TL-tråden - v2 !

sharpedge

Året runt
Gick med
4 Dec 2003
Hoj
Suzuki TL1000R -98
Hmm, då har jag testat med byglingen när den ej ville starta. Självklart efter att jag byglat så startade hojen och felkod c00 syntes på displayen, så den gången kunde jag inte se ngt fel. :/

Den Preben

ödmjuk vinner
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
säta eks tållv ärr
Hojen började slira kopplingi veckan :gnissla förra ägaren hade haft problem med slir o köpt ett kopplingskitt med förstärkta fjädrar , han monterade bara fjädrarna den gången .

Så igår skred jag till verket,snacka om surprise när man var monterad o klar på en timme :yoparty

Behövde inte ens tömma oljan , den var bytt för 100 mil sen så det var skönt :banana

sharpedge

Året runt
Gick med
4 Dec 2003
Hoj
Suzuki TL1000R -98
Dåså... Felet hände igen, men denna gången var jag förberedd! muahaha :)

Fick c12 i displayen som innebär:
"Crankshaft position sensor or circuit malfunction"

Men eftersom hojen startar om man låter den vara ett tag och inga problem inträffar under körning så är det väl antagligen givaren som inte är som den ska?
Förhoppningsvis ett rätt billigt fel att reparera?

Mazdata

Ny medlem
Gick med
13 Apr 2005
Hoj
TL1000R -02, HD -42
Kontrollera kontakterna med avseende på korrition och kolla sedan vad givaren kostar.

Biifer

gemigettvettigtjobb.nu
Gick med
14 Jun 2003
Hoj
Suzuki TL1000R
Sålde TLRen idag :(

Tråkigt att höra!

tiller.jpg

Jag säljer nog aldrig min TLR!:kär

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Ja :/ var en tår i ögat när man såg den köra iväg från husse :(

Detta året blir det ingen, men nästa blir det antagligen en KTM 950SM
Annars finns det en RC8 till salu ;)
En väldigt värdig efterträdare till en TL.

marcuscarlsson

bygger nytt.
Gick med
24 Nov 2006
Hoj
TL1000s bygge v2 = GP500 style, TL1000s bygge v1=Husqvarna V1000GT, Ducati 996 bygge = F1 Tracker, CRF450-06 bygge = CRF Tracker, FC250-16, SX250-11 bygge = KX500 lookalike, FE450-09, CRF450-05, CAKE Makka, sxf250-16
Garagerensning TLS-97 originalkåpor i perfekt skick.

Tjena!

Länge sedan man hängde här men man känner igen en del namn och man får fortfarande bra svar på sina frågor ser jag, klockrent! :tummenupp

Rensade lite i mitt garage och insåg att dessa TLS originalkåpor kommer aldrig att monteras så de ska säljas. Nån som e sugen? De är verkligen i perfekt skick märkte jag, dekaler ser helt nya ut! Nästan otroligt på hojdelar från -97 men bra kvalité tyder det på.

Tänkte koll med gänget här innan de dyker upp på sporthoj annons och Blocket. Vad är skäligt pris för dem tycker ni? /Marcus

Uploaded with ImageShack.us

negascout

Blåbär
Gick med
22 Jun 2009
Hoj
cbr 1000rr -04
Hej!

Jag funderar på en Tl1000s -97:a, ni som har erfarenheter av dessa och kan jämföra med andra, är det bra hojar? Jag förutsätter att alla "barnsjukdomar" är åtgärdade.

Hur är det med sprickor i ramarna och kassa bakdämpare, är det så illa som det verkar?

Octofinger

Tokfan
Gick med
20 Oct 2005
Hoj
Röd TL1000S -97
Hej!

Jag funderar på en Tl1000s -97:a, ni som har erfarenheter av dessa och kan jämföra med andra, är det bra hojar? Jag förutsätter att alla "barnsjukdomar" är åtgärdade.

Hur är det med sprickor i ramarna och kassa bakdämpare, är det så illa som det verkar?
Det är inte så sannolikt att ALLA barnsjukdomar är åtgärdade. Bland annat så är det några förändringar i lagerstorlekar i motorn på de senare modellerna...
De enkla sakerna kanske är fixade som kylsystemet, kopplingen, styrdämparfäste etc... Men annars är det en grym hoj! Har du inte tummen mitt i handen kan du fixa själv sen, kunskapen finns ju här. :Bugar

Sprickor är helt klart en realitet beroende på hur hojen körts, men jag vet inte om jag kan kalla det "vanligt". Titta på fästöglorna för bakdämparen och bryt lite i den om du kan för att se att den sitter ordentligt. Ramen spricker "oftast" runt fästena för främre kåpstagen. Det ska gå att se utan att plocka bort nån plast. Ibland kan det vara sprickor i underkant på ramen precis bakom styrhuvudet.

F.ö, kolla efter oljeläckage runt kopplingstryckstången och utgående axel. Det kan vara lite svårt att se ifall kåpan över framdrevet sitter på plats. Kolla också oljeläckage runt kopplingskåpan på höger motorsida. Annars är det bara att köra och känna efter.

Bär lite emot att säga såhär, men köp inte en TLS -97 om du inte är beredd på att meka lite. Kombinationen av en första årsmodell av en helt ny hojmodell och att den är 14 år gammal idag gör att du får förvänta dig lite att göra.

Tjena!

Länge sedan man hängde här men man känner igen en del namn och man får fortfarande bra svar på sina frågor ser jag, klockrent! :tummenupp

Rensade lite i mitt garage och insåg att dessa TLS originalkåpor kommer aldrig att monteras så de ska säljas. Nån som e sugen? De är verkligen i perfekt skick märkte jag, dekaler ser helt nya ut! Nästan otroligt på hojdelar från -97 men bra kvalité tyder det på.

Tänkte koll med gänget här innan de dyker upp på sporthoj annons och Blocket. Vad är skäligt pris för dem tycker ni? /Marcus

Jag är jäkligt sugen. Frågan är vad du vill ha för dem och ifall jag har råd just nu...
Har inget akut behov av dem, men just röda -97 är ju precis vad jag kan behöva framöver...

Har du nåt önskat pris på dem? PM'a gärna.

Last edited:

marcuscarlsson

bygger nytt.
Gick med
24 Nov 2006
Hoj
TL1000s bygge v2 = GP500 style, TL1000s bygge v1=Husqvarna V1000GT, Ducati 996 bygge = F1 Tracker, CRF450-06 bygge = CRF Tracker, FC250-16, SX250-11 bygge = KX500 lookalike, FE450-09, CRF450-05, CAKE Makka, sxf250-16
Jag är jäkligt sugen. Frågan är vad du vill ha för dem och ifall jag har råd just nu...
Har inget akut behov av dem, men just röda -97 är ju precis vad jag kan behöva framöver...

Har du nåt önskat pris på dem? PM'a gärna.

Du har PM!

Robster

Skulle blivit smed
Gick med
22 Apr 2004
Hoj
TL1000S
Erbjudande

Hej på er.

Long time no see...för mig! :)

Jag har precis rullat de första milen med min kära TL och
inser som vanligt hur jäkla mycket jag gillar min hoj!

Men...lite nya hobbys har dykt på och jag är i behov av cash
och måste ta tag i mitt samlarberoende där i verkligheten pengarna
bara står i samlar damm!

Jag vill sälja av lite delar.

1st TLS-98 motor, fullt fungerande i bra skick.
( Sitter en R-motor i min nu.... )

1st M4 helsystem med kolfiberburkar

Jag kommer säkert hitta mer saker men dessa behöver
inte stå o samla damm hos mig om någon behöver delar.

Pris? Tja... i princip högstbjudande men relevant värde såklart!
Någon kändis härifrån kommer få ett bra paketpris om rätt
erbjudande kommer.....

Så hör av er innan det blir blocket annons och priserna sätts högre!

Ha en bra dag!

sharpedge

Året runt
Gick med
4 Dec 2003
Hoj
Suzuki TL1000R -98
Pratade med min verkstad ang. c12-problemet och dem ansåg att det kan ha med att göra att vevaxels-sensorn blir för varm( eller nått åt det hållet) och gör då att hojen inte startar. Vilket iof förklarar att jag kan starta den om jag väntar ett tag då den svalnat av.

Det enda bra i det hela var att dem hade en begagnad del som var mkt billigare än helt ny(5000:) och som dem sålde för 2000:- plus arbete, en total på ca 3-4000:-.. Lite surt :/

shobrey

Medlem
Gick med
21 Aug 2010
Hoj
tlr -99, Busa -00, R1 -98
har lite problem med att min hastighetsmätare stannar vid 160.. nåt vanligt fel?

går det att ändra tempmätaren från farenheit till celsius eller måste man byta grejjer?

om man vant sig vid effekten vad finns det att göra utan att öppna motorn?

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati