roban_2002
Kocken
- Gick med
- 2 Jul 2005
- Ort
- lindesberg
- Hoj
- kawasaki ZXR750 -89, suzuki TL1000S -97 samt en paj suzuki rg125f -92
jag mena förstås bara fjädrarna......lite otydlig där!
Grattis till Tillisen! Jag är också ett S-freak.
Vi kan kanske byta/affära dämpare med varandra?
Jag har burkar som jag gjort själv helt i Titan och funderar på att byta. De är ordentligt gjorda med vattenskurna bolt on-flänsar och helsvetsade. Inuti sitter det naturligtvis perforerat rör (också titan), stoppade med fin rostfri ull..Nä, inte svinto! De låter gött enl. polarna som åker bakom. Får även en del tummen upp av folk på trottoaren.
View attachment 389383View attachment 389384
jag mena förstås bara fjädrarna......lite otydlig där!
Svetsa kopplingen ! http://www.tlplanet.com/forums/showthread.php?t=87066&highlight=welded+clutch Det får kopplingen att fungera o du kan utnyttja motorbrommsen jag har gjort det,det funkar
Hitta detta i forumet!Den "nyste" konstant vid kärringkörning runt 3500-4000 varv, något som fixades vid första garantiåtgärden.
- Andra garantiåtgärden var att byta motortermostaten som gav fel signaler till insprutningen, så att den ständigt
gick för kallt (eller var det för varmt?).
- Tredje grejen var att montera styrdämpare. Tydligen hade någon olycka hänt med en TLS och vips!, så kom garantiåtgärd-papper med posten.
- Fjärde grejen kom efter över ett år senare, någon hade hittat läckande tank på en TLS - in igen och byta på garantin. postat2004typ
Svetsa kopplingen ! http://www.tlplanet.com/forums/showthread.php?t=87066&highlight=welded+clutch Det får kopplingen att fungera o du kan utnyttja motorbrommsen jag har gjort det,det funkar
de är lite längre än original. mycket lättare än att svetsa iaf.
Hej!
Är ny på forum och behöver lite hjälp. Har en TL1000s 97, har i skrivande stund 5400 mil.
Den är törstig, Har inte sett tempen överstiga 80 grader. Är det orsaken till törsten? Om det är så, var nånstans köper jag en termostat? Andra fråga, den börja slirra i kopplingen. Är det dags för oljebytte eller lamellerna som är knasiga? Vilken funktion har bulten ( hexagonen ) mitt synlig i kopplings koppan? Är det nåt sort reglering för kopplingslameller?
Var hittar jag diod lampa ( gul färgat ) för mina mini blinkers, 9mm. diam. i sockelsfäste och 12v.
Hoppas nån kan ge mig tips o råd.
Tacksam för svar!
Niro
Expert vet jag väl inte men tror inte det är givaren som är fel. Det var lite struligt med de där garantijobben och det verkar som om knappt Suzuki själva visste exakt vad som behövde göras. Inte bra att den går under 80 grader då den går på cold map.Min hoj har varit inne på garantin för tempen för många år sedan, men hur som håller sig tempen på 75grader eller strax under. Stannar jag och låter motorn gå på tomgång går tempen snabbt upp till över 100 grader, men så fort jag börjar köra igen går tempen snabbt ner till 75 grader igen
Vad tror ni experter?:/ Vad göra? Funderar på att först testa med ny tempgivare, för 600 spänn
Ok. Fan hade hoppats slippa denna skiten... Finns det några bilder/ bildserier på dessa saker. Hittar bara text.
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari
Den 1 februari körs V... |
|
Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet
Däckjätten Michelin och bro... |
|
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
LEGO Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |