Lajo
Same same but different..
Det är ganska svårt att få till en kylargardin som bara höjer någon grad, men prova för all del. Själv är jag en tvivlare.Jo förstår ju att den går varmare, men det är väl lite samma som att byta till en termostat som öppnar senare, lekte med tanken att man skulle hitta en lagom yta för att få upp tempen <10 grader. Skulle en liten platta precis pramför tempmätaren göra någon skillnad eller skulle det inte märkas på kylvattnet ändå?
Men ett annat problem som jag ser, som inte flrsvinner genom flyttad temp-mätare är ju det att tempmätaren som startar fläkten vid 107 grader eller vad det är sitter på kylen på andra sidan! Det betyder ju att den egentligen startas alldeles för sent... eller?
Ni får ursäkta alla dumma frågor, men som jag ser det går jag bara runt och undrar om jag aldrig ventilerar mig och får svar
Har läst om samma funderingar på TLP och där avrådde "gurun" starkt från detta, men det gällde säkert nåt varmare land. Personligen hade jag väntat på det nya huset.
Vad fläktgivaren anbelangar så funkar det ju och har mig veterligen aldrig varit ett problem heller så varför mixtra liksom?
Den sitter på in->sidan av kylet och får rätt temp.
Motortempgivaren för ECU:n sitter på ut->sidan av kylet, vilket leder till det kallare och felaktiga tempvärdet.
Rätta mig nån om det här vart tokigt.