TL-tråden - v2 !

tl1000larsson

varför eller hur ?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
bygger på en TL1000s banhoj
Tja boys, celebert besök idag :p

Vad händer med hojjarna då? Har tagit upp båten så nu e det tid att för grisen att få lite kärlek... till våren ska hon va fin och grann med lite nytt bling ;-)

Fälgar och skivor.... sugen på att göra nåt kul med gaffeln också. Eller pimpa en busagaffel invändigt och hänga dit kanske?

framgaffel är enkelt :D
P5290040.JPG

när kan jag hämta fälgarna :7peta

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
Tja boys, celebert besök idag :p

Vad händer med hojjarna då? Har tagit upp båten så nu e det tid att för grisen att få lite kärlek... till våren ska hon va fin och grann med lite nytt bling ;-)

Fälgar och skivor.... sugen på att göra nåt kul med gaffeln också. Eller pimpa en busagaffel invändigt och hänga dit kanske?

Woohoo! :hej

Will du ha pimp (utseende) så kan en Busa-gaffel vara snyggare, men vill du bara ha en bättre gaffel är det bättre på att satsa på bättre glid grejer, mm, inuti gaffeln.
Men Busagaffeln du tittar på kanske har radiella bromsar??
Busan har förmjuka fjädrar, så dem kommer du bli tvungen att byta. :nicka

Vilka fälgar man köper är väll linjärt med vilken kredit man har på kortet :hihi

Blir det nått körande då nästa vår?
:hej

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
Woohoo! :hej

Will du ha pimp (utseende) så kan en Busa-gaffel vara snyggare, men vill du bara ha en bättre gaffel är det bättre på att satsa på bättre glid grejer, mm, inuti gaffeln.
Men Busagaffeln du tittar på kanske har radiella bromsar??
Busan har förmjuka fjädrar, så dem kommer du bli tvungen att byta. :nicka

Vilka fälgar man köper är väll linjärt med vilken kredit man har på kortet :hihi

Blir det nått körande då nästa vår?

Skaffar man en busagaffel så kittar man ju den såklart invändigt ;-)
Fälgar ligger i kartong och väntar redan... köra e det tänkt att det ska bli! Kanske t o m nere i dina trakter en sväng. :tuttar

tl1000larsson

varför eller hur ?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skaffar man en busagaffel så kittar man ju den såklart invändigt ;-)
Fälgar ligger i kartong och väntar redan... köra e det tänkt att det ska bli! Kanske t o m nere i dina trakter en sväng. :tuttar

ähh sluta larva dig du har hållt på i 40 år utan att få på fälgarna så sälj nu skiten till mig så dom inte "rostar" bort:D

thebeardninja

Kuro-Obi
Gick med
9 Jun 2007
Hoj
2004 XT660R
Är det någon av alla som kör världens bästa hoj som har provat att xenonkonvertera? Funderar på att göra det men det känns inte som att det är någon idé om grejerna skakar sönder av alla ljuvliga motorvibrationer:)

//
Stefan

thebeardninja

Kuro-Obi
Gick med
9 Jun 2007
Hoj
2004 XT660R
Imorgon ska jag och tvätta upp min best. Funderar på depåstödet från verktygsboden, någon som provat? Bra eller Anus?

Är det verkligen ingen som konverterat till XENON?

Jag kanske får bli försökspilot då. Har fått tag i en prisvärd sats...

Nästa fråga: Pulverlack av fälgar. Svart eller Vit? Förslag?!?!

//
Stefan:yoparty

tl1000larsson

varför eller hur ?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Imorgon ska jag och tvätta upp min best. Funderar på depåstödet från verktygsboden, någon som provat? Bra eller Anus?

Är det verkligen ingen som konverterat till XENON?

Jag kanske får bli försökspilot då. Har fått tag i en prisvärd sats...

Nästa fråga: Pulverlack av fälgar. Svart eller Vit? Förslag?!?!

//
Stefan:yoparty

välj svart dom vite blir skitiga direkt fråga fredde :D

Slakt

Allt under 1000cc är moped!
Gick med
24 Sep 2004
Hoj
Tl 1000s -98
Vinter service

Hallå eftersom jag precis köpt en Tls så får jag väl dela med mig av mitt vinterpyssel. Har hojen i pannrummet över vintern nu när man äntligen har hus, så hon slipper frysa:) I garaget är det just nu proppfullt med diverse skrot efter en massa renoveringar. Har några frågor.
Vart sitter tre modden placerad? Tänkte kolla vad det är för någon.
I Tps justeringsfilmen så ställer killen en brytare i dealer mode. jag har nog hittat brytaren (står c-tek på locket) men lyfter man på locket så är det en öppen kontakt. Måste man skaffa en switch, eller räcker det med en enkel bygling?
Jag bytte tändstiften och dom var lite svarta, vilket brukar betyda för fet blandning. Är detta något som en tps justering kan minska eller det är mappning som gäller? Hojen går stabilt på tomgång men gick lite ryckigt, vilket kanske kan skyllas på tändstiften.Det sitter micron dämpare och tre mod på.
Hittade stålomspunna bromsslangar fram på hojen :)

Bifogat

• PICT1834-45%.JPG
    PICT1834-45%.JPG
    127.3 KB · Visningar: 73

Slakt

Gick med
24 Sep 2004
Hoj
Tl 1000s -98
Jag har funderingar på att skaffa ett förhöjt svart kåpglas, någon som har testat att köra med ett sådant? Blir det snyggt?

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
Hallå eftersom jag precis köpt en Tls så får jag väl dela med mig av mitt vinterpyssel. Har hojen i pannrummet över vintern nu när man äntligen har hus, så hon slipper frysa:) I garaget är det just nu proppfullt med diverse skrot efter en massa renoveringar. Har några frågor.
Vart sitter tre modden placerad? Tänkte kolla vad det är för någon.
I Tps justeringsfilmen så ställer killen en brytare i dealer mode. jag har nog hittat brytaren (står c-tek på locket) men lyfter man på locket så är det en öppen kontakt. Måste man skaffa en switch, eller räcker det med en enkel bygling?
Jag bytte tändstiften och dom var lite svarta, vilket brukar betyda för fet blandning. Är detta något som en tps justering kan minska eller det är mappning som gäller? Hojen går stabilt på tomgång men gick lite ryckigt, vilket kanske kan skyllas på tändstiften.Det sitter micron dämpare och tre mod på.
Hittade stålomspunna bromsslangar fram på hojen :)

Hej hej :hej

Välkommen till SH's bästa tråd. :)

1. Tre: På TLRen sitter den på högra sidan, ungefär mellan cylindrarna mot ramen till (på ramen till och med...). Men jag har sett en del som har den längre fram, mer framför främre cylindern. På höger sida är det i alla fall. (Borde sitta på ungefär samma ställe på en TLS)

2. Bygling är det vanligaste. Bara en del udda personer som jag som faktiskt har en vipp brytare så jag kan slå till dealermod när jag kör... Välldigt användbart ... :rolleyes: (eller inte...)

3. Står TPS'n fel så kan allt hända på en TL motor...
Ryckigt tomgång är klassikt känneteken på en någoit felaktig TPS. Kan ju naturligtvis vara 100 andra saker oxå...
Men, ja, den kan gå väldigt fett om de står helt fel. Jag lyckades sabba ett par tändstift på 5 minuter :)
Nu kör jag med iridium - problem löst. :hihi

Jag har funderingar på att skaffa ett förhöjt svart kåpglas, någon som har testat att köra med ett sådant? Blir det snyggt?

Hmm, personlig åsikt är att TLS'n inte tjänar blingmässigt på högre glas. Dock så verkar det funktionsmässigt vara en hitt.

Jag har TLR, och ett GP500 glas.
Något högre än Orginal - och nu ser jag faktiskt mätarna... :näsblod
Men ett mörkt orginalglas är oslagbart rent utseendemässigt.
IMHO.

Funktion vs. utseende... heh

Last edited:

Slakt

Gick med
24 Sep 2004
Hoj
Tl 1000s -98
Okej, något sådant har jag inte på min hoj. Ska se om jag kan fota lite imorgon. Såg att en kabel var klippt vid boxen, kan det vara en billighetsvariant av tre? Det är väl egentligen bara ett 15 ohm´s motstånd i en tre mod eller är jag helt fel ute?
Ska se hur bra hojen blir med nya tändstift och laddat batteri, annars blir det en Tps justering.

tl1000larsson

varför eller hur ?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
stämmer det är bara ett motstånd men då får man klippa sladdar & fixa

blå, svart och rosa kabel kan följas nerfrån bakom kopplingskåpan och framåt

Last edited:
Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...