TL-tråden - v2 !

Gick med
16 Oct 2007
Hoj
Honda XL 250s, -81, Pinarello -00, Ridley -06, Specalied -10, Cervelo -12, Canyon -14,, Suzuki TL 1000R -99, KTM 1290 SA -16. Vivace- 19.Husqvarna 300TE -20, KTM 890 Duke R -22
Vad tror ni om tillern som touringlok i Europa?
En bagster tankväska, en lite större Kriega packväska på passagerarsadeln och en ryggsäck. Kanske rentav några mindre höga sidoväskor.

Den är mer touring än sport ...
Med en liten tankväska , packning under cutsen och plastkort så har du en perfekt touringhoj .

k1322

Numera mest i diket
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
Enstånkor
Den är mer touring än sport ...
Med en liten tankväska , packning under cutsen och plastkort så har du en perfekt touringhoj .

Jo, lite därav den lockar. Sittställningen är ju någorlunda human på den, men har ingen erfarenhet av långfärdskomforten. Tanken är en Kriega R15+US10 på ryggen, Kriega US20 (samt ev en US10) på sadeln samt en tankväska av oklar modell. Det borde ju räcka för basic basic. Är van att resa med att par kallingar och betalkortet. Inser att göra Europa på en SP1 eller Tuono blir både dyrt och att man inte riktigt kommer våga slita på sådana hojar. En billig TL känns som en vettig kompromiss och inte hela världen om man totalkvaddar den i någon avlägsen alpby.

Det som avskräcker mig är eventuella elfel lagom tills man hunnit till färjan.

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
Jo, lite därav den lockar. Sittställningen är ju någorlunda human på den, men har ingen erfarenhet av långfärdskomforten. Tanken är en Kriega R15+US10 på ryggen, Kriega US20 (samt ev en US10) på sadeln samt en tankväska av oklar modell. Det borde ju räcka för basic basic. Är van att resa med att par kallingar och betalkortet. Inser att göra Europa på en SP1 eller Tuono blir både dyrt och att man inte riktigt kommer våga slita på sådana hojar. En billig TL känns som en vettig kompromiss och inte hela världen om man totalkvaddar den i någon avlägsen alpby.

Det som avskräcker mig är eventuella elfel lagom tills man hunnit till färjan.

Kan fan inte hålla med om att den är mer touring än sport, men den är humanare än Hyndan iaf och ganska jämnbördig med Första generationens Mille.

slowfinn11

Medlem
Gick med
8 Apr 2012
Hoj
1an,Tl 1000r-98, 2an TL1000R-98,3an TL1000R-98, KTM 530 exc -08,Husaberg 501fe-13
Vad tror ni om tillern som touringlok i Europa?
En bagster tankväska, en lite större Kriega packväska på passagerarsadeln och en ryggsäck. Kanske rentav några mindre höga sidoväskor.

mob 307.jpg
En veckas packning! liten tankväska o rygga med kastspöt på sidan, verktyg,punkaspray,kedjespray, jympadojor o regnställ i kuttsen!! Åkte ca 80 mil småvägar till Bräcke på en dag, inga problem!! ( 105km/h snitt på körd tid (upp till uppsala motorväg))

Last edited:

k1322

Numera mest i diket
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
Enstånkor
Nu får väl länsförsäkringar ta mig f*n ge sig.

Från:
3223 halv, 4622 hel

Till:
7458 halv, 9777 hel

Detta på ett år. Samma försäkringsförutsättningar. De måste ju ha höjt igen, för någon månad sedan var premien för hel runt 7k.

cmxi

Medlem
Gick med
3 May 2011
Hoj
CRF250R
Har börjat ta tag i bygget igen efter lång väntan.... Hoppas på ha subframen klar til nästa vecka..
suvu2y4a.jpg

Jonstorp

Medlem
Gick med
6 Aug 2007
Hoj
Suzuki TL1000S 1997
Nu får väl länsförsäkringar ta mig f*n ge sig.

Från:
3223 halv, 4622 hel

Till:
7458 halv, 9777 hel

Detta på ett år. Samma försäkringsförutsättningar. De måste ju ha höjt igen, för någon månad sedan var premien för hel runt 7k.

De e inte bara dom.. Men ja har SaluAnsvar på TLSen å ja tror ja betalar 2600:-/år halvförsäkrad..

slowfinn11

Medlem
Gick med
8 Apr 2012
Hoj
1an,Tl 1000r-98, 2an TL1000R-98,3an TL1000R-98, KTM 530 exc -08,Husaberg 501fe-13
nix. tänk modern caferacer med lite banhoj touch.
det jag ser för min inre syn är: smärt solotail, inga kåpor, clipons, klassiskt runt lyse med en liten bugscreen, eventuellt en modifierad liten bellypan.

bara ingen snor konceptet nu ;)

Ligger hemma sjukare o kollar runt lite hitta en vit R naken med liten belly, men den försvann, hitta denna
http://i1136.photobucket.com/albums/n487/gitzy841/Suzuki/TL1000R/TLR0224.jpg

http://i1136.photobucket.com/albums/n487/gitzy841/Suzuki/TL1000R/TLR0223.jpg

Last edited:

Jonstorp

Medlem
Gick med
6 Aug 2007
Hoj
Suzuki TL1000S 1997
Salusansvar:
8346 halv
21951 hel

Länsförsäkringars lilla nätta höjning på 131% på en snart 14 år gammal hoj var mindre trevlig.

SaluAnsvar Trafik & Delkasko
Årspremie 2610:- eller 218:-/mån om du så vill... Kanske beroende på var i Sverige man bor... Men ja e nöjd iaf!

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.

MM såg också den där häromdagen efter att jag fått min idé och började leta referenser, älskar den där! :kär

Jag har ju tänkt mig att använda en RS125 bak...

Finns någon PS guru här som kan hjälpa mig att ta bort kåpan på den här och sätta dit ett lyse typ Ducati Monster med den lilla bugscreen'en?

null_zps49a45a1d.jpg

Nyheter
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

ExploreBike: Baltikum

Baltikum är en fantastisk d...

Lego Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...