J-Bone
Ny medlem
55 profil lirar bra, svänger lättare.kör på ok/q8 sbk racing.
Det skall var "Jaso" bland tillsatserna i oljan, annars slirar kopplingen
Med 55 profil visar antagligen hastighetsmätaren mindre fel och du får mer gummi i backen i kurvorna
Om du ska köra bana för första gången, ha koll på bromsarna. Om de är på väg att ta slut redan nu så är det ide att byta redan innan du åker dit.Kanon! Fan då vart det nya sulor på g! Nytt bakdäck står i hallen och väntar på montering, nytt framdäck beställt idag. Precis anmält mig till SMC på Kinnekulle nästnästa söndag, blir första gången på bana
Tråkigt att behöva slänga på originaldämparna bara
Om du ska köra bana för första gången, ha koll på bromsarna. Om de är på väg att ta slut redan nu så är det ide att byta redan innan du åker dit.
Nybytta fram
Samt använd bromsen så lite så möjligt! Dvs slå av i tid, TL har så mycket motorbroms så det räcker oftast om det inte är en väldigt skarp kurva. Fokusera på att hitta bra spår och få en mjuk och följsam körning istället för aggresiva inbromsningar och tokgas så fort du kan. Det kommer av sig själv när man väl hittar flytet i körning.
Lycka till!
Vilken bana föresten?
Kylvätsketempen är en av ett par barnsjukdomar TL:en hade -97. Den går inte upp i temp och därför går den på kallstartsblandning.
Åtgärd hittar du här: http://www.tlplanet.com/forums/showthread.php?s=&threadid=12543
Slirande koppling: Också en välkänd barnsjukdom. Avhandlas på denna sida några inlägg bakåt. Du har en klenare koppling än senare modeller dessutom med en tryckfjäder mindre. Avhjälps bl.a. med kraftigare fjädrar. (Barnett) Seek and you shall find.
Lycka till.
Har bytt pushrod tätningen för tredje gången tror jag men det läcker ändå olja från området kring framdrevet, nu har jag beställt drivaxel tätningen och den lilla o-ringen i brickan framför. Nån som har bytt dessa? Var det ungefär lika enkelt som det verkar? Man behöver inte tappa oljan va?
Angående barnsjukdomar på TLS -97...
-- klipp--
Kopplingsslir
Tips nr 1: KISS. (Keep It Simple Stupid)
Innan ni funderar på att byta allt möjligt, se till att fixa temperaturen enligt ovan. När hojen är kall får den för mycket soppa som pressas ner i oljan och bidrar till sliret. Ni känner säkert själva att oljan luktar bensin...
Steg två, se för guds skull till att ha justerat kopplingen helt enligt manualen. Jag har fixat flera slirande kopplingar på detta sätt utan att byta en enda pryl. Sällan är oljan problemet, såvida man inte använt nån bilolja med skumma anti-friktions-tillsatser. Att däremot byta från en olja till en annan kan ge slir...
-- klipp--
Så. Nu var det sagt.
55 profil alltå.. Fått erbjudande om ett däck som är 55, original är ju 50, därför undrar jag, men sett på TL-planet att många verkar fördra 55.. Så slår väl till på det däcket då
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |