TL-tråden - v2 !

Tiller No73

Back on track!
Gick med
12 Oct 2006
Hoj
Suzuki GSX-R 750 -91
Last edited:

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
Hej allesammans!

Kollar jag på fel annonssidor, men jag hittar ytterst ytterst få fina exemplar av Tl1000R. Alla har antingen gått lite långt för min smak eller är i halvdant skick. Om ni finner några bra ex, länka upp dem här vetja.
Tack på förhand!

Mvh Kalle

Vet en ruggigt fin TLR med typ 1600 mil på mätarn och massor av godis... den är egentligen inte till salu men till rätt pris så... det är jag som äger den.

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Hoj
Lilla Grön -zx6r
Detta är enda bilden jag har på hojen än så länge, annonsbilden.. :p

Bifogat

• 8203368223.jpg
    8203368223.jpg
    64.9 KB · Visningar: 148

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Hoj
Lilla Grön -zx6r
Jag har varit ute och piskat och varvat åtskilliga mil..! Den är i väldigt fint skick, ska försöka hålla den så, men för den sakens skull ska den inte st och damma. Var tom ute i ösregnet idag, men det var bara för jag fick ta den till jobbet, bilen stod med tom tank och jag hann inte tanka, hade bråttom...!

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Husqvarna 450/HYM698/Honda Monkey King/ ATC125//Navstyrd supermono
3038341 Vet en ruggigt fin TLR med typ 1600 mil på mätarn och massor av godis... den är egentligen inte till salu men till rätt pris så... det är jag som äger den.
1600!!!

Är du en stor toffel?

3038399 Jag har varit ute och piskat och varvat åtskilliga mil..! Den är i väldigt fint skick, ska försöka hålla den så, men för den sakens skull ska den inte st och damma. Var tom ute i ösregnet idag, men det var bara för jag fick ta den till jobbet, bilen stod med tom tank och jag hann inte tanka, hade bråttom...!
Du han läsa det jag tog bort, så det är ju ingen mening o skriva det igen.

Men men, lycka till, och när man har bråttom så är hojen klockren att använda. :)

Last edited:

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Hoj
Lilla Grön -zx6r
1600!!!

Är du en stor toffel?

Du han läsa det jag tog bort, så det är ju ingen mening o skriva det igen.

Men men, lycka till, och när man har bråttom så är hojen klockren att använda. :)

hehe ja, allt går så mycket fortare med den! :)

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Husqvarna 450/HYM698/Honda Monkey King/ ATC125//Navstyrd supermono
3038409 hehe ja, allt går så mycket fortare med den! :)
Och jag börjar jobba 4.00 på mornarna, då kan man köra fort överallt :)

Ännu bättre, och så vaknar man oxå, bara positiva saker med hoj.

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Hoj
Lilla Grön -zx6r
Och jag börjar jobba 4.00 på mornarna, då kan man köra fort överallt :)

Ännu bättre, och så vaknar man oxå, bara positiva saker med hoj.

Jag börjar halv sex, då kan man också köra fort överallt..! enda nackdelen är att man inte kan äta frukosten på vägen in! :p

sharpedge

Året runt
Gick med
4 Dec 2003
Hoj
Suzuki TL1000R -98
3037983 Tja på er!

Är på väg att skaffa TLR... IGEN... Denna gången blir det antagligen för evigt!

Har hittat denna på blocket: http://www.blocket.se/vi/12222501.htm?ca=13_s

Någon som känner denna Daniel Jacobsen från Brunflo (Östersund)? Rätt bra pris, men något långt bort för mej, så jag tänkte att det är väl någon här (Ricken!?) som är från trakterna och känner killen?

Tack på förhand / Thomas
Ser ut som kraschkåpor på den, kanske varit i backen?

Anyway, min bakfjädring gnissalr... snart dags att köpa ny tänkte jag (inom 2 månader). Av det jag läst så verkar Bitubo vara en bra investering (runt 3 lök om jag inte missminner mig). Någon bra sida för inköp av ett stycke sådan? :)

birro

Evil Twin
Gick med
8 Jul 2006
Hoj
GSXR1000
Anyway, min bakfjädring gnissalr... snart dags att köpa ny tänkte jag (inom 2 månader). Av det jag läst så verkar Bitubo vara en bra investering (runt 3 lök om jag inte missminner mig). Någon bra sida för inköp av ett stycke sådan? :)

Har samma gnissel-prob med orginaldämpen bak på min TLS, är det värt att lämna in den för en dämparservice eller skall man satsa på att byta hela paketet till ex Bitubo ?

Är det någon firma i STHLM som säljer dessa och även fixar bytet ?

Octofinger

Tokfan
Gick med
20 Oct 2005
Hoj
Röd TL1000S -97
3038654 Har samma gnissel-prob med orginaldämpen bak på min TLS, är det värt att lämna in den för en dämparservice eller skall man satsa på att byta hela paketet till ex Bitubo ?

Är det någon firma i STHLM som säljer dessa och även fixar bytet ?
Mest sannolikt är det inte själva dämparn som gnisslar, snarare länkaget till dämparn eller fjädern. Ofta kan själva fjädern gnissla och börjar den göra det ska man SNARAST se till å serva den innan den nyper fast!

Sätt upp hojen med en 16mm rundstång genom svingramsaxeln och på ett par pallbockar. Sen plockar du bort bakhjulet så kommer du lätt att komma åt hela länkaget. Plocka isär, smörj upp om det ser fint ut, annars byt nållagren.

Om alternativet är att lämna in så skulle jag nog heller försöka mig på en Bitubo och fixa själv. Det är den bästa mod jag gjort på min hoj!

birro

Evil Twin
Gick med
8 Jul 2006
Hoj
GSXR1000
Mest sannolikt är det inte själva dämparn som gnisslar, snarare länkaget till dämparn eller fjädern. Ofta kan själva fjädern gnissla och börjar den göra det ska man SNARAST se till å serva den innan den nyper fast!

Sätt upp hojen med en 16mm rundstång genom svingramsaxeln och på ett par pallbockar. Sen plockar du bort bakhjulet så kommer du lätt att komma åt hela länkaget. Plocka isär, smörj upp om det ser fint ut, annars byt nållagren.

Om alternativet är att lämna in så skulle jag nog heller försöka mig på en Bitubo och fixa själv. Det är den bästa mod jag gjort på min hoj!

Tackar Octo :tummenupp

Skall se om jag lyckas med en egenhändig service annars blir det nog som du säger ett byte om jag ända behöver lämna in den, måste bara luska reda på lite priser för detta... har redan ett par Discacciati skivor på ingång så det blir ett par kr på hojjen denna månad.

Vart köpte du din Bitubo förresten ?

Octofinger

Tokfan
Gick med
20 Oct 2005
Hoj
Röd TL1000S -97
Snygg TLS Swish. :Bugar

... har redan ett par Discacciati skivor på ingång så det blir ett par kr på hojjen denna månad.

Vart köpte du din Bitubo förresten ?

Discacciati :kär :Bugar
Såååå snygga skivor!! Jag hade tänkt köpa mig ett par, men har inte råd nu... Är då fan att nån annan ska hinna före dåh. :tungan

Jag köpte min Bitubo på ett GB på TLZ för ett par år sen - betydligt dyrare än de var nu senast. Jag betalade nog närmare 5000:- för den då. :rolleyes: Det ska finnas nåt företag här i Sverige som har dem. De nämndes i förra TL-tråden, men jag kommer inte ihåg vilka det var.

Last edited:

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
1600!!!

Är du en stor toffel?

Singel... har ändå inte kört en meter i år. Just nu är det båten som får prio på helgerna, på veckorna hinns inte med annat än jobba-äta-sova grejen du vet. :huvet

Har dessutom en bit att åka till garaget så några spontanrundor blir det inte.
:gnissla

Såååå snygga skivor!! Jag hade tänkt köpa mig ett par, men har inte råd nu... Är då fan att nån annan ska hinna före dåh. :tungan

Vad får man böta för sånna?

Last edited:

birro

Evil Twin
Gick med
8 Jul 2006
Hoj
GSXR1000

Jag köpte min Bitubo på ett GB på TLZ för ett par år sen - betydligt dyrare än de var nu senast. Jag betalade nog närmare 5000:- för den då. :rolleyes: Det ska finnas nåt företag här i Sverige som har dem. De nämndes i förra TL-tråden, men jag kommer inte ihåg vilka det var.

Topp, skall kolla i gamla TL tråden efter bitubo inlägg.

Hehe, mina gamla orginal skivor från -97 har gjort sitt så jag hoppas man blir nöjd med dessa...

Bifogat

• Discacciati Front Disc FDR 508 L.jpg
    Discacciati Front Disc FDR 508 L.jpg
    63.7 KB · Visningar: 118

Fredde83

Ny medlem
Gick med
1 Oct 2003
Hoj
Vitpil
Är där V motor på båten Benet? :tungan

1600? Då har ju min till och med rullat längre nu! :yoparty