TL-tråden - v2 !

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Söder om söder
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
Vad hette de där nu igen... Red nånting nånting, lite röda detaljer på och italienska tror jag(?), som dök upp i den gamla tråden har jag för mig?
 

TLRR

Guest
Gjutjärn med mjuka organiska belägg,sliter inte på skivan men livslängden är kortare på beläggen.Passar utmärkt till din radial brembo mastercylinder.
 

Bifogat

  • P4060411.JPG
    P4060411.JPG
    29.7 KB · Visningar: 82
Last edited:

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
Baj the väj..
Mc-online säljer ut pc3 till s och r för 2895:-
:tummenupp

Stog bara kampanjpris på TLS PC3an :gnissla :(

Visserligen kostar "bara" TLR'en 3195, men ändå.
Vilket är retligt nog mer eller mindre EXAKT samma summa som Farbror Batong ville ha av mig i sommras... :gnissla


Slllllllluuuuuuuuuuuuuuttttttttttttttttaaaaa visa sådana där sidor :gnissla

:drägglar http://www.redracingparts.com/en/en...s/productsandcomponents/bremboclutchpumps.php

Vill ha vill ha vill ha vill ha :hoppa
 
Last edited:

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Ort
Värmdö
Hoj
S1000RR

2000 spänn styck...suck. Jag tar fyra! :tungan

Nog skämtat, två saker;

1. Jag måste linda insatserna i mina V&H, jag får göra om plomberna i tänderna var 100:e mil. Någon som vet vad man ska ha för typ av ull? Var köpa?

2. Octo har sagt att mina bromsar suger :D , och att jag måste skaffa ok från en Tiller + behållare/handtag. Någon som vet nåt till salu eller måste jag skruva loss Octos utanför hans jobb? :D
 

Octofinger

Tokfan
Gick med
20 Oct 2005
Ort
Muppsala
Hoj
Röd TL1000S -97
3198023 2000 spänn styck...suck. Jag tar fyra! :tungan

Nog skämtat, två saker;

1. Jag måste linda insatserna i mina V&H, jag får göra om plomberna i tänderna var 100:e mil. Någon som vet vad man ska ha för typ av ull? Var köpa?

2. Octo har sagt att mina bromsar suger :D , och att jag måste skaffa ok från en Tiller + behållare/handtag. Någon som vet nåt till salu eller måste jag skruva loss Octos utanför hans jobb? :D
Jag har testat ett par varianter på packning, dels en som ser ut som isoleringsskivor av mineralull i miniatyr, de suger purjo för de är lite för hårda och svåra att fylla en dämpare jämnt med.
De bättre modellerna är glasfiberull som ser ut som en påse trassel. Jag testade en variant för ett par år sen som var lite "lockig"/vågig och var väldigt lättarbetad. Den dammade inget så det kliade inte så mycket när man använde den. Tror den finns hos touringbutiken...

Ang. tiller-ok, spana in TLZ, eller ebay/blocket. Jag tycker att busans huvudcylinder är snyggare med integrerade behållaren, men smaken är som bekant som :arsele

Får nog börja parkera en bit bort... :tungan
 

metkallica

_____Ordförande i____ MCK_WHEELERS_FALUN
Gick med
22 Mar 2004
Ort
FALUN
Hoj
lös
Försöker liva upp tråden i höstmörkret med några bilder från i söndags.
Plats: hamnen i Hjo.


Det finns alltså fler TL åkare i trakterna. Jag är nyinflyttad till Skara från Dalarna och skulle tycke att det var grymt att kanske ta en tur någon dag... Tyvär börjar ju sommaren onekligen ta slut men man kanske kan haka på någon gång innan sässongen helt dör. Hör gärna av dig via SMS eller mejl om sällskap på vägen av en anna TL önskas.:yoparty 0708152533

mvh

Kalle
 

J_Park

Socio #5052
Gick med
19 Nov 2005
Ort
Lund
Hoj
Ducati MTS 1000DS \n Triumph Daytona 675
Det finns alltså fler TL åkare i trakterna. Jag är nyinflyttad till Skara från Dalarna och skulle tycke att det var grymt att kanske ta en tur någon dag... Tyvär börjar ju sommaren onekligen ta slut men man kanske kan haka på någon gång innan sässongen helt dör. Hör gärna av dig via SMS eller mejl om sällskap på vägen av en anna TL önskas.:yoparty 0708152533

mvh

Kalle

Det finns! Ajjemän, den vore roligt men som sagt, det är nog inte många dagar kvar i år som man kan åka.

//Anton
 

gixxer1000

...nu på en svart retta...
Gick med
25 Apr 2003
Ort
Täby
Hoj
Yamaha R1 -04a.../Tidigare; TL1000R -00, Gsxr1000K2, KTM520, KX250, Stiga Villa Pro...
tjooflöjt....

Tänkte kolla en sak med eder alla tl freaks..... funderar på att slänga på ett yoshi-race helsystem+bmc air filter+pc3 i vinter på min tiller...ere nödvändigt att modda luftburken oxå tror ni? eller blir d lite overkill?.....
 

tl1000larsson

varför eller hur ?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
BRO
Hoj
bygger på en TL1000s banhoj
Tänkte kolla en sak med eder alla tl freaks..... funderar på att slänga på ett yoshi-race helsystem+bmc air filter+pc3 i vinter på min tiller...ere nödvändigt att modda luftburken oxå tror ni? eller blir d lite overkill?.....

overkill tycker jag inte och när du ändå gör det andra så passa på att fixa burken med det är ju inget större jobb liksom :)
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top