TL-tråden - v2 !

perhu

Medlem
Gick med
11 Mar 2004
Hoj
Speed Triple R & Versys 650
Jag har funderingar på att skaffa ett förhöjt svart kåpglas, någon som har testat att köra med ett sådant? Blir det snyggt?

På min hoj tycker jag det förhöjer utseendet! En nackdel är ju att man kanske kör ännu fortare...

Bifogat

• Mörkt kåpglas.jpg
    Mörkt kåpglas.jpg
    133.5 KB · Visningar: 71

vtwin

Kronisk snigel
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
TLR 99
Är det en TLR fork?

Är det nån som vet om detta är en TLR fork?
Bilden är dålig men jag har ingen annan.
Fann den på ebay och tänkte kanske bjuda en liten slant.

Bifogat

• faf6_1.jpg
    faf6_1.jpg
    14.3 KB · Visningar: 80

Wirre

Mr Outlaw ;)
Gick med
29 Apr 2005
Hoj
CB1000RA -09
De tog ett jäkla tag för dig att hitta dessa bilder Lasse :D
Bättre sent än aldrig :yoparty

lite motivationsbilder inför vintern :)

P6100242.JPG

P6100244.JPG

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
lite motivationsbilder inför vintern :)

P6100242.JPG

P6100244.JPG
Det där visar ju tydligt på vilka klass skillnader vi har i samhället.
Jävligt taskigt o liksom måste visa upp att man är överklass så där o äta 2 strutar.

Jag trodde att alla TL åkare var lilka värda??

Slakt

Allt under 1000cc är moped!
Gick med
24 Sep 2004
Hoj
Tl 1000s -98
På min hoj tycker jag det förhöjer utseendet! En nackdel är ju att man kanske kör ännu fortare...

Jo helt klart är den snygg med svart glas :tummenupp Då får det bli ett sådant också tillsammans med mindre blinkers,speglar mm. Ser du förresten någonting igenom glaset i dagsljus?

tl1000larsson

varför eller hur ?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
bygger på en TL1000s banhoj
Det där visar ju tydligt på vilka klass skillnader vi har i samhället.
Jävligt taskigt o liksom måste visa upp att man är överklass så där o äta 2 strutar.

Jag trodde att alla TL åkare var lilka värda??

Den enda som inte är värd något är du :pannkyss

Han kanske höll i en glassstrut åt fotografen :7peta

:Bugar

Var då fan att vi inte lyckades komma ihop oss för en enda körning i sommar.

suger fett men som jag ska jag kommer att dra ihop ett par datum till nästa år så får vi se :) borde ju gå att få ihop en körning på våren, sommaren och hösten minst 3 :tuttar

De tog ett jäkla tag för dig att hitta dessa bilder Lasse :D
Bättre sent än aldrig :yoparty

vafasen har du vaknat :D

Last edited:

Slakt

Gick med
24 Sep 2004
Hoj
Tl 1000s -98
Hallå.

Bytte tändstift o laddade batteriet, startade på 2 röda:) Fick dock en liten avgasknall när jag vred lite, kan ju ha varit för att den var lite kall. Har inte tagit ut den på provtur. Jag hade tänkt att ta bort pair valve men det kanske räcker med att fixa eventuell läcka på avgassystemet. Min fråga är vart det vanligtvis brukar vara? Eftersom pair valve ventilen (är väl egentligen ingen ventil) är original undrar jag om det var avgasknallar på nya hojar? Tycker inte det hade varit så skoj med sådana på en helt ny hoj.

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
S1000RR
Hallå.

...Fick dock en liten avgasknall när jag vred lite....
..det kanske räcker med att fixa eventuell läcka på avgassystemet... Min fråga är vart det vanligtvis brukar vara?

Det är vanligt att avgassystemet läcker mellan bakre cylindern och grenröret. Mellan bakre cylindern och grenröret sitter ett litet rör som träs i in i grenröret. Där sitter en packning som ofta trasas sönder och blir otät pga att det är lite bökigt att få dit den.
Mitt råd är att du köper nya packningar till hela systemet, från cylindrar bak till dämparna. Detta är det vanligaste anledningen till avgasknallar.

Ska jag va lite elak :rolleyes: (läs ärlig) så kan det vara lite andra anledningar också, synkningen av förgasarna, TPS:en, luft/bränslablandning etc. Men börja du med packningarna o ge dig ut på en provsväng. Glöm inte dubbdäcken bara ...:D

Slakt

Gick med
24 Sep 2004
Hoj
Tl 1000s -98
Ok tack.
Jag kommer att kolla den och kanske sedan om behov finns, fixa pair valve o ställa in tps. Angående den hemma gjorda varianten av tre mod. Är det någon som vet hur den brukar se ut och om den fungerar lika bra som en färdig?

Octofinger

Tokfan
Gick med
20 Oct 2005
Hoj
Röd TL1000S -97
Ok tack.
Jag kommer att kolla den och kanske sedan om behov finns, fixa pair valve o ställa in tps. Angående den hemma gjorda varianten av tre mod. Är det någon som vet hur den brukar se ut och om den fungerar lika bra som en färdig?
Tja. Jag har ett hemkok. Kanske rent av har en över, ska kolla...

Den som bara är ett motstånd har problemet att den även mappar in växel 5 (eller 6) när hojen är i neutralläge så att tomgången blir lite för låg och varierar beroende på om man har kopplingen intryckt eller inte.

Bygger man en aktiv som inkluderar ett till motstånd och en transistor så får man en TRE som kopplar ur sig själv när hojen är i neutral så då slipper man de problemen... :tummenupp

Edit:
Yep. Jag har en TRE över (för tl 98+) om du skulle behöva. Den har dock inga kontakter så man får klippa/löda, alternativt skaffa sig ett par kontakter.

Hur en hemmagjord ser ut? Typ hur som helst? :)

Last edited:

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
Det är vanligt att avgassystemet läcker mellan bakre cylindern och grenröret. Mellan bakre cylindern och grenröret sitter ett litet rör som träs i in i grenröret. Där sitter en packning som ofta trasas sönder och blir otät pga att det är lite bökigt att få dit den.
Mitt råd är att du köper nya packningar till hela systemet, från cylindrar bak till dämparna. Detta är det vanligaste anledningen till avgasknallar.

Ett helsystem löser det felet också... :hihi

Ska jag va lite elak :rolleyes: (läs ärlig) så kan det vara lite andra anledningar också, synkningen av förgasarna, TPS:en, luft/bränslablandning etc. Men börja du med packningarna o ge dig ut på en provsväng. Glöm inte dubbdäcken bara ...:D

Förgasare...
Släpp crackpipan nu PP! :D

(Men PP har rätt, dåligt synkade Throttle Bodies / TB kan get felaktig bränsle blandning)

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år