TL-tråden - v2 !

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
:yoparty :rock :yoparty :rock

Fuck yeah vad sköt det var. :)
Årets sista TL runda.
Det var ljust när jag bestämde mig för att åka, och var nästan mörkt när jag väll klätt på mig och baxat ut hojen...
Och så hade det hunnit börja snöa. 4 grader varmt vardet oxå...
men skit i allt sådant neggo skräp.

:yoparty :rock
Ahhh. gött mos. Fett ös.
Såå satans skönt att bra dra en liten runda. :)

Och nu står sötnosen i ett tryggare garage. :)

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
:(

Men är det inte bara bromsvätska som läckt ut på vänster sida då??

Du lär ju i alla fall ha 4 månder på dig att fixa felet.... heh Om man ska se något possitivt med det hela.

JET A1

Ny medlem
Gick med
7 Jan 2006
Hoj
KTM 640SM-05,TL 1000s-97,Husqvarna ...
Framskärm

Nu har man varit ute på årets sista runda i helgen,lite kallt om händerna men annars ok.:tummenupp Undrar om det finns någon som har en kolfiber framskärm till salu(Tillis):hojsmilie
(jag vet det finns nya):)

Last edited:

tl1000larsson

varför eller hur ?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
bygger på en TL1000s banhoj
håhå jaja mera jox att montera
P1010108.JPG

Slakt

Allt under 1000cc är moped!
Gick med
24 Sep 2004
Hoj
Tl 1000s -98
Jag har blivit tl 1000s ägare!

Efter långt letande efter hoj i våras som sedan blev uppskjutet pga husköp, så blev det en svart Tls i Fredags. Synd att det är så förbannat kallt ute just nu bara. Nu har man iaf hela vintern på sig att fixa med den.

Slakt

Gick med
24 Sep 2004
Hoj
Tl 1000s -98
Här kommer den enda vettiga bilden som jag tog igår. Kommer med fler bilder imorgon. Bakflärpen kommer att åka bort samt backspeglarna bytas ut mot mindre. Sen så blir det nog lite annat också. Sitter tre mod på men jag tycker att den är lite ryckig, ska se om jag hinner göra en justering av tps och tb som jag hört behöver justeras ibland. Blir inte det tillfredställande så får det väl bli annat luftfilter och pc också.

Bifogat

• tls förminskad2.JPG
    tls förminskad2.JPG
    121.5 KB · Visningar: 124

Octofinger

Tokfan
Gick med
20 Oct 2005
Hoj
Röd TL1000S -97
Skön pärla även om den verkligen ser riktigt retarded ut med den där jätteblöjan bak. Jag påmindes nu om varför jag tog bort min. :D

Välkommen till familjen!

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Skön pärla även om den verkligen ser riktigt retarded ut med den där jätteblöjan bak. Jag påmindes nu om varför jag tog bort min. :D

Välkommen till familjen!
O jag satte tillbaka min :hihi

Grattis o kram på dig Slakt. :)

Slakt

Gick med
24 Sep 2004
Hoj
Tl 1000s -98
Härligt med ett riktigt grymt forum där man kan få svar på alla möjliga frågor. Har varit inne o snokat här hela sommaren för att få lite info om hojen :) Så jag testar nu eftersom jag märkt en sak på hojen. När den står på tomgång ett tag (och går bra på 1200 varv) så kan den rätt som det är lägga av? Det är lätt att få igång den igen men jag misstänker att det har något att göra med att neutral lampan har slocknat. Låter enligt mig som något glapp som jag får kolla up när jag gör en liten vinter service. Har även märkt att det samtidigt står chec i instrumentpanelen, men det försvinner när man trixar med stödet eller växelpedalen. Någon som har råkat ut för samma problem eller vet vad det kan vara så jag kan gå direkt på problemet.

Octofinger

Tokfan
Gick med
20 Oct 2005
Hoj
Röd TL1000S -97
Det ligger ju en säkerhetskrets på hojen som kräver koppling in för att starta hojen och även förhindrar växel i när stödet är nere. Är din neutral glapp/trasig så saknas neutralsignalen och om då stödet är nere så stannar den.
Samma kan du råka ut för om stöd-kontakten är glapp och jävlig.

Börja mixtra med stödkontakten och ser den ok ut får du gå på och mäta din gps (Gear Position Sensor). Se första inlägget i tråden för nerladdning av servicemanual till hojen om du inte har gjort det än.

thebeardninja

Kuro-Obi
Gick med
9 Jun 2007
Hoj
2004 XT660R
Åååååh...

Hur har ni råd med alla roliga prylar?!? Min sambo vägrar leva på korv och makaroner å havregrynsgröt.

Skulle göra en massa kul med min maskin i vinter men misstänker att det får vara till nästa vinter, får nöja mig med att reparera rotationsdämparen.

Någon som har koll på MC tillbehörs butik i San Diego trakten? Åker dit i mars, funderar på att handla lite prylar där...

//
Stefan:yoparty

Slakt

Gick med
24 Sep 2004
Hoj
Tl 1000s -98
Jo jag tänkte kolla upp kontakten vid stödet först. kan dock inte hitta service manualen i första inlägget. Den finns väl på TL zone men var??

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Åååååh...

Hur har ni råd med alla roliga prylar?!? Min sambo vägrar leva på korv och makaroner å havregrynsgröt.

Skulle göra en massa kul med min maskin i vinter men misstänker att det får vara till nästa vinter, får nöja mig med att reparera rotationsdämparen.

Någon som har koll på MC tillbehörs butik i San Diego trakten? Åker dit i mars, funderar på att handla lite prylar där...

//
Stefan:yoparty
Jag tror inte att det finns några renoveringssatser till rotationsdämparen.
Vad är det för fel på den?

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...