TL-tråden - v2 !

TL1000S är VÄLDIGT glad i bakhjulsåka (Kan nästan påstås vara föregångaren Superduken som bushoj). Skulle tippa på den trevligaste som fanns i slutet på 90 talet för detta ändamål.
TL1000R geometri gjorde den mycket trögare och inte lika bus vänlig.
Har inte haft någon själv, men en kompis hade både TLS, TLR och VTR SP2a. Kart roligast tyckte han TLS var.

Hittar man en fin så har du otroligt mycket kul för pengarna. Borde finnas för runt 20´.
Rasar den så rasar den. Ny motor för 5´ i så fall och sedan köra igen... :D
 
Hej alla TL-Fantaster!

Sista chansen om det fortfarande finns några entusiaster kvar här?
Det är verkligen dax för mig att sälja - Garagerensning på gång!
Svaren på Blocket änsålänge är av varierande kvalité och förståelse för vad som säljs är bristfällig!
Förhoppning att någon entusiast här nappar.....

https://www.blocket.se/annons/skane/suzuki_tl1000s_med_otroligt_mycket_delar/90240182

Edit: SÅLD till en lokal entusiast - Så tack för min tid här och lycka till alla TL älskare
 
Last edited:
Ni som kör TL1000s
Hur fungerar den att åka 2 på?
Jag har en XSR900 som är totalt oduglig för det endamålet.
Jag älskar min XSR så det enda rätta blir att skaffa en hoj till som fungerar bättre för det.
Men det måste fortfarande finnas körglädje.
Så någon ren touringhoj eller en custom är inte att tänka på.
Sambon gillar acceleration och kurvor.
Så.. Någon här som använder sin TLs för samboåkning som vill lämna sitt omdöme?
Har alltid gillat TL1000s så jag hoppas på att ni säger att den är perfekt för det.
 
Jag misstänker att min TL fortfarande är strypt (72kw eller nått sånt) .
Har googlat lite men inte hittat så mycket information ang det på svenska.
(är så jäkla kass på engelska så såna sidor är inte att tänka på)

Någon som har info om hur jag tar bort strykningen?

Jag har en TLs -99 med insprutning.
 
:hej
Då va man tillbaka på TLSen igen! Sålde den (mot bättre vetande) 2016, men nu är den i min ägo igen! Så en underbar vinter att mecka på, sen är det säsong igen! :banana
 
R/R beställd! En Shindengen FH020AA. Begagnad fr 2017 för 600:-. :banana

Edit: Även en kabelhärva T2500676 (Triumph Street triple 675 2009) hittade jag! Så nu är det komplett för att installeras så fort grejorna dimper ner i postlådan..
 
Last edited:
Ännu en pryl att fixa under vintern!
Precis köpt en bakdämpare från en R1 -07 som ska smällas på! Nu är man bra sugen på att börja skruva.. :banana
 
Jag misstänker att min TL fortfarande är strypt (72kw eller nått sånt) .
Har googlat lite men inte hittat så mycket information ang det på svenska.
(är så jäkla kass på engelska så såna sidor är inte att tänka på)

Någon som har info om hur jag tar bort strykningen?

Jag har en TLs -99 med insprutning.

Man byter insugsgummina samt klipper av en svart/brun kabel vid ECU:n. Finns dock 2 svart/bruna, så gäller att klippa rätt. Givetvis sitter de spegelvänt också...

Kolla det först så det inte är gjort redan
 
Ni som kör TL1000s
Hur fungerar den att åka 2 på?
Jag har en XSR900 som är totalt oduglig för det endamålet.
Jag älskar min XSR så det enda rätta blir att skaffa en hoj till som fungerar bättre för det.
Men det måste fortfarande finnas körglädje.
Så någon ren touringhoj eller en custom är inte att tänka på.
Sambon gillar acceleration och kurvor.
Så.. Någon här som använder sin TLs för samboåkning som vill lämna sitt omdöme?
Har alltid gillat TL1000s så jag hoppas på att ni säger att den är perfekt för det.

Min fru tyckte det funkade bra på den tiden vi åkte ihop. Nu har hon egen hoj!
 
Det är ingen som har ett framlyse till TL1000R liggande? Mitt har nån skit på insidan av glaset. :(
 

Bifogat

  • 2AC98084-BA8A-47AF-BFED-A742F8327495.jpeg
    2AC98084-BA8A-47AF-BFED-A742F8327495.jpeg
    3.9 MB · Visningar: 26
Nu börjar de närma sig säsong! Snart klar med vintermecket..
-R1-dämpare bak med egentillverkat fäste
-Gap mod
-Nya EBC-skivor fram + belägg
-Nytt drivpaket 17/40/530
-Nya stift
-Ny R/R FH020AA
+en massa små reparationer, dock fruktansvärt tidskrävande..

Bilder kommer när hojen är ihopsydd efter operationen..
 
Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick

Foto: Liza Simonsson Utv...

H-D Euro Festival i Port Grimaud 8-11 maj

Nu börjar det närma sig för...

Norrtälje Custom Bike Show

Förra året firade Twin Club...

Harley-Davidson Euro Festival närmar sig 

8–11 maj smäller det – tiot...

Sveriges vägar blir bättre

Foto: Samuel Unéus Utvec...

Back
Top