabel till bränslepumpen som brann av! Pga av en felkoppling av mig. Så med nyskarvad kabel för att lappa ihop den avbrunna kabeln och tillrättad felkoppling så startade den fint och snällt hur lätt som helst trots att den stått i 2år! Kvalité! Det lät bra ur tomma rörstumpar 01.00 :) Ikväll provkörning och kompletterande bilder till MCnytt.
 

perhu

Medlem
Gick med
11 Mar 2004
Ort
Upplands Väsby
Hoj
Speed Triple R & Versys 650
Jag vill se fler bilder på din hoj! Det jag sett hittills är ju asläckert!:tummenupp Så var finns det fler bilder?

UPPDATERING: Nu mullrar min Husqvarna! :banana :banana
TLS är tålig mot felkopplingar! Det var en kabel till bränslepumpen som brann av! Pga av en felkoppling av mig. Så med nyskarvad kabel för att lappa ihop den avbrunna kabeln och tillrättad felkoppling så startade den fint och snällt hur lätt som helst trots att den stått i 2år! Kvalité! Det lät bra ur tomma rörstumpar 01.00 :) Ikväll provkörning och kompletterande bilder till MCnytt.
 
Last edited:

Octofinger

Tokfan
Gick med
20 Oct 2005
Ort
Muppsala
Hoj
Röd TL1000S -97
3182158 UPPDATERING: Nu mullrar min Husqvarna! :banana :banana
TLS är tålig mot felkopplingar! Det var en kabel till bränslepumpen som brann av! Pga av en felkoppling av mig. Så med nyskarvad kabel för att lappa ihop den avbrunna kabeln och tillrättad felkoppling så startade den fint och snällt hur lätt som helst trots att den stått i 2år! Kvalité! Det lät bra ur tomma rörstumpar 01.00 :) Ikväll provkörning och kompletterande bilder till MCnytt.
Vackert!!

Jo, den tål en del. Jag råkade koppla in batteriet polvänt. Det knastrade lite men jag vände batteriet och bytte huvudsäkring och allt funkade sen igen. :)

Jo... Fler bilder!!
 

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Ort
Värmdö
Hoj
S1000RR
Röd TLS vid Brommaplan 16.15 ca

Trevlig syn i solskenet :tummenupp , röd TLS i Brommaplansrondellen vid kvart över fyra idag onsdag. Svart ruta, svart tröja över stället med gul text på ryggen. Nån här?
 

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
Har hört penske nämnas några ggr när man pratar om bakdämpare på TL, ingen annan?

Penskes TLR dämpare är snäppet bättre än Öhlins TLR dämpare.
Penska her lite mer justeringsmöjligheter, blah blah blah...

Men, Penske får Öhlins att kännas billigt...
pirate.gif
 

masw1

The blue one
Gick med
11 Sep 2006
Ort
20minuter från Uppsala
Hoj
Honda hornet 900 -02
Om du väljer dyrare varianten så kostar Öhlins inte 10, utan snarare 7-8.
När det gäller Bitubo så finns det en kille här på sajten som är återförsäljare o sponsar rr-killar här i Sverige. Kommer inte ihåg hans namn, men lägg ut en tråd o fråga i forumet så svarar han garanterat. Skulle kosta drygt 4 som nån nämnde här...



Var har du fått tag på din kåpa som du har under motorn (kommer inte ihåg vad de kallas :va )

PP
Tror det kallas för Belly pan.
Den satt på när jag köpte hojen men har för mig att förra ägeren sa att det var en airtech. (Se länk) :tummenupp

http://motorcyclebodywork.com/suzuz/TL1000S1997-02.htm
 

Tiller No73

Back on track!
Gick med
12 Oct 2006
Ort
Skara
Hoj
Suzuki GSX-R 750 -91
Kolal in den här TLR'n.

http://www.blocket.se/vi/13113596.htm?ca=23_3_s

På min skärm är det gula Orange, kanske kassa bilder, men orange var rätt snyggt faktiskt. :)

Den där har man gått å längtat efter bra länge... Har varit ute på blocket ca 1-2 månader nu, konstigt, för den är verkligen skitsnygg!

Själv har man försökt att få ihop till en TLR igen, men det får vänta ett tag, det blev en gammal oljekokande GSX-R 750 från -91 till helrätt peng! :tummenupp
 

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
Den där har man gått å längtat efter bra länge... Har varit ute på blocket ca 1-2 månader nu, konstigt, för den är verkligen skitsnygg!

Själv har man försökt att få ihop till en TLR igen, men det får vänta ett tag, det blev en gammal oljekokande GSX-R 750 från -91 till helrätt peng! :tummenupp

Jo, men 47k för vad som verkar vara en 100% Stock TLR (jaja, den har slipon, men visa en twinn som inte har det... :hihi ), med "custom lack" (om de inte bara är kassa bilder, jag tror det är kassa bilder). Hmm, vet inte. Då får man ju fixa allt själv vilket blir en del mek.

Snygg är den, men lite mer godis vill jag ha när jag köper en så pass begagnad hoj. Men det är ju jag det, lite lätt modd-skadad... :tungan :hihi
 

Tiller No73

Back on track!
Gick med
12 Oct 2006
Ort
Skara
Hoj
Suzuki GSX-R 750 -91
Jo, men 47k för vad som verkar vara en 100% Stock TLR (jaja, den har slipon, men visa en twinn som inte har det... :hihi ), med "custom lack" (om de inte bara är kassa bilder, jag tror det är kassa bilder). Hmm, vet inte. Då får man ju fixa allt själv vilket blir en del mek.

Snygg är den, men lite mer godis vill jag ha när jag köper en så pass begagnad hoj. Men det är ju jag det, lite lätt modd-skadad... :tungan :hihi

Jo, jag är helt med dej, den är för dyr för vad man får, men för tillfället och det tillfället där jag köpte min gixxer, så har jag inte ens i närheten av pengar som krävs för att bli en Tiller-man igen... :huvet

Men nu har jag nått som rullar igen iallafall!
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top