TL-tråden - v2 !

Octofinger

Tokfan
Gick med
20 Oct 2005
Hoj
Röd TL1000S -97
3188826 ...o då kanske de skulle bli lite TL-åka av på kvällen :tummenupp eller hur? Somna inte in nu, det vore kul om fler hade lust att köra lite.

Nån mer som e på?

Har bara sett Octos, skulle vilja se lite fler TL-hojar o för lite oväsen på några kurviga vägar med ett bra fik i ändan.. :yoparty

Edit: Kollade in vädret för måndag kväll o det ser ut att bli kanon - sol o 13-15 grader på !!!:Rockbanan

Varför inte en klassiker: från stan via Värmdö, färjorna till Waxholm, en vända :hoppa förbi Bogesund, fika/käk Waxholm o tillbaka. Lagom efter jobbet innan det blir för mörkt.
Eller nån som har annan idé?
Tja, varför inte? Tid å plats?
Jag slutar kring 17 normalt, men kan säkert smita iväg tidigare.

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
S1000RR
Provtur med Qvarnan?

Ha mig som option! Har kört typ 20min så den är under utprovning fortfarande men kanske!
Annars kan ni väl svänga förbi St Eriksplan så kan ni spana in den iallafall? Vore kul att ses och kolla in RIKTIGA TL1000! :)[/QUOTE]

Vad säger du Marcus!? Klarar pärlan av att vara ute i verkligheten, långt bort från mässhallar och fotoblixtar?! :D

Vi kan säkert hitta någon väg med automatiska kamerablixtar så den känner sig lite i centrum som vanlingt :D

Skämt o sido, ska du med i morgon kväll på en sväng?

PP

Funkar tyvärr ej för mig... jag tycker säsongen är slut, men till våren är jag gärna med på en TL-sväng!

Du som lät så säker häromdagen!? Sol o värme, vadå säsongen slut? Kom igen nu! :yoparty

Last edited:

perhu

Medlem
Gick med
11 Mar 2004
Hoj
Speed Triple R & Versys 650

Du som lät så säker häromdagen!? Sol o värme, vadå säsongen slut? Kom igen nu! :yoparty

Ja det gjorde jag :rolleyes: ...men sen tog jag en 20 mila repa i fredags på finvägarna från mig och uppåt Knutby... Det var lite för mycket barr. löv och gegg från traktorer för min smak.

Ha en skön tur!

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
S1000RR
Ingen TL-åkning idag...

...bokar härmed av TL-åkningen som vi snackat om i ett par dagar. Tyvärr. Kom saker emellan. :rolleyes:

Nästa gång får det blir lite fler som sluter upp också :mad:

Octofinger

Tokfan
Gick med
20 Oct 2005
Hoj
Röd TL1000S -97
3192566 ...bokar härmed av TL-åkningen som vi snackat om i ett par dagar. Tyvärr. Kom saker emellan. :rolleyes:

Roger det.

Jag har dock hojen i stan så är det nån som vill träffas och bara mullra lite ikapp nån sväng så hör gärna av er.

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
Tja gubbs... long time no see!

Tänkte bara titta in lite. Har velat fram och tillbaka hela sommarn och inte åkt en meter men nu har jag bestämt att jag behåller grisen ett tag till. Ska ta nya tag i vinter har jag tänkt, har en del grejer som inte är monterade än och fälgarna ska på! (sorry lasse :tuttar ) Riktigt sugen på omlack med! Dödssvart typ :yoparty

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X

Tänkte bara titta in lite. Har velat fram och tillbaka hela sommarn och inte åkt en meter men nu har jag bestämt att jag behåller grisen ett tag till. Ska ta nya tag i vinter har jag tänkt, har en del grejer som inte är monterade än och fälgarna ska på! (sorry lasse :tuttar ) Riktigt sugen på omlack med! Dödssvart typ :yoparty

:yoparty :yoparty

Gött att höra Benet! :)

Svart blir bra, inte för att jag är jävig i det eller så... :hihi

-------------------------

Är det någon här som har erfarenheter av Claes Olsson verktyg?
är det avändbar kvalitet, eller skräp?

Funderar nämligen på att köpa ett gängnings kit, för både bultat och hål. Kittet måste dock inehålla supersmått så att jag kan gänga om mina ekrar till Hyndan (går ju för f-n inte köpa nya av italienarna som gjorde fäljarna till att börja med, så det blir till att köpa orginal 18" och kapa och gänga om).

Claes Olson - skräp eller köpa??

Last edited:

tl1000larsson

varför eller hur ?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
bygger på en TL1000s banhoj
...bokar härmed av TL-åkningen som vi snackat om i ett par dagar. Tyvärr. Kom saker emellan. :rolleyes:

törs du inte åka själv eller :D

äh va fan :huvet det va inte dig jag såg i stan i lördags på tlr:n :va

Last edited:

marcuscarlsson

bygger nytt.
Gick med
24 Nov 2006
Hoj
TL1000s bygge v2 = GP500 style, TL1000s bygge v1=Husqvarna V1000GT, Ducati 996 bygge = F1 Tracker, CRF450-06 bygge = CRF Tracker, FC250-16, SX250-11 bygge = KX500 lookalike, FE450-09, CRF450-05, CAKE Makka, sxf250-16
Ha mig som option! Har kört typ 20min så den är under utprovning fortfarande men kanske!
Annars kan ni väl svänga förbi St Eriksplan så kan ni spana in den iallafall? Vore kul att ses och kolla in RIKTIGA TL1000! :)

Vad säger du Marcus!? Klarar pärlan av att vara ute i verkligheten, långt bort från mässhallar och fotoblixtar?! :D

Vi kan säkert hitta någon väg med automatiska kamerablixtar så den känner sig lite i centrum som vanlingt :D

Skämt o sido, ska du med i morgon kväll på en sväng?

PP

Tjena,

Jag var upptagen med en foto session med en tidning som figurerar ofta på sporthoj... Watch out in next issue! :banana :yoparty
Det blev grymma bilder med ett trevligt extra inslag... Jag körde den hela vägen till studion utan fotoblixtar! Den trivdes bra med uppmärksamheten som mullret gav istället... :D Den är inte försäkrad eller besiktad då så längre turer blir det inte i år.

J_Park

Socio #5052
Gick med
19 Nov 2005
Hoj
Ducati MTS 1000DS \n Triumph Daytona 675
Försöker liva upp tråden i höstmörkret med några bilder från i söndags.
Plats: hamnen i Hjo.

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
S1000RR
törs du inte åka själv eller :D /QUOTE]

Näe, lite läskigt faktiskt...:rolleyes: ...osså vore det kul o se om era hojar e lika coola som det låter på tråden ! :D

Tjena,

Jag var upptagen med en foto session med en tidning som figurerar ofta på sporthoj... Watch out in next issue! :banana :yoparty
Det blev grymma bilder med ett trevligt extra inslag... Jag körde den hela vägen till studion utan fotoblixtar! Den trivdes bra med uppmärksamheten som mullret gav istället... :D Den är inte försäkrad eller besiktad då så längre turer blir det inte i år.

Du e ursäktad! Ska bli kul o se bilderna i tidningarna. E väl första gången jag funderar på att gå o köpa alla hojtidningar för att se en o samma hoj.. :tummenupp

Last edited:

marcuscarlsson

bygger nytt.
Gick med
24 Nov 2006
Hoj
TL1000s bygge v2 = GP500 style, TL1000s bygge v1=Husqvarna V1000GT, Ducati 996 bygge = F1 Tracker, CRF450-06 bygge = CRF Tracker, FC250-16, SX250-11 bygge = KX500 lookalike, FE450-09, CRF450-05, CAKE Makka, sxf250-16
Du e ursäktad! Ska bli kul o se bilderna i tidningarna. E väl första gången jag funderar på att gå o köpa alla hojtidningar för att se en o samma hoj.. :tummenupp
[/QUOTE]

Tackar och Bockar. :banana
Vad jag vet så har Performance Bikes, MCnytt och Bike den med i nästa nummer. Troligen en tidning till. :yoparty

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln