TL-tråden - v2 !

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Ort
Värmdö
Hoj
S1000RR
Najst pris!

Säg inget åt honom att den SKA ticka högt... :D

Kul med lite kolfiber och waves.

Jag har pratat med honom, försökte lägga pengar emellan o byta ut min orginalframskärm mot hans i kolfiber...men det ville han inte tyvärr :rolleyes:

Frågade honom om tickandet och en meck hade sagt till honom att det med stor sannolikhet var kolvbultslagret i bakre som håller på att säga upp sig...
 

Octofinger

Tokfan
Gick med
20 Oct 2005
Ort
Muppsala
Hoj
Röd TL1000S -97
3184790 Jag har pratat med honom, försökte lägga pengar emellan o byta ut min orginalframskärm mot hans i kolfiber...men det ville han inte tyvärr :rolleyes:

Frågade honom om tickandet och en meck hade sagt till honom att det med stor sannolikhet var kolvbultslagret i bakre som håller på att säga upp sig...
Ett sånt ras ska inte "ticka"... Det ska slamra, men det är kanske vad han menar. Lite snyggt omskrivet bara för en annons. :)
 

Tiller No73

Back on track!
Gick med
12 Oct 2006
Ort
Skara
Hoj
Suzuki GSX-R 750 -91

marcuscarlsson

bygger nytt.
Gick med
24 Nov 2006
Ort
Nacka, Stockholm
Hoj
TL1000s bygge v2 = GP500 style, TL1000s bygge v1=Husqvarna V1000GT, Ducati 996 bygge = F1 Tracker, CRF450-06 bygge = CRF Tracker, FC250-16, SX250-11 bygge = KX500 lookalike, FE450-09, CRF450-05, CAKE Makka, sxf250-16
Vackert!!

Jo, den tål en del. Jag råkade koppla in batteriet polvänt. Det knastrade lite men jag vände batteriet och bytte huvudsäkring och allt funkade sen igen. :)

Jo... Fler bilder!!

Skönt att TLS är tålig. Helt klart!

Fler bilder? Den kommer att komma i Bike, MCnytt och PB nästa månad. Det räcker väl bra långt? :tungan Något specifikt Ni vill se mer av? Detaljer etc?

Jag har startat en beige simpel tråkig klen hemsida men adressen kan man lägga på minnet för där kommer det att dyka upp en snygg klockren hemsida snart med bra bilder på färdig hoj, byggbilder, bilder från tidningar och utställning etc. Lite uppdateringar så småningom på nya projektet också: www.marcusmotodesign.com
 

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
Ja, jag har kollat lite på den med, samt den gula för 28' som inte heller har blivit såld på ett bra tag, men jag är lite kär i TLR modellen... :tuttar

:hihi

Jag har oxå suttit och glottat på just de två maskinerna...

Jag är inte i "köpastag" just nu, så jag tänker INTE ringa och fråga, det slutar bara med att jag åker och hyr en bil på Q8OK och åker och köper den... :gnissla

Jag har svag karraktär... :rolleyes:
(och svag plånbok för tillfället)
 

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Ort
Värmdö
Hoj
S1000RR
Skönt att TLS är tålig. Helt klart!

Fler bilder? Den kommer att komma i Bike, MCnytt och PB nästa månad. Det räcker väl bra långt? :tungan Något specifikt Ni vill se mer av? Detaljer etc?

Jag har startat en beige simpel tråkig klen hemsida men adressen kan man lägga på minnet för där kommer det att dyka upp en snygg klockren hemsida snart med bra bilder på färdig hoj, byggbilder, bilder från tidningar och utställning etc. Lite uppdateringar så småningom på nya projektet också: www.marcusmotodesign.com

Nu när du fått kablarna rätt:D , ska du ut o åka nåt? Har du den i stora stan eller? Vore kul att se den i verkligheten innan vintern e här...:tungan
Varför inte få till en TL-åkning :yoparty o lite fika innan alla löv har lossnat. Nån mer som e sugen? Octo, kom igen nu, det är inte dags att ställa in än!!!
 

perhu

Medlem
Gick med
11 Mar 2004
Ort
Upplands Väsby
Hoj
Speed Triple R & Versys 650
Varför inte få till en TL-åkning :yoparty o lite fika innan alla löv har lossnat. Nån mer som e sugen? Octo, kom igen nu, det är inte dags att ställa in än!!![/QUOTE]


Jag är med!:::tummenupp
 

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Ort
Värmdö
Hoj
S1000RR
Jag är med!:::tummenupp[/QUOTE]

Då e vi två:tummenupp , kom igen nu ni andra. Vi väntar in en fin dag på väderkartan o hittar en bra plats för start...

Husqvarna, funkar den ok nu? Ska du med?
 

marcuscarlsson

bygger nytt.
Gick med
24 Nov 2006
Ort
Nacka, Stockholm
Hoj
TL1000s bygge v2 = GP500 style, TL1000s bygge v1=Husqvarna V1000GT, Ducati 996 bygge = F1 Tracker, CRF450-06 bygge = CRF Tracker, FC250-16, SX250-11 bygge = KX500 lookalike, FE450-09, CRF450-05, CAKE Makka, sxf250-16
Jag är med!:::tummenupp

Då e vi två:tummenupp , kom igen nu ni andra. Vi väntar in en fin dag på väderkartan o hittar en bra plats för start...

Husqvarna, funkar den ok nu? Ska du med?[/QUOTE]

Ha mig som option! Har kört typ 20min så den är under utprovning fortfarande men kanske!
Annars kan ni väl svänga förbi St Eriksplan så kan ni spana in den iallafall? Vore kul att ses och kolla in RIKTIGA TL1000! :)
 

Tiller No73

Back on track!
Gick med
12 Oct 2006
Ort
Skara
Hoj
Suzuki GSX-R 750 -91
:hihi

Jag har oxå suttit och glottat på just de två maskinerna...

Jag är inte i "köpastag" just nu, så jag tänker INTE ringa och fråga, det slutar bara med att jag åker och hyr en bil på Q8OK och åker och köper den... :gnissla

Jag har svag karraktär... :rolleyes:
(och svag plånbok för tillfället)

Har gjort precis som du, t.o.m. ringt på den gula... Men har inte pengar ändå, så det blir inget med det.

Sen har jag börjat kolla lite på Honda VTR SP-1 och undrat när dom ska börja droppa i pris ordentligt, men det verkar inte hända, annars hade en sån varit ett alternativ till Tillern... *väntar med spänning på reaktioner* :gnissla
 

Octofinger

Tokfan
Gick med
20 Oct 2005
Ort
Muppsala
Hoj
Röd TL1000S -97
Varför inte få till en TL-åkning :yoparty o lite fika innan alla löv har lossnat. Nån mer som e sugen? Octo, kom igen nu, det är inte dags att ställa in än!!!

Tja, varför inte? Frågan är bara när... Själv är jag väck i två helger framöver. Ska man köra nån eftermiddag/kväll i trakterna?

Vore skönt att få snurra den några mil till innan vinterdvalan. :)
 

tl1000larsson

varför eller hur ?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
BRO
Hoj
bygger på en TL1000s banhoj
Tja, varför inte? Frågan är bara när... Själv är jag väck i två helger framöver. Ska man köra nån eftermiddag/kväll i trakterna?

det är väll inte bara på helgerna som du är väck :arsele

Har gjort precis som du, t.o.m. ringt på den gula... Men har inte pengar ändå, så det blir inget med det.

Sen har jag börjat kolla lite på Honda VTR SP-1 och undrat när dom ska börja droppa i pris ordentligt, men det verkar inte hända, annars hade en sån varit ett alternativ till Tillern... *väntar med spänning på reaktioner* :gnissla

:smasha :dummer
 
Last edited:

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Ort
Värmdö
Hoj
S1000RR
Tja, varför inte? Frågan är bara när... Själv är jag väck i två helger framöver. Ska man köra nån eftermiddag/kväll i trakterna?

Vore skönt att få snurra den några mil till innan vinterdvalan. :)

Vi kan väl hålla koll via SMHI på om det kommer någon fin dag/kväll framöver i veckan/veckorna, o köra ett litet upprop här med kort varsel?

Edit:
Det ser faktiskt ut som om det blir kanonväder måndag-tisdag. Vad säger ni om ett eftermiddags/kvällsrace måndag? Eftersom det kommer folk från både U-Väsby o Värmdö kan vi väl ses i eller utanför storstan?
 
Last edited:

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
Har gjort precis som du, t.o.m. ringt på den gula... Men har inte pengar ändå, så det blir inget med det.

Sen har jag börjat kolla lite på Honda VTR SP-1 och undrat när dom ska börja droppa i pris ordentligt, men det verkar inte hända, annars hade en sån varit ett alternativ till Tillern... *väntar med spänning på reaktioner* :gnissla

Jag gillar designen på SP1/2an skarpt, men jag vill ha synergi effekten av att ha "samma" motor i två hojar, så slipper jag lära mig två motorer halvbra, och kanske till och med kan lära mig en bra :)
 

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Ort
Värmdö
Hoj
S1000RR
God morgon. Snart e det måndag igen!!

...o då kanske de skulle bli lite TL-åka av på kvällen :tummenupp eller hur? Somna inte in nu, det vore kul om fler hade lust att köra lite.

Nån mer som e på?

Har bara sett Octos, skulle vilja se lite fler TL-hojar o för lite oväsen på några kurviga vägar med ett bra fik i ändan.. :yoparty

Edit: Kollade in vädret för måndag kväll o det ser ut att bli kanon - sol o 13-15 grader på !!!:Rockbanan

Varför inte en klassiker: från stan via Värmdö, färjorna till Waxholm, en vända :hoppa förbi Bogesund, fika/käk Waxholm o tillbaka. Lagom efter jobbet innan det blir för mörkt.
Eller nån som har annan idé?
 
Last edited:

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
3188826 ...o då kanske de skulle bli lite TL-åka av på kvällen :tummenupp eller hur? Somna inte in nu, det vore kul om fler hade lust att köra lite.

Nån mer som e på?

Har bara sett Octos, skulle vilja se lite fler TL-hojar o för lite oväsen på några kurviga vägar med ett bra fik i ändan.. :yoparty

Edit: Kollade in vädret för måndag kväll o det ser ut att bli kanon - sol o 13-15 grader på !!!:Rockbanan

Varför inte en klassiker: från stan via Värmdö, färjorna till Waxholm, en vända :hoppa förbi Bogesund, fika/käk Waxholm o tillbaka. Lagom efter jobbet innan det blir för mörkt.
Eller nån som har annan idé?
Kom förbi hemma hos mig så bjuder jag på fläskfile.
Eller så tar vi en pizza... :)
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top