Tjena! Kolla i denna tråden, där kan det finnas lite info..Tjena TL-gänget! Länge sedan jag var inne då min TLS stått i garaget i alldeles för många år. Nu är den uppstartad och blir sugen på nyare GSXR fälgar. Någon som vet från vilka modeller och år som passar rakt av på min TLS-99? Kanske nån som har ett par fälgar liggande? Slipper helst fixa med egna adapters och spacers då jag fipplat med det till andra byggen. Någon som känner till om ett 2-1 system gjorts till TLS?
Tack, Marcus
Jag monterade en på min S. Fick AR borra upp styrkronan då benen är 1 mm tjockare. Dock så behöver man en längta hjulaxel då original från Aprillian blir lite kort.Hej igen! Någon som satt dit ducati 999 bakhjul? Såg om det på TLzone. Tänkte om nån gjort det i Sverige? Någon som kör med Aprilia RSV Öhlinsgaffel? Passar den i kronorna isåfall eller behöver man modda eller ta RSV kronorna också? Ingen som kör med 2-1?
Det finns några hemmabyggda 2-1 system, jag har sett några bilder på kraftigt moddade TLS/TLR nätet, men inte hittat mer info än att det är "custom made", men kan du kröka rör och få till snygga svetsar så borde det inte vara så svårt att tillverka ett, särskilt inte om du utgår från ett std 2-2 och kapar bort de bitar som inte längre behövs och ersätter med rör i rätt diameter och godstjocklek.Hej igen! Någon som satt dit ducati 999 bakhjul? Såg om det på TLzone. Tänkte om nån gjort det i Sverige? Någon som kör med Aprilia RSV Öhlinsgaffel? Passar den i kronorna isåfall eller behöver man modda eller ta RSV kronorna också? Ingen som kör med 2-1?
Tack Julius, Då blir det egenfixat 2-1 baserat på standard 2-2. Kommer bygga om hojen med helkåpa så det fula standard 2-2 blir "osynligt". Lägg gärna upp en video så man får höra på 2-1 sången när du får igång din!Det finns några hemmabyggda 2-1 system, jag har sett några bilder på kraftigt moddade TLS/TLR nätet, men inte hittat mer info än att det är "custom made", men kan du kröka rör och få till snygga svetsar så borde det inte vara så svårt att tillverka ett, särskilt inte om du utgår från ett std 2-2 och kapar bort de bitar som inte längre behövs och ersätter med rör i rätt diameter och godstjocklek.
Det finns i.af ett i Sverige vad jag vet, jag har för mig att det var ett Yoshi RS3 från början, det är moddat av Fin här på SH.
Just nu ligger det i mitt garage och ska provmonteras, tillsammans med en kolfiber burk som satt på Mille'n ett par säsonger, under vintern när motorn ändå ska ur ramen.
Det största problemet på det systemet är att få till en snygg övergång/fäste mellan rör och burk, det behövs en kona som går upp i diameter ganska mycket för att få till rätt diameter för ett "universal slip-on" samtidigt som konanan behöver vinklas lite uppåt för att få till en bra vinkel på burken.
Just nu står motorn på arbetsbänken, ska justera ventilerna och på med ny lack på block och cylindrar innan den ska i hojen.Tack Julius, Då blir det egenfixat 2-1 baserat på standard 2-2. Kommer bygga om hojen med helkåpa så det fula standard 2-2 blir "osynligt". Lägg gärna upp en video så man får höra på 2-1 sången när du får igång din!
Jag är säker på att du känner till att framfjädringen inte är problemet på TL-modellerna. Såvida det inte är av rena utseendeskäl kan jag rekommendera en "street box" från Hyperpro.Tjena! Någon här som har en öhlinsgaffel till salu? Vill uppgradera min TLS.
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |
|
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |
|
Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
Uppdaterad Triumph Trident 660
Triumph har presenterar en ... |
|
Bike med Stark Varg på GGN!
Nu är vi på plats på GGN 2.... |
|
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad
25YM Honda CB1000 Hornet ... |