Jäklar va gött!
Å tullen höll sig borta?
=)
Nä det gjorde den inte :/ men eftersom han skrev ner vädres dom F*N så blev det bara 353kr i post och tullavgsift
En fråga bara.
Vad är gapmod som så många har gjort på sina hojar?
Jäklar va gött!
Å tullen höll sig borta?
Jaja, bättre det än att pröjsa tull för hela pengen.=)
Nä det gjorde den inte :/ men eftersom han skrev ner vädres dom F*N så blev det bara 353kr i post och tullavgsift
En fråga bara.
Vad är gapmod som så många har gjort på sina hojar?
Jaja, bättre det än att pröjsa tull för hela pengen.
Gap mod är när du tar bort innerskärmen, eller åtminstone dess främre del, flyttar laddregulatorn etc så att man ser mellan bakramens rör.
Exempel utan gap mod:
Ex med gap mod:
Bättre bild:
Gap-modden blir bra mycket bättre om man dessutom plockar bort rotationsdämparen...
Leta lite på Zonen. Det är flera som tillverkat dem i olika material och utföranden.
Allt från budgetvarienter där man bara kapat orginalskärmen och försökt hänga upp allt innanför så det ska sitta kvar till hemsvetsade alulådor och färdiga undertrays.
Skaffar du bara en sjysst innerskärm så kan du egentligen bygga vad som helst innanför för att hålla ECU'n och sånt. Jag misstänker att TLR'en är lite lättare eftersom man inte behöver ta hänsyn till batteriet.
Se bara till att sätta likriktaren/regulatorn så att den får kylning.
Har en kompis som nyligen köpt en långmilad TL 1000 (drygt 6000) och i dag när han testade att dra ur den så började den kännas orkeslös och sedan märkte han att den skramlade en massa från toppen på den bakre cylindern. Låter inget på tomgång, utan bara på lite högre varv.
Någon som har ett förslag på vad det kan vara?
Leta lite på Zonen. Det är flera som tillverkat dem i olika material och utföranden.
Allt från budgetvarienter där man bara kapat orginalskärmen och försökt hänga upp allt innanför så det ska sitta kvar till hemsvetsade alulådor och färdiga undertrays.
Skaffar du bara en sjysst innerskärm så kan du egentligen bygga vad som helst innanför för att hålla ECU'n och sånt. Jag misstänker att TLR'en är lite lättare eftersom man inte behöver ta hänsyn till batteriet.
Se bara till att sätta likriktaren/regulatorn så att den får kylning.
Vanligaste misstaget om det står CHECK i displayen är att man har råkat komma åt dödknappen på höger handtag...Hejsan TL-tråden. Jag var och tittade på en TL1000r tidigare idag. Verkade vara i sin ordning tills det var dags för provturen då den inte startade. Den röda lampan (FI?) lyste och det blinkade check + att oljekanna-symbolen blinkade. Det gick att starta precis innan och jag märkte inget konstigt, den lät inte dåligt eller så på något sätt. Ägaren hade även kört hojen till den plats där jag tittade på den.
Någon som har en bra idé om vad det kan vara? Vi misstänkte så klart oljenivån men det såg ut att vara rätt mängd i fönstret.
Noterade även att det läckte lite olja på vänster sida om motorn. Strax över stödet. Man såg inte så bra eftersom alla kåpor. Är det någonting som är vanligt på TLR.
Hojen är en årsmod -00 med 4500mil på mätaren.
@RgOlsson
Det är som sagt enklare på Tillern.
Jag gjorde den riktigt enkla variantern.
Detaljer som kanske är intressant.
(Bild från DoughTLR's TLS, jag glömde phota min egen regulator, men den sitter ungefär likadant)
Var nog mitt sämst bilddokumentrade projekt hitintills...
Men, kortfattat så är det en stål-skiva (syrafast, för sådant fint får man om man ber om det från polare som jobbar på plåtverkstad...)
formad som ett / \ och popnitad dit. Borrade ett phett hål i mitten regulator kabeln. (silvertejpad så man ser inte hålet)
Mät, så du får plats med alla prylar på den först (jag gjorde en i kartong först )
Vanligaste misstaget om det står CHECK i displayen är att man har råkat komma åt dödknappen på höger handtag...
Inte heller helt ovanligt med det där läckgaget du pratar om. Har man inte kollat närmare så kan det vara ett antal saker, men de vanligaste är:
1. Packboxen för tryckstången till kopplingen. Sitter strax ovanför/framför framdrevet. Är inte så jävligt att byta.
2. En liten täckkåpa som sitter på generatorkåpan på motorns vänstra sida, innanför vilken man kan komma åt att vrida vevaxeln. Ibland kan den läcka, men då byter man O-ring, gör rent och drar åt med rätt moment.
3. Mindre ovanliga och kanske lite meckigare fel kan vara packboxen innanför utgående drev, generatorkåpans packning eller nån slang för vevhusventilationen som är trasig eller har lossnat.
Tip over sensor, om du går omkull så stryper den motorn så den inte ska ligga o gå utan olja.
Se till så den sitter i samma linje som förut bara, annars grå den inte igång.
Är det nån här som har sin 1000S försäkrad hos bilsport?
Tänkte jag skulle kolla vad försäkringen låg på hos dom men hittade inte tl1000s/r i deras listor..
Kan man tänka sig att det blir samma pris som för en sv1000 kanske?
Är det nån här som har sin 1000S försäkrad hos bilsport?
Tänkte jag skulle kolla vad försäkringen låg på hos dom men hittade inte tl1000s/r i deras listor..
Kan man tänka sig att det blir samma pris som för en sv1000 kanske?
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC
Triumph Motorcycles har pre... |
|
Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!
I förra veckan presenterade... |
|
Var tionde bilist lever inte upp till synkraven
Över 600 000* bilister i Sv... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Aprilia Tuono 457
Aprilia har presenterat nya... |