hej hej!
är så förbenat trött på min TLS nu... började för två år sen med att växellådan rasade.
i med ny(begagnad) och igång. so far so good...
men nu har jag nått sorts tändningsproblem som inte är av denna jord!
när jag ska starta så bara tuggar den ett bra tag innan den tänder. sen när den har tänt en gång så går det bra resten av gångerna.
sen när man låter den stå över natten så blir det samma igen.
använder man startgas så tänder den på en gång!
jag har frågat ang, detta innan och fått diverse svar.
bland annat TPS.
jag har kollat och justerat TPS via PC111:an och den visar inget konstigt.
men räcker det? eller bör man justera den manuellt också?
då det satt kosomätare när jag köpte hojen så har jag inte en susning om hur fan jag ska gå till väga för att koppla in orginalinstrument då det är skarvat och klippt lite varstanns.
har även bytt stift och plockat isär alla kontakter och lagt in standard map i pc:n.
tack på förhand//Robin
Sorry. Va lite otydlig. Bytte hela motorn. Får ta och läsa på om tps inställning nu. +mod? Va innebär det? Blir bara irriterad att det aldrig slutar strula.......
Faaan ska jag köra naket eller inte?? Kan inte bestämma mig... trött på rejssittställning men tycker samtidigt att linjerna är så jävla snygga som de är
Tycker nog du kan behålla kläderna på.. http://www.youtube.com/watch?v=JMeLIQPVscM
Hallå gubbar! Nu har jag hämtat min hoj efter besiktningen i morse, den blev lovordad ifrån besiktningsmannen som hade en TLS han också vilket kändes bra. När jag provkörde den vågade jag ju inte dra på ordentligt eftersom det var så längesedan jag körde, men nu efter att ha kört upp två tankar har man ju blivit lite varmare i kläderna och ger fullgas ofta Men då kommer vi till den där besvärande barnsjukdomen gällande slirande koppling. Säljaren nämnde detta för mig så ingen skugga på honom, men jag trodde inte att det skulle kännas såpass tydligt.
Har sökt en del och det mest återkommande tipset är biltemas motorolja. Men min fråga är om inte kopplingen kanske gjort sitt nu? Eller tror ni att det kan avhjälpas till stor del bara genom att byta olja? Oljor och filter är precis bytt av säljaren, vet dock inte vilken olja han haft i. Sliret stör mig väldigt mycket då jag gärna vill känna att framhjulet reser sig lite vid gaspådrag, tyvärr händer inte detta eftersom kopplingen ger efter :/
Är det ny koppling som gäller?
Grattis till Tillisen! Jag är också ett S-freak.Tjenare allihopa! Var 10 år sedan jag körde hoj, men nu har jag skaffat mig min drömhoj som jag idag klarar av att lösa försäkring på Blev en S
Jag har alltid lockats av det grymma mullret från dessa, på exemplaret jag får på måndag sitter det IXIL-dämpare på, men fan... Jag vill att det ska låta mer, kan man modda dessa på nåt vis? räknar med att tröttna på att köra runt med det mullret som kanske blir då om det nu är möjligt, och då återställa så småningom, men vi lever väl i nuet eller?
Sedan vill jag passa på att fråga efter tips på bra "kurser" dagar som smc brukade anordna förr för "avrostning".
Fan va jag längtar till Måndag
4Life: jag har en extra motor med barnett fjädrar i!
kan du få köpa.. skicka Pm om intresse finns...
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
LEGO Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj
Kinesiska motorcykeltillver... |
|